Je kan nooit voorspellen wanneer een bevalling begint... en dat probeer ik ook niet te doen, maar man wat zijn die laatste dagen spannend Ben donderdag uitgerekend. De laatste dagen merk ik enige veranderingen op. Meer en regelmatige harde buiken die ik ook echt voel (al zijn ze nog altijd niet pijnlijk), en de baby rust meer en beweegt meer op 'vaste tijden'. Zo heeft ze in de ochtend een beweegmoment en vooral 's avonds, terwijl het eerder echt door de dag was. Verder ligt ze helemaal ingedaald en had ik afgelopen vrijdag een vingertopje ontsluiting (betekent nog niet dat de baarmoedermond verweekt is he?) Nu lees je weleens dat net voor de bevalling de baby 'anders' doet, of heel rustig is, of juist heel druk. Herkennen jullie dit? En zou het toch iets zeggen over wanneer het hier begint? Ben zooo benieuwd!
In mijn geval was het bewegen van ons kindje niet anders dan de dagen voor de bevalling. Erg spannend inderdaad voor je, veel succes!!
Bij mij zijn op maandagochtend rond 5 uur mn vliezen gebroken. Die avond ervoor was ze heel erg rustig, ik voelde bijna geen bewegingen en heb echt op het punt gestaan de vk te bellen. Geluisterd met de angelsound toen en hoorde het hartje en ze begon ook wat te schoppen dus was wel weer gerustgesteld. Had er niet bij nagedacht dat dit misschien een voorteken van een naderende bevalling was, want was nog maar 38 wkn zwanger toen. Was dus echt een verrassing dat mn vliezen ineens braken en ik weeën kreeg. Succes met de bevalling en geniet van elk moment.. het is zo speciaal!
ja hier was de jongste erg onbeweeglijk hij bewoog die dag ervoor niet vk heeft me direct door gestuurd en ctg scan gehad en echo hij was idd erg rustig. moest na het weekend weer komen mits ik weer echt niks voel. de volgende ochtend was hij geboren stilte voor de storm haha succes meis