Hallo, Ik ben een tijdje minder actief hier geweest, maar nu heb ik even de behoefte om van me af te schrijven. Er staan me spannende dagen te wachten. Ik zit nu op dag 26 van m'n cyclus die normaal gesproken zo'n 28 dagen duurt. Als het nu niet raak is gaan we beginnen met IUI. Ik heb de hormoon spuiten hier al in de koelkast liggen. Ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig is. Wel is het een fijn idee dat het dan eindelijk zover is, na lang wachten en aandringen. Wel zie ik tegen het spuiten op. Ik krijg op dag 3 de eerste en een instructie. Ben benieuwd. Zijn er dames die veel last van bijwerkingen hadden? X
Wat voor mij hielp met het spuiten van hormonen is mijn weken net iets rustiger inplannen dan normaal, een afspraak minder, iets eerder slapen etc. Voor mij was alles dan redelijk goed hanteerbaar (voor mijn man ook ). Als ik te moe werd, dan werd ik duidelijk onstabieler. Je moet echt even kijken hoe je eigen lijf er op reageert.... Succes!
Ik heb geen bijwerkingen gehad deze eerste ronde met spuiten. Wel blijft de ovitrelle bij mij lang hangen waardoor ik me gisteren twee uurtjes zwanger waande. Voor mij iets om mijn vroeg testen verslaving in de toekomst tegen te gaan, dus brengt toch iets positiefs mee hihi ��. Succes meid! Fijn dat je mag starten. Ik moet t nog een half jaar doen met alleen spuiten. Moet nog wachten met iui.
Van de Pregnyl heb ik weinig gemerkt behalve het slapen... Heb vanaf de prik tot 5 dagen erna heerlijk diep geslapen in de nachten en overdag had ik super veel energie. Nu zit ik op 8 dpo en moet alle energie weer inleveren.... Lig al vroeg op bed en ben de hele dag door moe en lusteloos.
Is ovitrelle om je eisprong op te wekken? Ik heb gonal f en pregnyl in de koelkast liggen. Waarom nog geen IUI voor je als ik vragen mag? Spuit je dan alleen hormonen en krijg je dan ook metingen? Ik hoop voor je dat het snel raak is. X
Nou ben benieuwd of ik daar dan ook last van krijg, heb nu al in het laatst van m'n cyclus last van moeheid.
Ja, ik krijg dan ovitrelle i.p.v. pregnyl. Ja, waarom niet? Dat vraag ik me soms ook af. Ik ben al lang genoeg bezig! Ik denk omdat ik al een dochter heb (van zes jaar) en omdat ik 1 miskraam heb gehad sinds juli 2013. Stom he? Ja, ze doen wel alle metingen. Het enige verschil is dat we het klussen nog zelf moeten doen en zij niet het sperma bekijken van te voren en insemineren. Dat stapje komt bij ons weer later.
Nou dan ben je idd al lang bezig. Ik heb een zoon van 4, daar heb ik bijna 2 jaar op moeten wachten. En nu zijn we weer bijna 2 jaar verder, met vorig jaar maart een curretage door een missed abortion met 8 wk. Oktober de stap naar de huisarts, direct doorverwijzing gekregen, pas eind nov afspraak, wouden ze ons eerst weer naar huis sturen moesten in maart maar weer terug komen want was immers zwanger geweest en dat was nog geen jaar geleden. Toen kreeg toch m'n man een zaad analyse, die bleek niet goed, 3 maand later weer een analyse( maart dit jaar) dit keer was het goed, wou ze ons weer weg sturen voor 6 maand, aangedrongen op controle bij mij, cyclus analyse, die was goed, behalve dat ik tekort heb aan vitamine d. Wou ze wederom ons weer voor 3 maand weg sturen, toen heb ik gezegd dat ik het allemaal erg lang vind duren, m'n leeftijd speelt ook mee, onlangs 38 geworden. Dus eindelijk een gesprek gehad over IUI. Zo lang verhaal dit...sorry. Mijn ervaring is dus om toch een beetje tegengas te geven, misschien ook een tip voor jou. Hopelijk is een 2e kindje jou en mij gegund.