Innesteling

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lana23, Jul 8, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lana23

lana23 Lid

Dec 20, 2023
    64
    3
    8
    Female
    Is er iemand die ooit een innesteling heeft gehad ik heb nu 5 dagen na mijn positieve ovulatietest kramp onderin mijn buik dat echt niet aangenaam voelt alsof ik ongesteld moet worden maar dat is nog veels te vroeg. Nog nooit innesteling gehad dus geen idee hoe dat voelt en wanneer dit kan zijn , of wat deze pijn wel is.

2. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

Jun 9, 2021
    4,863
    3,164
    113
    Female
    5 dagen na positieve ovu test is te vroeg voor een innesteling. Even snel een berekening; na de positieve ovu test is het uiterlijk 48h tot de eisprong. Voorbeeld, je hebt maandag 1 juli positieve ovu test gehad , uiterlijk woensdag 3 juli eisprong ( wat dus 2 dagen na positieve ovu test is) tel dan 3 dagen verder zit je dan op zaterdag 6 juli dan ben je 3 dagen na ovulatie. Dat is veel te vroeg voor een innesteling. De krampjes en dergelijke wat je nu voelt kunnen komen door de stijgen van Progesteron. Die geeft ook best veel symptomen die op een menstruatie of vroege zwangerschap kunnen lijken.

edit: een innesteling kan plaatsvinden tussen 6-12 dagen na ovulatie. Met 8 of 9 dagen na ovulatie het meest voorkomende voor een innesteling. Er zijn soms best vroege innestelingen maar die gebeuren op z’n vroegst rond 5 dagen na ovulatie.

3. lana23

lana23 Lid

Dec 20, 2023
    64
    3
    8
    Female
    bedankt voor je antwoord dan wacht ik het nog even af.

4. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

Jun 9, 2021
    4,863
    3,164
    113
    Female
    Duidelijk. Succes met het wachten!! Ik weet dat het als eeuwen kan voelen maar het is essentieel om toch nog even te wachten. Zodra de innesteling plaatsvind duurt het nog ongeveer 3 dagen voordat HcG te meten is met een zwangerschapstest..

5. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,757
    1,067
    113
    Female
    Innesteling zelf voelde ik echt nooit (8x zwanger geweest) maar wel direct erna symptomen .. opgeblazen gevoel, steekjes helemaal onderin, gezicht die er anders uit ziet (is mijn ‘zwanger’ gezicht), borsten die anders voelen. Allemaal net anders dan normaal in week voor ongesteldheid.

6. lana23

lana23 Lid

Dec 20, 2023
    64
    3
    8
    Female

Klopt maar zal proberen te wachten hoe weet ik of het progestoron is dat stijgt? Voel je dat of wat voor symptomen zijn dat

7. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

Jun 9, 2021
    4,863
    3,164
    113
    Female
    Progesteron begint een paar dagen na ovulatie te stijgen en de symptomen kunnen pijnlijke /gevoelige borsten zijn, lichte menstruatieachtige krampjes, je kan ook wat misselijkheid ervaren. Er zijn volgens mij ook meer symptomen van progesteron hoor :o: alleen die weet ik zo even uit m’n hoofd niet, je kan het even opzoeken

8. lana23

lana23 Lid

Dec 20, 2023
    64
    3
    8
    Female
    Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder de krampen zijn een tijdje weggeweest maar sinds vandaag zijn ze er weer en voelt het weer alsof soort menstruatiekrampen geen idee wat dit is ik heb de moed alweer opgegeven omdat ik denk dat ik persee symptomen zou moeten hebben als ik echt zwanger zou zijn moet overigs pas zaterdag ongesteld worden maar toch…

Share This Page