Hoi meiden. Ik heb PCOS en zit in mijn eersts ronde om een eisprong op te wekken. 1 keer natuurlijk zwanger geworden. Nu op dag 33 van mijn cycli begonnen met Duphaston te slikken om een menstruatie op te wekken. 15 dagen later ben ik ongi geworden en heb ik van CD 3 tot 7 Letrozol geslikt. Vandaag begonnen met Ovulatie testen en tempen. Mijn ovulatie was positief wat ik gek vond op CD 7, maar kan dat komen door de Letrozol? Daarna heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was tot 3 keer toe positief binnen te tijd! Hoe dan? Kan dit ook door de Letrozol komen? Is dit vals positief??
Ik denk dat je testen op de PCOS reageren. Je hormoonwaarden zijn dusdanig in de war, dat testen daar vals-positief op kunnen reageren. Voor zover ik weet, kun je niet vals-positief testen door Letrozol.
Dat klopt voor ovulatie testen kan je niet uit gaan en die kunnen vals positief uit pakken. Maar zwangerschapstesten niet! Op letrozol kan ik ook echt niks vinden. Ik weet wel dat deze testen iig niet liegen. Ben in shock
Ik ken zeker wel verhalen van vals-positieve zwangerschapstesten door PCOS of een cyste, helaas. Je bent ongesteld geweest na de Duphaston, toch? En je zit nu op CD 8? Ik zou bij je arts om een bloedonderzoek vragen, dan heb je in ieder geval zekerheid. Succes!
Woensdag mag ik pas naar de gyn weer. Maar heb niet het gevoel dat deze negatief zijn ik zie ook oploop. Links gister rechts vandaag
Er lijkt inderdaad wel oploop te zijn. Dan zou je tijdens je Duphaston-kuur alsnog een eisprong moeten hebben gehad. Over het algemeen word je niet ongesteld als je daarvan zwanger wordt, maar als het bloedverlies niet al te hevig was, zou het misschien toch kunnen.
Nee klopt... helaas wel een hevige mensturatie gehad. Testen blijven wel oplopen. Ik geloof dat ik wel echt zwanger ben, maar vind het toch eng en heb er niet echt veel vertrouwen in.
Als je een hevige menstruatie hebt gehad, weet ik niet helemaal wat je kunt verwachten... Ik zou dinsdag in ieder geval om een bloedonderzoek vragen waarbij er op HCG getest wordt. Die uitslag kun je, als het goed is, dezelfde dag dan nog hebben. Ik hoop voor je dat je echt zwanger bent en dat alles goed zit! Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn. Ik laat het wel weten. Vraag iig of ik woensdag mag bloedprikken.
Maar ook de clear blue geeft nu 2-3 aan inplaats van 1-2 dus het HCG verhoogd wel! Begin er wel een goed gevoel over te krijgen nu
Hmm het was weer een rollercoaster vandaag. Op de echo was er 0.0 te zien en na heel wat praten vermoedde hij wel dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Daar na bloed geprikt op verschillende dingen en eind van de dag belde hij terug.... hij vind het zelf ook een heel lastig verhaal en weet het niet zo goed. Er is een zwangerschap gevonden in mijn bloed. De HCG waarde was 512. Geen idee wat die waarde kan betekenen? Verder kon hij wel op de echo zien dat het slijmvlies dik was. En hij zag nog 1 follikkel in mijn eierstok die wat groter was en een beetje een gekke vorm had. Ook geen idee wat dat kan betekenen. Vrijdag moet ik in de ochtend weer bloed prikken en moet het HCG boven de 1000 zitten. Dan is er toch kans op een goede zwangerschap, maar dat moet dan ook uitwijzen op de echo. Zit hij onder de 1000 dan is het of een bbz of een miskraam. Als ik buikpijn krijg of misselijk/duizelig word moet ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis komen. Heel wat traantjes gelaten want eerst was de bbz wel duidelijk en toen weer twijfel. We moeten maar weer gaan afwachten tot vrijdag.
Wat vreselijk een zol kan ook nog... dan is de locatie onbekend omdat er niets te vinden is. Met 1000 moet je een zwangerschapsring zien op de echo, dus ik hoop dat je vrijdag wat ziet. Niet weten waar het zit is geen fijn gevoel. Ik duim voor je in de baarmoeder!!!
Dat de testen zo goed blijven oplopen doet me wel goed... en gister van alles zitten lezen en eigenlijk is het gewoon nog te vroeg om er iets over te zeggen. Probeer alles uit mijn hoofd te zetten en gewoon met een nieuwe start er in te gaan morgen. Mijn slijmvlies was wel heel dik dus dat is een goed teken ook. Alles zitten terug rekenen en zou al 5.5 week zwanger kunnen zijn, maar het kan ook zo zijn dat ik nog maar net 4 weken ben. Krijg toch een beetje de hoop weer terug.
Niet vergelijkbaar omdat mijn situatie heel anders was maar ik heb alle drie de zwangerschappen al heel vroeg echo's gehad. Bij de eerste twee was er alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien en inderdaad ook een vergrootte eierstok. Dit was in mijn geval gewoon nog een restverschijnsel van de eisprong/gele lichaam. Bij een dusdanig lage bloedwaarde hoeft er echt nog niets te zien te zijn. Ik duim voor een mooie echo morgen. Succes!
Ik hoop het voor je, ik duim voor je! Bij een zol of bbz heb je ook verdikt slijmvlies alsof je kort zwanger bent namelijk omdat hcg ervoor zorgt dat dat gebeurt en oploop had ik ook.. paar dagen na nod een dikke knaller zelfs. Trek aan de bel zodra je je niet oke voelt: ook al is het in de nacht!
We gaan het morgen zien. Het kan echt alle kanten nog op gaan. Hopelijk zit mijn HCG morgen rond de 1000. Weet niet of er 2 dagen later opeens wel wat te zien zal zijn op een echo