gisteren avond met mijn zoontje naar de HAP gereden. hij had echt pijn. zo zielig! net een zeehondje als hij hoest. en iedere keer als hij hoestte doet zijn keel pijn. dikke tranen van verdriet... volgens de HA valse kroep. heb nu aerosol enzo maar vroeg mij af hoelang dit blijft duren. overdag heeft hij er niet zoveel last van. af en toe hoest hij wel eens. maar hij hijgt/puft niet zo dus heeft niet zoveel last van zijn ademhaling. vannacht heel de nacht opgelopen met hem. proberen rustig te houden. dan weer slapen maar iedere keer als hij hoestte was het drama... vroeg mij af hoe het vannacht zou zijn... hebben jullie er ervaringen mee? ik weet dat ik zijn kamertje goed vochtig moet houden. pot kokend water wegzetten en een handdoek over de verwarming enzo... ook krijgt hij een zetpil voor hij gaat slapen... hoop dat het vannacht beter gaat! zowel voor hem als voor mij
Wil je even sterkte wensen! heb het zelf nog nooit meegemaakt. maar misch helpt een doorgesneden ui naast zijn bedje wat? mijn zoon reageert hier nl goed op met hoesten en snotneus. ook voor hoesten en benauwdheid helpt een ui bij mijn zoontje. Maar bij kroep weet ik het niet... Sterkte nogmaals en dat je zoontje maar snel mag opknappen!
Van de zomer heeft mijn zoontje een pseudokroep-aanval gehad. Is dat wat je bedoelt? Hij werd ineens heel erg benauwd en het leek of hij geen lucht meer kreeg. We zijn toen ook bij de HAP geweest. Je schrikt je kapot! Ze hebben hem eerst wat gegeven met een grote inhallator, maar dat ging niet. Darna werd hij verneveld, maar hierdoor raakte hij helemaal in paniek. Hij heeft daarna nog een aantal dagen geblaft als een zeehond. Afgelopen week heeft hij weer een pseudokroep-aanval gehad toen hij verkouden was. Deze keer was het minder heftig. Waarschijnlijk ook omdat wij rustig bleven. Sterkte! Ik weet hoe het is...
he wat naar. Onze dochter had in de zomer eens pseudo kroep maar niet zo heftig.... nu heeft ze laatst wel ventolin gekregen omdat ze benauwd was. Wij doen dan altijd wat onder haar matras om het wat hoger te maken bij het hoofdeinde, en bak water op de verwarming. Als ze ook een verstopte neus heeft vaak neusspray gebruiken. Verder heb ik niet zo veel tips, o ja wel, thijmsiroop dat verzacht de keel wat. Veel sterkte! Sas
Ik heb het vroeger als klein meisje gehad.... mijn moeder ging dan vaak met mij in de douche zitten (stomen). Dit opent de luchtwegen en vergemakkelijkt het ademen! Sterkte/succes ermee!
hey dames, ik bedoelde inderdaad pseudo-kroep. dit word ook valse kroep genoemd. het is inderdaad echt heel erg schrikken! mijn vriend die normaal ijzig kalm is was helemaal in paniek! waardoor jamie heel erg bang werd en dat maakte het alleen maar erger. maar goed dat ik er al wat over had gelezen enzo en dus redelijk kalm kon blijven en hem kalmeren! vannacht is het al een stuk beter gegaan! hij krijgt 3 soorten medicijnen via de aerosol (grote inhalator) waaronder ventrolin, de andere 2 weet ik even niet en staan bij jamie op het kamertje. gisteren avond warm bad gehad waardoor het waarschijnlijk allemaal al een beetje soepeler was. daarna die aerosol en een zetpil. hij is alleen vanacht om 1u even wakker geworden door het hoesten. toen heb ik hem mijn homeopatisch hoestmiddel gegeven. (had vooraf gevraagd aan de apotheker of dit mocht) en dit verlichte snel zijn hoest. zit ook thijmsiroop in denk ik, het laat beetje vettige laag achter in je keel na 5 minuutjes huilen van de keelpijn was hij weer de vrolijke jamie die we gewend zijn... op ons klimmen, lichtje aan lichtje uit, onder de dekens kruipen,... ik heb hem terug in zijn bed gelegd en na een paar minuten sliep hij weer. tussendoor heeft hij nog heel wat afgehoest maar is altijd weer in slaap gevallen gelukkig! vandaag blijven we nog even aerosollen en dan hoop ik dat het vannacht over is! hij hoest idd nog als een zeehond!
Ja, heel herkenbaar. Fijn dat het vannacht beter is gegaan. Dat hoestje zal hij nog even houden, maar hopelijk geen pseudokroep-aanvallen meer. Sterkte voor je mannetje en jullie.
Phoe ik geloof dat ik echt in paniek zou raken. Hoor het vaak om mij heen nl. en dan zeggen ze dat je rustig moet blijven en met je kindje onder de douche moet gaan. Ik ben alleenstaande moeder en ik ben bang dat ik echt in paniek raak als mijn zoon dit overkomt. Ik zou wel direct mijn ouders bellen om te komen helpen.
Ons zoontje heeft ook een keer een pseudo kroep aanval gehad. Eng en zielig inderdaad! Voor het vele hoesten heeft de HA toen Balsoclase-zetpillen aangeraden (dit zijn hoestonderdrukkende zetpillen die gewoon bij de Etos te koop zijn). 2 stuks op een dag en na 2 dagen ging het een stuk beter... Sterkte voor jullie!