Wie stelt me gerust

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Ankie25, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor het eerst getemperatuurd en ovulatietesten gedaan. Gisteren geklust en de onderste test is van vanmorgen 11:15.
    Ook temp grafiek toegevoegd.

Wanneer kan ik mijn ei verwachten en wat kan ik van mijn temp verwachten... Word beetje zenuwachtig nu.

Alvast bedankt

Liefs xx

Attached Files:

2. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    En de temp

Attached Files:

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Ik zit ongeveer met hetzelfde!! Mijn testje is nu ook donkerder en mijn grafiekje lijkt op de jouwe van de laatste dagen!

Wat ik heb gelezen op meerdere sites is dat je ei tussen 24 en 36 uur NA het BEGIN van je LH piek springt. Je test is nog niet super donker, dus ik denk dat je dit als begin kan zien. Zou ervan uit gaan dat hij dus over 24-36 uur gaat springen...

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

TS, je hebt lange cyclussen. De kortste is 35 dagen.

Het kan daardoor dus nog lang duren voordat je eisprong komt.

Bij een cyclus van 35 dagen komt je eisprong tussen dag 17 en dag 25 van je cyclus (gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen).

Heb je echter weer een langere cyclus, bijvoorbeeld 50 dagen, dan vindt je eisprong dus pas plaats tussen dag 32 en dag 40 van je cyclus!!!

Het heeft dus alles te maken met hoe lang je cyclus is.

Luteale fase is trouwens de tijd tussen eisprong en menstruatie.

Doortesten met ovutesten dus. Kan zijn dat gezien je lange cyclussen je eisprong nog niet op korte termijn in aantocht is.

(En een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn,)

Succes!

5. Gertine

Gertine Actief lid

Feb 11, 2013
    471
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Ik denk dat je nog even door moet testen, maar dat je ei niet lang meer op zich laat wachten..
    Aan je tempratuur te zien is je ei ook nog niet geweest, er zit nog geen temp dip in..
    Hopelijk komt je ei nu snel..

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jouw laatse ovulatietest lijkt me overigens aardig positief!

Aan de slag dus! :D

7. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thnx... Ik hoop dat mijn cyclus steeds korter wordt... Aangezien die dat voor de mk deed ;)...
    Blijf nog wel even doortesten.

Bedankt voor jullie reacties

8. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar als je temp een dip heeft... Komt je ei dan die dag?? Of is ie dan al geweest?? Dacht dat je temp juist toch omhoog moest gaan??

9. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Als je een temp dip krijgt dan is dit op de dag van de ovulatie inderdaad. En zo'n 12 uur na het springen van je ei stijgt je temp weer iets

10. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aaaah oke... Bedankt. :D nou ga het allemaal goed bijhouden

11. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    dus als je ei vandaag zou springen.. dan is je temp morgen lager dan 'normaal'... mooie temp kaart heb je hoor tot nu toe!

12. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Nee juist niet ;) Als haar ei vandaag springt dan is de temp juist morgen hoger dan normaal!

13. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    maar je temp maakt toch meestal eerst een duik naar beneden voor hij omhoog gaat?

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nee hoor hij hoeft geen duik te maken. Dat komt voor maar niet bij iedereen.

15. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Ja, maar dat doet ie op de dag van de eisprong (dus ervoor) en niet erna :)

EDIT: En het klopt dat het niet perse hoeft, maar als het gebeurd is het ervoor en niet erna ;)

16. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha jullie maken het niet makkelijker voor me hoor :D
    Ik zal morgen wel even laten weten wat mijn temp heeft gedaan ;)

17. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Haha nee.. tis ingewikkeld nu.. dus.... tijdens je eisprong gaat (of kan) je temp omlaag gaan.. en daarna gaat ie juist omhoog.

18. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou vandaag temp 36.6 en weer een knaltest... Wie kan me helpen??

19. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Haha mijn temp is ook nog laag en ga straks tempen. Je "mag" eigenlijk niet voor 10:00 ovulatietesten doen (ook niet met ochtendurine), want snachts maak je sowieso veel lh aan dus kan een vertekend beeld geven..

Als je test wel klopt... Dan zal je ei waarschijnlijk nog gaan springen. Heb je een foto van je rijtje met tijden enz erbij?

20. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest vanmorgen al op tijd werken vandaar dat ik vanmorgen al een test heb gewaagt. Was wel met de 2e urine. Nu vanmorgen steeds steken aan ik mijn rechter onderbuik. En zojuist weer een test gedaan. Deze was iets minder positief. Van vanmorgen en gisteren waren super knal.
    Mijn testen staan begin van dit topic en zal hieronder die van nu net nog even posten

Share This Page