Hoe lang blijft een ovulatietest eigenlijk positief?? Ik heb nu al drie dagen beste knal testen.. Maar mijn temperatuur gaat maar langzaam omhoog,vanochtend was ie maar gestegen met 0,1
Hier is de foto van de ovulatietest van zo net. De teststreep zit links en de controlestreep rechts..
Deze is niet positief: strepen zijn nog niet gelijk/teststreep niet donkerder dan controlestreep. Je moet nog even doortesten volgens mij. oh sorry heb het andersom...... geen idee dan!
Bedankt voor jullie reacties! Vanaf 20 september had ik al steeds lichte ovu testjes! Had wel gister een zwangerschapstest gedaan,maar daar zag ik niks op!? Weet niet of het misschien te vroeg is getest?!
Zou inderdaad te vroeg kunnen zijn Als je dit zo blijft houden zou ik morgen of overmorgen nog weer een keer testen (zwangerschapstest).. normaal gaat je temp juist naar beneden als je je ei krijgt. Hij is echt wel knal positief, je ovutest.
maar aan jouw onderschrift te lezen kun je pas over 13 dagen testen. Het lijkt mij dan logischer dat je gewoon je eisprong hebt hoor.
ja maar deze heb ik gister aangepast omdat ik gister ook zon ovu test had, dacht nik dus dat dit de eisprong is en heb dus de banner daar op aangepast...
Zie onder banner: 31 tot 35 dagen. Lijkt me in dat geval goed mogelijk dat dit gewoon haar eisprong is. Wellicht een langere LH-piek? Vooral als je erg gevoelige (sensitive) ovulatietestjes hebt (weet niet welke je gebruikt), kunnen die langer positief blijven aangeven. En als je tempt, kun je pas een paar dagen later zien dat je ei is geweest. Heb je toevallig ook een tempkaartje van bijvoorbeeld Fertility Friend? Is heel eenvoudig. Gewoon daar al je temps invullen en hij berekent automatisch je eisprong.
Een LH-piek kan ongeveer 2-3 dagen zijn, dus dan kun je positief testen. Je moet echter rekenen met de eerste positieve test. Want het begin van de LH-piek zet de eisprong in gang. Succes!
Ik heb zonder te overdrijven, met 5 zwangerschappen en heel veel pogingen tot, honderden zwangerschap en ovutesten gedaan. Een ovu test die positief is door een zwangerschap was dat bij mij altijd pas nadat ik al duidelijk positief op een zwangerschapstest had getest. Heb ook wel eens een dag of vijf positieve ovu testen gehad, je eitje is pas gesprongen als je test weer lichter gaat worden. Soms duurt het lang voor het eitje springt ondanks dat je je piek al hebt. Pas als de eisprong weer is geweest bouw je weer af. Ik zou blijven vrijen in de hoop dat je ei nog springt en je het juiste moment pakt.