Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Angel2005, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu iets meer dan 31 weken zwanger en de laatste paar dagen heb ik veel last van harde buiken. Ik had dit hiervoor wel af en toe met name 's avonds of als ik heel druk was maar nu heb ik ze al een paar dagen bijna constant.
    Ze doen absoluut niet zeer maar mijn buik wordt wel bij de minste inspanning keihard. Als ik ga zitten of liggen gaat het wel een stuk beter maar zodra ik opsta wordt hij weer keihard. Verder heb ik nergens last van geen zwangerschapskwaaltjes ofzo en de baby voel ik goed en regelmatig. Eigenlijk is mijn enige vraag of dit nou normaal is voor mijn termijn? Kan ik gewoon 's avonds uit mijn werk lekker rustig aan doen en hopen dat het weer minder wordt met een paar dagen of moet ik hiervoor contact opnemen met mijn verloskundige? Of kan ik het gewoon aankijken en over 1,5 week dit met mijn controle aankaarten?

Alvast bedankt.
    Angel2005

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

dit is wel de periode in de zwangerschap dat je vaak last hebt van harde buiken. Zolang ze niet pijnlijk zijn kan het geen kwaad, alleen is het vaak wel een teken van het lichaam om het rustiger aan te doen. Soms kan je ook veel last van harde buiken hebben als je een blaasontsteking hebt. Vaak verwacht je dan pijn bij het plassen, maar in de zwangerschap heb je dat juist niet. Dus voor de zekerheid zou ik een urine laten testen bij de huisarts. Merk je dat de harde buiken pijn gaan doen, dan is het zeker aan te raden contact op te nemen met de verloskundige en natuurlijk ook bij ongerustheid. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina