Opnieuw zwanger? Vals positief? VERWARRING!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mammammama, 3 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Dag allemaal,

We zijn hier thuis een beetje in een staat van verwarring.

Gisteravond en vanochtend heb ik 2 (licht) positieve testen. Één van kruidvat (2v5) en een clearblue. Gewone testen, geen early.

Mijn cyclus is zo onregelmatig sinds ik ben gestopt met de pil. De ene keer 28 dagen, dan 30, dan 35 en de laatste keer zelfs 40 dagen. Toen getest een paar keer, negatief. Vervolgens 5 februari ongesteld geworden +/- 6 dagen heeft dat geduurd. (Onregelmatige cyclus komt door stoppen met pil, alles moet nog even op gang komen aldus huisarts)

Ik heb de afgelopen maand geen ovu test gedaan, ik had er even geen zin meer in. Maar nu die positieve testen.. moest mijn cyclus 28 dagen zijn deze keer, zijn ze wel heel vroeg (licht) positief. Als mijn cyclus weer zo lang is, dan kan ik zelfs rond mijn eisprong zitten. Kortom, VERWARRING!!

Ik heb al twee kindjes, dus zwanger worden is geen probleem.

Nu lees ik overal dat er zwangerschapstesten zijn die reageren op hcg..

Iemand ervaring hiermee? Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Waarschijnlijk moet ik gewoon geduldig zijn en over 2 dagen nog is testen. Maar toch, ik wil er nog met niemand in mijn omgeving over praten en zo kan ik toch mijn hart even luchten.

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.253
    12.629
    113
    Vrouw
    Heb je foto van je testen

Mammammama vindt dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.715
    7.195
    113
    Vrouw
    Klopt :p Je bedoelt waarschijnlijk lh.

Heb je een foto van je testen?

spruitje80, WWJD en Mammammama vinden dit leuk.
  4. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Hahaha, ja ik bedoel lh Het zal de verwarring van vandaag zijn.

5. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Hier foto's van de testen. Clearblue was vanochtend met ochtendurine en kruidvat gisteravond. Nu was mijn urine gisteravond ook wel vrij geconcentreerd

Bijgevoegde bestanden:

6. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Ja, hierbij de foto. Zoals gezegd, kruidvat gisteravond en clearblue vanochtend. :)

Bijgevoegde bestanden:

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.715
    7.195
    113
    Vrouw
    Dat ziet er behoorlijk positief uit. Met de slechte verhalen van k2v5 (zie topics onder die van jou) en het feit dat CB nog wel een soort pennenstreep laat zien, zou ik nog een ander merk test doen.

Wauw, dat ik dat zeg. Ik ben meestal voorstander van het bij 1 test houden :oops:

Suzi98 en Mammammama vinden dit leuk.
  8. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Ja, ik ga straks denk ik even een test van een ander merk halen. Misschien van de action ofzo en dan morgenvroeg ook daar een test mee doen.

Inderdaad, de topics die ik las over de kruidvat 2v5 testen zorgden er ook voor dat ik begon te twijfelen.

We hopen natuurlijk op nog een positieve test en dat het echt raak is. Maar dat geduld hebben he, dat is zo verschrikkelijk ;)

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.253
    12.629
    113
    Vrouw
    Ja dit idd

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zou even een ander merk halen, twijfel door de pennenstreep bij de cb!

11. WWJD

WWJD Niet meer actief

Normaal zou ik zeggen gefeliciteerd dat is mooi positief. Maar gezien andere topics...
    Normaal gesproken regeren zwangerschapstesten natuurlijk op hcg (dat zou de bedoeling zijn) en licht positief bij lh (maar volgens mij alleen licht). Maar tegenwoordig zijn ze dus altijd (licht)positief:eek: althans zo lijkt het bijna. Is toch slecht van die testen.

12. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Ja, inderdaad. En dan in combinatie met mijn onregelmatige cyclus kan ik er helemaal geen duidelijk uitsluitsel van krijgen.. ik kan niet terugrekenen naar mijn eisprong.

Echt slecht van die testen, positief hoort toch gewoon positief te zijn. Nu kan je beter alleen nog bloed laten prikken.

Dus ga zo maar eens naar de action en daar de gewone testen van halen om nog eens mee te testen. Anders wordt het wel een dure hobby :roflmao:

13. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Action zijn ook niet goed, geven vaak valse lijntjes/indrooglijntjes.. of reageren veel later op hcg. Ik zou een predictor early halen of een cb digitaal early

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Oh wat bizar zeg! Zou toch niet moeten kunnen/mogen

15. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Oke, niet van de action dan ☺️ Ik twijfel wel om een early test te halen omdat de twee testen waar ik nu mee heb getest "gewone" testen zijn en ik daar al licht positief mee test. Ben bang dat ik met de early testen nog positiever test omdat zij nog gevoeliger zijn en dit dan misschien ook onterecht is. En met een "gewone" test het beter te vergelijken is.

Misschien ben ik te ver aan het nadenken, maar bedankt voor de tip :thumup:

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou even opnieuw testen en dan echt binnen afleestijd een foto maken.
    De cb is smal en onbetrouwbaar en de kv is erg vergeeld en al flink ingedroogd en dus onbetrouwbaar.

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
  18. Mammammama

3 mrt 2023
    8
    12
    3
    Vrouw
    Ik heb net een digitale test van clearblue gedaan en die zegt ook dat ik zwanger ben! Ik zou zo'n 1-2 weken ver zijn:D:D

Zebraman, Milena92, Rouge en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.715
    7.195
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zou mooi zijn zeg :)

Ga je nog een nieuwe streepjestest doen?

Deel Deze Pagina