Hallo allemaal Ik ben 37 jaar en heb een dochter van 8 jaar. Na de bevalling heb ik geen pil meer gebruikt behalve afgelopen maand. Ik ben 1 maand aan de pil geweest dus en wil toch heel graag voor een 2 de kindje gaan Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen en ook altijd heel precies. Nu weet ik dat je door de pil een andere cyclus kan krijgen. Maar bij mijn vorige zwangerschap na jaaaaren pil gebruik werd ik de eerste ronde al zwanger. En nu krijg ik altijd rond de 14 de dag mijn ovulatie en uiteraard veel gedaan met man lief. Maar nu de 23 ste dag test de ovulatietest positief. Ook veel slijm verlies. Maar vooral crème rekbaar slijm. Ik weet niet wat ik hier van moet denken. En ik heb toch duidelijk het gevoel ik binnenkort ongesteld moet worden...... Dus begrijp het niet helemaal. Wie herkent dit? Dus over ongeveer 5 dagen heb ik mijn NOD.....
Je cyclus zou toch langer kunnen zijn door het gebruik van de pil, ook al was dit maar 1 maand... Je klachten kunnen ook komen van een zwangerschap en dat daarom je ovulatietest positief is... echter ben je dan wel heel vroeg. Je zou een zwangerschapstest kunnen doen, of even afwachten of je ovulatietest weer negatief wordt. Een zwangerschapstest kan namelijk ook op lh reageren.
Mijn ovulatie is standaard meer dan 20 dagen. Dus op dag 14 denken dat je een eisprong hebt gehad is niet echt betrouwbaar.
Hi Merel, Nee dat klopt maar ik was altijd heel precies. En ik merkte het ook heel duidelijk aan mijn cervix slijm. Echt overduidelijk. Maar ivm ik 1 maandje de pil heb gebruikt zou het natuurlijk kunnen de eisprong later is dan voorheen altijd. Ik sluit dit ook echt niet uit hoor. We wachten maar af en ik pak mijn kans maar voor de zekerheid
En wat betreft een zwangerschapstest. is een idee alleen wacht ik daar nog even mee een dag of 5 a 6. Dank voor de berichten!
Gezien het slijmverlies komt echt je eisprong er aan zoals ik nu lees. Ook de ongipijn die je voelt is groeipijn van het eitje wat voorkomt vlak voor de eisprong. Een langere cyclus dus deze keer met je nod over een dag of 16 Ik zou overmorgen nog een ovutestje doen. Is die weer negatief (dus teststreep lichter dan controlestreep) dan reageerde de test vandaag dus niet op hcg maar echt op je (aankomend) ei
Ja ik ga daar ook maar van uit gewoon een lange cyclus want nu al zwanger zijn lijkt mij sterk. Maar idd ik kan sowieso even nog een paar keer die ovulatie testen doen en kijken wat er gebeurd. En mocht het op mijn nod nog positief zijn doe ik voor de zekerheid maar even een zwangerschapstest.
Klinkt gewoon als een lange cyclus. Na het stoppen met de pil kwam mijn cyclus helemaal niet op gang. Deze ronde had ik pas een eisprong op cd 35. Alles kan