Vals positief bestaat zeker wel! Elke test op de markt geeft wel eens een verkeerde uitslag. Maar meestal ligt de fout bij de aflezer! Niet elke vage schaduw is een positieve test. Net wat kruitvat zegt de streepjes moeten dezelfde kleur hebben. Niet even sterk, maar de streep moet wel roze zijn. Alle testen op de nederlandse markt moeten aan bepaalde eisen voldoen, anders mogen ze niet worden verkocht. Het is heel pijnlijk als je zwanger denkt te zijn, maar het blijkt van niet. En ja, ik heb ook wel eens een 'streep' gehad bij een 2v5 van kruitvat. 2 uur later werd ik ongesteld. Om eerlijk te zijn, ik heb hier op het forum nog bijna nooit een test gezien (op of na NOD) waar ik aan twijfelde. Je moet testen niet 10 keer in de rondte hoeven draaien, tegen het licht hoeven houden, schuin houden etc. Een positieve test zie je al binnen een minuut (laatst stond er een filmpje hier op het forum, dat was een goed voorbeeld). Ik wil zelf ook niet te negatief doen, ik wacht namelijk ook al drie jaar op goed nieuws, maar in mijn ogen zijn veel negatieve verhalen op dit forum over bepaalde merkt testen echt onterecht. (sorry )
kan maar dan ben je niet goed geinformeerd.. Tumoren kunnen namelijk ook een reactie geven aan de baarmoeder waardoor hcg ontwikkeld. Ik kan er ook niets aan doen.. tis nu eenmaal zo.. dan heb je alleen ook andere klachten...
Mede hierdoor ben ik onderzocht op baarmoederhalskanker, want dan kun je ook een vals positieve test hebben. VOordeel voor mij was dat ik nooit tussentijdse bloedingen had. Ik word zwanger dmv inseminaties, in okt 2005 mk gehad, test werd nega. In jan 2006 voor de gein getest en positief, schrok me het lazerus. Bloed geprikt, echo's gehad, maar geen baby van dik 16 weken en ook gene mini beebje, kon ook niet haha
Ichtus, dat verhaal van die tumoren klopt inderdaad. Maar je wil ons toch niet allemaal een tumor aanpraten he!?!?! (Help, ik heb een vage test. Heb ik nu kanker?)
Het maakt niet uit wat jullie me laten lezen ik geloof er echtniet in, sorry... Het is ook nietzo belangrijk hoor, wees er zelf van overtuigd dat is het enige belangrijke toch?
en toch waren mijn testen binnen 2 minuten.. ik moest mijn broek nog dicht knopen.. voorzien van 2 strepen.. mooi roze (zie album)...en duidelijk genoeg.. ik snap t best hoor.. idd er zijn vaak vage schaduwlijntjes of de wil van de gedachte die een tweede lijntje neerzet.. dat was in mijn geval iig niet zo.. ik was juist heel erg verbaasd toen ik t zo direct zag.. ik hoefde neit te draaien.. of onder een lamp te staan om m te zien.... vaak is dit wel zo.... maar goed.. duidelijk dat we van mening verschillen.. ik hoop dat niemand t nog een keer overkomt.. tis al zuur genoeg dat t gebeurd..ik ga geen verklaring meer zoeken.. sommige dingen zijn nu eenmaal onverklaarbaar... en ook door de medische wereld niet te begrijpen.. dat laat ik maar mooi zo....
je bedoeld t ongetwijfeld grappig, maar zo wordt t niet ontvangen.. vind grappen over kanker behoorlijk onsmakelijk..
Haha denk niet dat dat Ichtus dr bedoeling was Er zijn veel verklaringen voor een valse test. De mijne was ook gewoon duidelijk. Ik was op dat moment verder niet bezig met zwanger worden ivm nieuwe baan. Dus van een miskraam kon t ook niet zijn Je hoeft me niet te geloven Chai, ik hoop alleen dat je nooit die onzekerheid hoeft te hebben want dat is echt niks aan!
idd Bamjolan.. dat is natuurlijk niet de bedoeling... en idd.. je kop in het zand steken is ook een optie.. hoop ook dat niemand die onzekerheid hoeft mee te maken..
Ik dacht ik kijk even in je albumpje maar ik zie gewoon dus alleen kv testen die ik niet posi noem.. ik noem het ookniet twee strepen, ze moeten allebei dezelfde kleur zijn anders ga je er tochniet vanuit dat je zwanger bent?
Mijn testen van mijn kinderen waren nooit even donker Misschien zijn mijn kindjes uit de lucht gevallen? hahaha
dan moet je beter kijken.. ze hebben namelijk dezelfde kleur.. allebei roze... niet even donker, maar dat hoeft ook niet.. staat ook in de bijsluiter en volgens vk is het heel normaal dat ze niet allebei heel donker zijn.. had ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet.. was de eerste test exact zo... Heb de testen meegenomen naar vk/ ook de foto's aangezein de testen nu zijn ingedroogd.. volgens haar duidelijk positief.. ook de ha had deze mening..
Ik zeg niet dat jouw geval ongeloofwaardig was Ichtus. Vals positieve testen bestaan. Het is notabene mn werk, dus ik weet wel waar ik het over heb. Alleen de mate waarin ik hierover hoor op dit forum, dat klopt niet. Vrouwen testen veel te vroeg ('6 dagen voor NOD, is dit positief?'), lezen de testen niet goed af en verwachten voor een paar duppies een kwaliteitstest. Dit is in mijn ogen MEESTAL de reden voor de twijfel (en teleurstelling). Ik zeg niet dat je niet mag testen, maar hou rekening met het feit dat een uitslag niet altijd 100% bevredigend is. Tegenwoordig wordt alles gepland. Kinderen moeten bijna op bestelling. Kinderen 'krijg' je, het is een groot wonder. Als we meer zouden stilstaan bij dit wonder en minder bij met onze gedachten bij ovu-testen, zwangerschapstesten en vragen als 'wanneer moet ik klussen?', Misschien kunnen we dan iets meer gaan begrijpen hoe het leven bedoeld is (sorry, mijn gevoel voor zingeving komt opeens naar boven )
Ik zeg trouwens helemaal niet dat je NIET zwanger bent als je strepen niet even licht zijn. Ik zou er dan alleen nogniet vanuit gaan dat is alles hoor, het is allemaal nietzo drama bedoelt hoor. Enne ichtus, jij weet het toch het beste meid. Ik zal wel de verkeerde fotos aant bekijken zijn ofzo. Who cares?...
Ben ik met je eens.. een kind is een wonder en een groot geschenk.. en de natuur z'n gang laten gaan is het mooiste, maar ook jij (zie ik aan je onderschrift) weet hoe moielijk dit soms is..en bij vroeg testen heb je idd niet altijd een zuiver resultaat.. zekerheid heb je iig niet daarna.. ik daarentegen testte niet voor NOD..(dit keer)