Twijfel aan mezelf, te gevoelig?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door mie, 12 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hallo

Zoals de titel al aangeeft, ik twijfel enorm aan mezelf in een bepaalde situatie en vraag me af als ik nu echt zo overgevoelig ben of niet...

Mijn partner en ikzelf vormen een nieuw samengesteld gezin, beiden ons tweede huwelijk met elk meerdere kinderen uit dat eerste huwelijk en nu nog een zoontje samen. We hebben allebei co-ouderschap zodat er één week is dat het hier een gezellige drukke boel is thuis en één week dat enkel ons zoontje van samen er is.
    Sowieso is het hier heel vaak moeilijk om tijd voor elkaar te kunnen maken. Daarom hebben we sinds een halfjaartje ofzo beslist om de zes weken een 'date night' in te lassen. Tijdens die date night leggen we altijd de datum vast van ons volgend avondje zodat elk zijn agenda vrij houdt.

Vanavond was het tijd voor onze date night maar... Die gaat dus niet door, waar ik enorm van baal.
    Hij had een aantal weken geleden een uitje beloofd aan zijn zoon en dat wou hij dus vanavond plannen. Als gevolg, hier zit ik dus alleen met ons zoontje... Ik keek er enorm naar uit en had zelfs speciaal gewisseld van shift met mijn collega (iets wat ik ook niet te pas en te onpas kan doen).

Ik krijg hierdoor enorm het gevoel dat ik er niet toe doen. Volgens mijn partner ben ik overgevoelig en maak ik van een mug een olifant. Nogmaals, ik twijfel enorm aan mezelf. Hoe zouden jullie hierop reageren?

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou dat ook niet waarderen. Wanneer jullie heel bewust de keuze maken om steeds deze afspraken ver vooruit te plannen om ook tijd voor elkaar te hebben, klopt t niet dat hij wat anders gaat doen. Dat is dan toch juist t idee van deze avonden, omdat het er anders niet van komt en jullie het wel heel belangrijk vinden?
    Ik kan me indenken dat er toch soms iets anders samenvalt met deze avonden en dat je dan samen beslist of de avond wellicht verzet kan worden. Hij had jou dus kunnen vragen of dit evt een optie is vanwege een afspraak die hij met z'n zoon wil maken.
    Dus nee, ik zou hier net zo mee zitten als jij. Echter zou ik dit gerust kunnen bespreken met mijn man. Mannen en vrouwen denken nou eenmaal vaak anders. Dan vind je het al gauw niet prettig hoe de ander moeilijk over iets doet. Dat heeft dus wel vaak werk nodig wederzijds om elkaar op de hoogte te brengen van deze verschillen en dat is niet altijd even makkelijk helaas.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoevaak dat gebeurd dat het mis loopt, maar als dat amper gebeurd zou ik er niet echt moeite mee hebben…

Ik snap wel dat je baalt hoor! Je hebt zelfs geruild Met een collega
    Zou het gewoon nog een x aangeven dat je het niet leuk vind en er echt moeite voor hebt gedaan en of hij hierop wil letten

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik ben heel makkelijk, maar dit zou ik ook niet leuk vinden. Je maakt juist deze afspraak zodat het er niet bij in schiet.
    Nee hoor, ik vind niet dat je gevoelig bent.

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Eens per 6 weken? Nee dan zou ik er ook best verdrietig van worden. Het is een heel belangrijke afspraak voor jullie, en er kan altijd wat tussenkomen, maar dit lijkt niet in goed overleg te zijn gegaan. Wat het dus nog vervelender maakt.. goede communicatie is heel belangrijk. Hebben jullie al een nieuwe datum nu?

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hmm het ligt er een beetje aan wat voor uitje het is met zoon. Als het iets speciaals is wat niet vaak voorkomt (concert bv) dan zou ik het wat minder erg vinden. Als het iets is wat ze iedere willekeurige andere dag ook hadden kunnen doen zou ik het ook niet zo leuk vinden.. Daarnaast zou het voor mij ook verschil maken of wijzelf speciale plannen hadden en of het overlegd is :rolleyes:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Eens met @Lies1611. Hier ook een groot samengesteld gezin, alleen zonder co-ouderschap dus is het bij ons gewoon altijd druk. In het rustigste weekend dat we hebben, hebben we er vijf thuis. Wij doen ‘dus’ ook aan datenights en die zijn heilig. Ik zou het héél erg vinden als er ‘zomaar iets anders overheen gepland zou worden’, tenzij het echt een heel specifiek uitje is. Gelukkig is mijn man er net zo op gebrand als ik dat we tijd en ruimte hebben om onze relatie te cultiveren… Ik zou er dus echt met hem over praten om te kijken waar de verschillende verwachtingen vandaan komen… Wellicht mist hij het minder omdat jullie het om de week al rustiger hebben thuis? Denkt hij dat jullie datenight ‘eenvoudig te verzetten is’? En inderdaad……heeft hij dus al een nieuwe datum geprikt voor jullie datenight? Succes, ik weet wat het is als je hunkert naar gewoon even samen zijn!

Lies1611 vindt dit leuk.
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ja, ik zou denken, kan gebeuren!
    Hij heeft het z'n zoon al weken geleden beloofd, was handiger geweest als hij dat even gecheckt had bij jou qua agenda, dat allereerst!
    Maar de situatie is zoals hij is, nu zou hij moeten kiezen:
    1) jij, vaste afspraak, oppas geregeld, elke 6 weken
    2) zoon, 1-op-1 quality time met z'n vader, om de week bij z'n vader thuis maar waar hij hem wel met z'n eigen broers/zussen, halfbroertje en stiefbroers/zussen en stiefmoeder moet delen (een situatie waar hij als kind wellicht helemaal gelukkig bij is, maar niet zelf om gevraagd heeft)

Dan zou ik als partner denken: hartstikke vervelend, hier hebben we het nog wel over zodat dit niet weer gebeurd, en verder: een hele fijne avond met je zoon, maak samen mooie momenten!

Ben het dus met je man eens dat je wel wat overgevoelig reageert :oops: hoop dat jullie het inmiddels hebben kunnen uitpraten

Biny vindt dit leuk.
  9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ligt ook aan de activiteit met z’n zoon en hun band. Had t ook op een andere dag gekund of was de timing belangrijk?
    En daarnaast heeft hij een voorstel gedaan voor een nieuwe datenight?

10. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Volgens mijn partner ben ik overgevoelig en maak ik van een mug een olifant.

Ik vind dit vooral niet zo aardig. Jouw gevoelens mogen er gewoon zijn. Ik zou vooral zo'n soort reactie niet kunnen waarderen wanneer ik mijn gevoelens uit

11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Ik krijg ook een beetje de indruk dat er wel meer niet helemaal lekker loopt in jullie relatie. Ik zou ook wel verwachten dat als je om de andere week slechts een kind hebt thuis dat je toch genoeg tijd voor elkaar zou moeten kunnen vinden? Ik denk dat het super goed is dat je eens in de 6 weken en date avond hebt. Maar buiten dat moeten er toch genoeg avonden zijn dat je gezellig samen kan kletsen of op de bank iets kijken of wat dan ook?

Deel Deze Pagina