Oh meiden.. Ik moet dit even van mij afschrijven. Sinds 5 maanden gebruik ik Clomid I.v.m. Lange cyclussen door PCOS. Begonnen met 50 MG waardoor ik 2 mooie cyclussen had. In ronde 3 werkte 50MG al niet meer en ging ik in ronde 4 naar 100MG. Dit was helemaal dramatisch met een eisprong op CD28. Ronde 5 nu gebruik ik 150 MG Clomid. Op dag 10 had ik een echo en daar zagen we een mooi eitje van 14.5 mm. Dus dat zag er top uit! Flink gezellig gemaakt en ovutesten gebruikt, maar na 4 dagen nog geen positieve test. Gisteren weer een echo... En toen zagen we een eitje van 22.5 mm en aan de andere kant 1 van 12 mm. Hij is dus super gegroeit en die aan de andere kant zal te klein zijn om mee te springen. Maar ondertussen zal mijn eitje vandaag 24mm zijn en is mijn ovulatietest nog altijd niet positief. Wel krijg ik steeds meer buikpijn en was ik vandaag een aantal keren misselijk. Ook vraag ik mij nu af of het eitje rechts niet nu alsnog mee kan groeien. Gisteren 12 mm, kan morgen maar zo 16mm zijn... Meiden die mijn verhaal herkennen? Ik vind het allemaal maar raar..
Och zo herkenbaar. Met clomid eitjes tot aan 28 en 32 mm gehad voordat ze eindelijk sprongen. Er is dus zeker nog hoop alleen bij sommige vrouwen groeien de eitjes veel langer door door de clomid
En had je dit alle rondes? De rondes hiervoor sprongen ze namelijk gewoon rond 20mm.. Dus dit is nieuw voor mij. En is een eitje van 30mm niet overrijp? Heb ik dan wel kans nog om zwanger te raken?
Die van mij sprongen pas nadat ze 26 mm waren, dus op t moment van springen waren ze nog groter en ik gebruikte geen stimulatie oid. Je hebt hogere dosis clomid dus kan prima langer doorgroeien
Follikels groeien met Clomid langer door voordat ze springen. Dat is helemaal niet erg. Als ik geen Pregnyl kreeg om de eisprong op te wekken, sprongen ze uit zichzelf als ze rond de 24-26 mm zaten. De kleinere follikel groeit door totdat je eisprong is. Zit hij op dat moment op minimaal 17 mm, dan is hij rijp en te bevruchten.
Een eitje groeit met clomid juist vaker door tot een behoorlijke grootte (tussen 24 en 30 mm is niet vreemd). Ik zou dus gewoon doortesten. Het kan ook zijn dat 150 mg gewoon teveel is. Een ei op cd 28 (met 100 mg) is op zich nog netjes voor iemand met pcos
Ik ben meerdere keren zwanger geraakt. Ze hebben bij mij wel vermoeden eerst dat het een cyste was omdat ze groot werden zonder enige stimulatie maar was hoorde gewoon bij mij
Dat klopt dus niet... Het is netjes misschien zonder Clomid, maar met Clomid kijken ze maar mee tot cd20. Is er dan niks, dan volgen ze het niet meer en is het dus in die zin een mislukte ronde met Clomid. Vandaar de ophoging naar 150 MG
Aaaah fijn om te weten. Ik was net voor een echo en het eitje is nu 27 mm en mijn ovulatietest net positief, ...