Hahaha, dit zou ik ook hebben kunnen zeggen! Ik vind het altijd cool als mensen uit hun comfort-zone komen. Dus waarschijnlijk bedoelde zij ook zoiets? Dan realiseer ik me later altijd pas dat het niet helemaal overkomt zoals ik het bedoeld had.
Persoonlijke verzorging, ging misschien over lactcyd ofzo? Maar dan nog als het gewoon gel genoemd wordt dan kunnen ze voor mijn part tussen de worsten lopen, opmerking gel zet geen dubbele radars aan het werk hier over wat voor soort gel het zou kunnen zijn (haargel of intieme wasgel of gewone douchegel)
P Jullie zien niet dat dit bericht niet af is? Kijk maar goed, het lijkt alsof ze halverwege de zin gestopt is en dan komt de quote dus denk dat het verhaal niet af is. @Nescio: ik ga even nadenken. Kom Er zo snel nie top.
Oh ja, een vrouw uit de buurt die zit te klagen over haar lijf na een tweeling zwangerschap. Dat kan natuurlijk. Maar vervolgens tegen mij zeggen dat ik er zo slank uitzie, want ja ik heb maar 1 kind gehad. Terwijl ze weet dat ik niets liever wil dan 'uitlubberen' aangezien wij al 2 jaar knokken voor een tweede zwangerschap. Diezelfde vrouw heeft ook tegen mijn vriendin gezegd (die net een miskraam had gehad na de 12e week) dat zij iedereen nu 'lekker' inhaalde met 2 kinderen tegelijk. Zo heb ik er nog meer. Denk je dat mensen alles mogen zeggen als je zwanger bent? Dat doen ze ook rondom onvruchtbaarheid, en dan heb je niet eens blijdschap voor jezelf om zo'n stomme opmerking mee te compenseren.
Ik kan dat dus niet.. ik begrijp mensen ook echt niet die zulke opmerkingen maken, ook al vindt je een ander niet aardig. en ik kan er met mijn autisme ook heel slecht tegen als ik zo'n opmerking krijg... onze buren houden daar ook van.. "mooie caravan, zeker weer een impulsaankoop.." ik kan dat dan gewoon niet loslaten.. half jaar aan het zoeken geweest, voel me dan echt persoonlijk aangevallen.. let it gooo, let it goooo...
Hey dames, sorry dat is inderdaad een half bericht!! Het ging erom dat de oudere dame tegen de vermoedelijke dochter riep: he moet je nou nog gel want je jongens liepen er vd week helemaal zonder bij. (Toontje als in ziet er niet uit). Ik bedacht me alleen dat het geen vals compliment was, maar gewoon vals. Wilde het bericht wissen, maar is niet helemaal goed gegaan zie ik nu
De oma van mijn man zei laatst: Jullie nemen niet nog meer kinderen he? Waarop ik zei dat het niet in de planning staat, maar zeg nooit nooit. Zegt de oma van mijn man: Nou zou ik niet doen als ik jou was met je kut zwangerschappen en je zag er ook echt niet uit na de bevallingen. Thanks oma, maar volgens mij ziet niemand er mooi uit na een bevalling.
In de categorie valse complimenten: Zoon (5) tegen zijn zusje (3) "Je tekening is echt heel mooi hoor! Maar het is heel raar dat de armen uit het hoofd komen. Je poppetje heeft geen lijf, dat kan niet. En de ogen staan ook scheef"
Die is leuk! Maar, ik geef normaal geen valse complimenten, maar kan de volgende even niet laten : Wat knap dat je zoontje op die leeftijd al valse complimenten kan geven. Van wie zou hij dat nou hebben geleerd?
Ik was pas bevallen van mijn dochter en mijn moeder overleed kort daarna. Mijn half zus woont in het buitenland en voor het afscheid en de begrafenis kwam ze naar NL. Zegt ze vals dat ik op mijn moeder ben gaan lijken( Mijn moeder had overgewicht en ik ook na de bevalling) Verder de vriendin van mijn broer, ze hoefde niet meer te eten want ze had zelf meer op dan mij.. ( weer een verwijzing naar mijn gewicht toendertijd) Achja.
Wat ik leer uit dit topic is dat valse complimenten mij in het dagelijks leven volledig ontgaan. Veel van de dingen die hier genoemd worden zou ik helemaal niet opmerken als vals. Ik voel me niet aangesproken of aangevallen door de meeste van de zinnen hier. Is het ook niet een verschil perceptie? De meeste vind ik hooguit onhandig, zelden gemeen.
Mijn man heeft daar een handje van, maar in zijn geval is het echt zijn gevoel voor humor. Zo zei hij een keer tegen me, toen we in bed lagen: "je bent mooi." Even stilte... "maar ja, het licht is uit!" En bedankt! Maar ik kon er toch ook wel om lachen!