Hi dames, sinds dinsdag heb ik een antibiotica gekregen voor een blaasontsteking (Furabid). Zaterdagochtend neem ik de laatste in. Verder totaal geen klachten meer van de blaasontstekinf. Nu heb ik vanmorgen een test gedaan omdat ik heb ‘geklust’ in de vruchtbare periode en ER STONDEN 2 STREEPJES! Later op de dag nog eentje gedaan en weer 2 streepjes. Zojuist die van het Kruidvat gehaald en ja hoor, een plusje! Nu lees ik alleen op meerdere website (waaronder nutricia) dat een blaasontsteking een valse positieve test kan tonen door een verhoogd aantal eiwitten in je urine.. Nu zit ik enorm in twijfel wat nou klopt.. (Ik heb aanstaande di/wo mijn NOD) liefs
Ik dacht dat testen door teveel eiwit bij blaasontsteking negatief kon uitslaan, niet positief. Hoe duidelijk is het tweede streepje?
Ik zou een andere test kopen, bijv Kruidvat 2v5 of Etos early. De blauwe testen staan bekend om valse streepjes. En dan over twee dagen weer testen voor oploop. Spannend hoor!
dankjewel voor je adviezen! Ik heb ook de testen van 2besure gedaan. Deze zijn rood en lichtte hetzelfde op als die van het kruidvat..
Klinkt positief! Lees idd online wel van valse uitslagen helaas. Zou de komende dagen doortesten en kijken of je een mooie oploopt hebt
Ondanks de slechte revieuw wbt deze testen is deze streep te duidelijk (denk ik) om vals te zijn. HIj is mooi breed. De valse zijn vrij licht en vaak ook een pennen streep. Of je vals kan testen door een blaasontsteking geen idee...
Ik denk niet dat deze positief is door een blaasontsteking, maar omdat je zwanger bent Ik vind hem te duidelijk om vals positief te zijn
Bedankt voor jullie reacties! Ik blijf nog steeds positief testen met steeds dikkere streepjes! Wel heb ik gister en vandaag bruin/roze bloedverlies gehad.. maar ik gok dat dat (oud) innestellingsbloed is geweest. Ik verwacht mijn NOD di/woe dus het is nog even spannend!
Heb inmiddels de huisarts gesproken die mij vertelde dat een vals positieve test door antibiotica/blaasontsteking niet mogelijk is. Ze heeft me zelfs al gefeliciteerd (!!!)
NOD was gisteren en ben nog steeds niet ongesteld. Enorm dikke strepen op de zwangerschapstesten! Zojuist verloskundige gebeld en 9feb de 1e echo! Echt enorm onwerkelijk!
Dankjewel! Gaat helemaal goed komen. Voel me heel erg goed en nauwelijks kwaaltjes (ben alleen snel moe)
Ohja, ik had zaterdag bruine afscheiding, meestal word ik dan binnen 24u ongesteld maar er gebeurde niks.. Zondag nog een klein beetje roze slijm gehad en dat is eind van de dag gestopt. Zal innestelling wel geweest zijn