Afwachten is zo moeilijk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tupp, Nov 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,259
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hallo verloskundigen,

Inmiddels ben ik bijna een week over tijd. En ondanks dat ik weet dat dit gewoon mag en normaal is, word ik er stapelgek van. Ik vrees dat adhd en lijdzaam afwachten niet zo'n lekkere combinatie is. Ik voel me er dan ook steeds ongeduldiger en ongelukkiger door. (Terwijl het lichamelijk zekern iet slecht gaat hoor. Maar ik kan weinig doen met onze zoon en ik wil het nu wel gewoon 'gehad' hebben zodat ik weer kan gaan beginnen met het herstel en ook voor hem weer wat fitter word.)

Op 41+3 staat er al een serotoniteitsafspraak bij de gynaecoloog gepland. Ik schaam me er een beetje voor, maar ik hoop bijna dat ze daar 'iets' vinden waardoor ze gelijk gaan inleiden.
    Nu is mijn vraag: zou ik ook ingeleid kunnen worden gewoon op mijn verzoek, zelfs als alles gewoon goed is? (Want ik hoop natuurlijk nog meer gewoon op een gezond en fit kindje!)

Tweede vraag: Op dit moment is de baarmoedermond nog steeds een 'tuutje'. Is dat sowieso een teken dat de baby nog (minstens) 1 of 2 dagen op zich laat wachten? Of kan dat ook binnen enkele uren veranderen waardoor de bevalling toch inzet? Het liefste zie ik de baby nog dit weekend geboren worden. Uit ongeduld, maar ook omdat het dan nog thuis zou kunnen. Of moet ik daar gewoon niet meer op rekenen?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Vanaf 41wkn mag iedereen ingeleid worden, dat recht en die keuze heb je dus. Alleen dan moet er wel ontsluiting zijn een beetje. Als je dit niet hebt moeten ze eerste de baarmoeder mond rijp maken en dat kan soms wel een dag of twee duren. En een inleiding heeft ook risico's, laat je tijdens de controle in het ziekenhuis hier over voor lichten. Je kam deze afspraak ook al vervroegen als je wil.
    Ik begrijp uit je verhaal dat de mond nog dicht zit? Want anders kan de verloskundige je ook strippen namelijk, dit kan ook de bevalling opwekken. Dat hij nu dicht zit zegt niets over wanneer je gaat bevallen, het kan alsnog ieder moment beginnen!

Groeten Evelien

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,259
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor je reactie! Fijn dat we hier op het forum ook altijd terecht kunnen met dit soort vragen.

Share This Page