vals/positieve testjes?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door babs81, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

je hoort zoveel over vals/positief testen

heb zelf afgelopen jaar 3x (vals)positief getest
    maar een lijn is een lijn, en zonder HCG word het geen gekleurde lijn TOCH?

je hoord zoveel over een vroege miskraam, en mensen die het geeneens weten want een miskraam gebeurd immers meer dan je denkt

Is het niet zo dat je toch wel zwanger was? maar innesteling of deling niet goed gegaan is? en je toch wel degelijk zwanger was?

dus met andere woorden die positieve test wel DEGELIJK positief was?
    en niet vals/positief?

hoe denken jullie hierover?

2. Janneke123

Janneke123 Actief lid

10 apr 2007
    148
    0
    0
    Ik heb het gevoel dat vals-positief niet veelvuldig voorkomt. Als je licht positief test en kort erna wordt je ongesteld, dan is er in mijn beleving toch sprake geweest van een bevruchting, al is die niet goed geslaagd. Tuurlijk ga ik niet ontkennen dat er testen bij zijn die een verkeerd streepje kunnen geven, maar 3 keer...?
    Ik las in het boek "zwanger wordt je niet vanzelf" (of iets dergelijks) dat je elke maand 80% kans heb op een bevruchting maar maar 20% kans op een positieve test. En van alle positieve testen eindigt 10% in een miskraam. Geen wonder dat je voor je NOD dus positief kans testen terwijl je gewoon ongesteld gaat worden. En ook kort erna is er veel kans dat het mis gaat.

We duimen maar dat het snel raak is voor ons allemaal. En dan op een goede manier!

3. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Het kan naar mijn ervaring wel degelijk. in mijn album staat nog een valse clearblue. Ben naar de gyn geweest omdat er na 11 weken geen dikkere streep kwam en toen had ik niet eens een eisprong gehad!
    Dus onmogelijk dat ik zwanger zou zijn geweest...
    Helaas het kan dus wel ...

Succes meiden, op een vruchtbaar 2009!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ja hoor het kan zeker een vals positieve test. Wel een licht streepje maar er zit geen hcg in je bloed? Lijkt me duidelijk, die zijn vals. En zwangerschapstesten zijn niet voor de volle 100% betrouwbaar en er wordt heel wat afgetest hier. Eén op de zoveel testen moet dus vals zijn. De testen van praxisdienst (MvM gebruiken dezelfde testen) geven een licht roze streepje. Zelfs bij mijn vriend :(

5. Janneke123

Janneke123 Actief lid

10 apr 2007
    148
    0
    0
    Dat kan je niet menen! Nou, die mieter ik dus ook meteen de deur uit!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Jij hebt ze dus ook? Superwaardeloze testen en ik heb er ook nog een stuk of 10 liggen :(. Het verschilt per test, maar bij de ene zie je echt een lichtroze streepje en op een andere test (zelfde potje urine) meer een grijs streepje. Ik heb ook weleens een echte positieve test gehad en toen was de teststreep echt bijna net zo roze als de controlestreep. Alles wat lichter is zou ik niet vertrouwen. Zit er ook over nadenken om een klacht in te dienen!

7. Janneke123

Janneke123 Actief lid

10 apr 2007
    148
    0
    0
    Ja, ik heb ze inderdaad ook. Omdat ze goedkoop waren, en er veel in 1 verpakking zitten vond ik het een goed idee. Zo heb je altijd wel een testje liggen ;). Maar wat een troep als ze sowieso al een valse streep geven! Waardeloos. Goed idee om een klacht in te dienen!

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik had 12 testen van sensitest besteld, en met 2 van de 12 had ik positief. Na die positieve gelijk daarna weer een test er tegen aan gegooid en dan was die weer negatief.
    Dus dan ga je wel snel door die testen heen hihi

Deel Deze Pagina