Voor de kleuterjuffen onder ons

Discussion in 'De lounge' started by Mama1978, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

Jun 10, 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net gestart in een kleutergroep na een aantal jaren bovenbouw.
    Ik vind het echt super! Het enige waar ik erg onzeker over ben is het speellokaal. We hebben wel met de andere kleuterjuffen eens per week een gezamenlijke indeling voor een materiaalles uit de methode, maar ik zoek ideeen voor spellessen voor in het speellokaal als het bijvoorbeeld regent. Zoiets als met linten of andere dingen die doorgewinterde kleuterjuffen uit hun mouw schudden.
    Wie heeft er tips voor me?

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    2,530
    1
    0
    Geen doorgewinterde kleuterjuf maar wel een met een beetje ervaring...

Wij hebben de methode bewegingsonderwijs in het speellokaal en daar staan allerlei soorten lessen in maar ook spellen en bewegen op muziek!
    Zeker met regen pak ik vaak iets van bewegen op muziek want daar hoef je niet al te veel voor te bereiden!

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Een les met oude kranten is ook erg leuk en die zijn bijna altijd wel ergens te vinden op school. Elk kind krijgt 1 grote krantenpagina en zoekt een plekje in de zaal. Dan kun je eerst opdrachtjes doen met begrippen: Leg de krant op de grond en loop er omheen, ga er op staan, ga er naast staan, ga er onder liggen, vouw 'm dubbel en ga erop staan, nog een keer dubbel, nóg een keer dubbel, etc. Misschien kunnen sommige kinderen zelfs op één been staan als de opgevouwen krant te klein wordt voor beide voeten.

Wat ook heel leuk is, is om ze te laten rennen met de uitgevouwen pagina tegen hun buik. Door hun snelheid blijft de krant dan zó tegen ze aan 'hangen'

Als je van de krant een prop maakt kun je er weer andere dingen mee doen.

Verder weet ik het niet zo meer... misschien kun je op internet nog wel andere ideetjes vinden :)

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Snel een methode/ ideeenboek kopen via een uitgeverij.

Share This Page