vals positief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamabri, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

#1 mamabri, 17 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2013
    Heb er ook een topic over geopend, bij de zwangerschapstesten, ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven.

Afgelopen vrijdag (11 dpo) een actiontest gedaan, die was negatief. Afgelopen zaterdag 's avonds laat werd ik ongesteld, gewoon normaal als altijd, zondag, maandag en ook vandaag enorm misselijk, pijn in mijn buik, zere borsten. Gistermiddag positief getest met een actiontest, streepje is goed duidelijk en roze (foto staat in het topic, pagina 2) thee gedronken en een kv test gedaan, die was maar heeeeel licht, echt een tuurstreepje. Vanmorgen weer een kv gedaan, dezelfde uitslag. Tuur, dus ik zie hem niet als positief.

Ben naar de huisarts gegaan, en zij beweerd dat elke zwangerschapstest onbetrouwbaar is, pas na 2 weken kun je die serieus nemen. Bovendien kun je volgens haar absoluut niet ongesteld zijn (een gewone menstruatie dus) wanneer je zwanger bent. Ze heeft bloed afgenomen voor een hcg test, vanavond gebeld, Hcg staat op 1, dus negatief. En dus is de test vals positief geweest, zegt de ha.

Hoe kan dit? Volgens de huisarts is het niet aannemelijk dat ik zwanger ben geweest, goed, dat kan, maar hoe kan die test dan toch zo duidelijk zijn?

Alvast hartelijk dank voor je antwoord!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat ik er nog even bij wil toevoegen is dat ik sinds gisteravond ook gestopt ben met menstrueren, 3 dagen volop bloed. En ook dat is nogal vreemd, aangezien ik normaal 5-7 dagen ongesteld ben.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik geef toch even een uppje, heb het idee dat mijn vraag vergeten is?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MamaBri,

je bent helaas niet zwanger. Dat is duidelijk uit je verhaal. Het kan zijn dat je wel een bevrucht eitje hebt gehad, dat na enkele dagen als verschrompeld is, omdat het niet goed was. Dat zou de (vroeg!) positieve test en je wat andere menstruatie kunnen verklaren en de klachten die je ervaren hebt. Verder weet ik dat zwangerschapstesten soms ook niet betrouwbaar zijn. Met name dat de test positief wordt terwijl je niet (goed) zwanger bent.
    Maar de bloedtest was duidelijk.

Ik denk ook dat je je antwoord niet meer precies gaat krijgen. Ik snap dat dat vervelend is, maar het is niet anders ben ik bang.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina