Maakt de cyclusdag iets uit voor de hoogte van je AMH? Ik ben geprikt op cyclusdag 24 en vond de uitslag vrij laag: 0.75 en ben bijna 40. In augustus 2021 was dit nog 1.43 op cyclusdag 10. Dit is toch best wel een achteruitgang? Ik maak me zorgen.
AMH en dergelijke hormonen prikken is het beste op dag 3 van je cyclus. Overigens is 0,75 op je 40e echt niet slecht hoor. Vanaf je 38e neemt je voorraad eicellen af. Met een amh van 0,75 kan je nog prima zwanger worden.
AMH fluctueert ook nog eens dus zou mij met deze waardes nog geen zorgen maken. Ik had 0.64 met 39 en ben 7x erg vlot zwanger geraakt (36-40jr) en ken veel verhalen dat het zelfs met 0.1-0.5 nog gewoon lukte.
Weet je ook met welke reden je dit op dag drie moet prikken? Bedankt voor de bemoedigende woorden, heel blij mee
Klopt bij mij was het ook op cyclusdag drie. Ik vermoed omdat dan de waarde van fsh ook bekeken kunnen worden. Want amh/fsh moet wat in verhouding staan. Ik had 0.44 en 7. Relatieve lage voorraad (word volgende week 39). Nu net 4weken zwanger na 2de poging iui
Toevallig vorige week dinsdag de AMH waarde geprikt ivm start IVF. Het was toevallig cyclus dag 2 maar ze hebben het er niet over gehad op welke dag dit moest. Ze zeiden dat een waarde van 1,0 perfect is. En de leeftijd heeft invloed maar dit hoeft niet altijd. Sommige dames van 40 hebben nog een prima waarde. Zelf ben ik 41 maar ik moest me geen zorgen maken omdat Ik recent nog zwanger ben geweest via IUI. Moesten jullie ook zo lang wachten op de uitslag? Ik drie weken.