dochter teveel uren op speciale psz of niet??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juffie26, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dochter is vorige week begonnen op de speciale psz vanwege haar spraak achterstand.
    Ze hebben geadviseerd om 3 dagen te doen voor optimale begeleiding dat zijn maandag, donderdag en vrijdag van 9-15uur is hun voorstel.
    Nu slaapt onze dochter normaal nog in de middag en daar ligt mijn punt. Ze is vandaag voor de 4e keer geweest maar tot 12.30 uur dat is een dagdeel. Het ging best goed wat betreft het huilen en wennen zonder mama. Ze is 2.5 jaar bij mij thuis geweest, ik werk niet dus nooit bij opvang of iets dergelijks geweest enkele keer bij opa en oma.
    Nu heb ik aangegeven en ze zijn super lief en begripvol daar super lieve leidsters. We mogen zelf aangeven wat we willen, alleen de tijd die we nu laten vervallen is dan weg zeg maar. Het kan dan wel weer ooit uitgebreid worden maar dat moet dan opnieuw worden aangevraagd ect ect daar gaat dus weer een tijd overheen. Aan de ene kant wil ik niet teveel aan haar trekken aan de andere kant wil ik ook graag de kans die geboden wordt optimaal gebruiken zodat ze straks hopelijk naar reguliere onderwijs kan in de buurt.
    3 dagen is nog veel nu maar ik vind het zo lastig om te zeggen wat dan wel? 1 hele dag en 2 morgens of 2 hele dagen en 1 morgen....denk denk denk.
    Jullie kennen mijn dochtertje natuurlijk niet en is lastig om daar zo een oordeel over te vellen toch hoor ik graag hoe andere erover denken.

Bedankt alvast dames

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het ook wel lang voor zo'n ukkie eigenlijk. Kan ze niet een dutje op de opvang doen?
    En na 3en op bed leggen? Zou dat nog kunnen?

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dutje daar kan niet.
    Thuis na 3e op bed leggen nog niet eerder gedaan.
    Zou kunnen uurtje of zo. Maar vraag me af of ik haar savobds dan nog optijd erin krijg.....lastig vind het.
    Zit nu te denken aan maandag een halve dag en donderdag en vrijdag tot 15uur maar blijf twijfelen.

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als ik je verhaal goed begrijp: Als je haar nu alleen 3 ochtenden brengt moet je een nieuwe aanvraag doen als je haar ook de middagen wil brengen? Klopt dat?
    Hoe lang gaat er over zo'n aanvraag?
    Ik snap je probleem heel goed. Als ze 's middags nog slaapt zijn hele dagen nog te lang. Maar die uren wil je ook niet zomaar skippen.
    Is het voor haar niet beter om nu een half jaar alleen de ochtenden te gaan. En dan een nieuwe aanvraag doen voor ook de middagen erbij?
    Haar middagdut heeft ze ook nodig.
    Of 1 hele dag en 2 ochtenden?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier doen ze alleen dagdelen ivm middagslaapjes...
    Onze meid gaat 4 dagdelen (9:30-11:30 2x en 13:45-15:15 2x)
    dat is zat...

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Als ze nog slaapt middag zou ik dan alleen ochtend doen en dan 4 x per week.
    Is wel lang zo 09.00-15.15 lijkt min als ze nog slaapt. Hier op kdv slaapt ze gewoon en thuis ook nog.

Maar als ze zonder slaapje kan dan zou ik gewoon zo laten 3x 9-3uur

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat klopt dat moet opnieuw aangevraagd worden dan, hoelang daarover heen gaat is ladtig te zeggen ligt eraan hoeveel plaatst ze hebbeb en welke plaats ect ect.
    De uren die ik nu laat vallen zijn voor nu weg zeg maar....

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    4x een ochtend kan niet.
    Ze is nu ingepland voor 3 dagen van 9-15uur. Of ze zonder slaapje kan weet ik niet ze slaapt nu nog altijd in de middag.
    De uren die ik nu laat vallen zijn dan ook weg zeg maar....uitbreiden kam tzt wel maar dat duurt weer een tijdje.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Is het niet een idee om eerst drie ochtenden te doen? Ze gaat daar heen alleen voor spraakachterstand of is er meer? Persoonlijk vind ik drie dagen tot 15 lang en veel hoor...
    Mijn dochter is nu 3.3 en slaapt ook nog regelmatig 's middags, het wordt iets minder, maar dan merk je dat de dag 'te lang' wordt en dat is ook niet goed.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze gaat daar alleen heen voor haar spraak achterstand verder is er niets. Ze heeft wel zeer ernstige spraak achterstand niet dat ze zomaar beetje achterloopt of zo.
    Maar buiten dat is er niets meer aan hand.
    Ze gaat ook niet naar een normale psz maar naar een behandelgroep speciaal daarvoor.

11. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik vind het ook erg lang.. Onze dochter is nu 2,7 jaar en slaapt 's middags ook nog. Miss kun je met de leidsters overleggen hoe ze, in in minder uren, optimaal kan oefenen zonder haar te overvragen.

En miss voorleggen bij de gemeente? Ik neem aan dat zij de aanvraag behandelen?

Lastig hoor..

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Gemeente heeft hier niets mee van doen gaat allemaal via zorgverzekering.
    Lastig vind ik ook.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Met halve dagen zal je toch ook al een eind komen qua spraak? Ik zou dan gewoon dat doen, en het daarbij houden tot ze later naar school gaat.

Los daarvan, vind ik drie dagen niet zo heel veel. Maar goed, hier in België gaan kinderen op die leeftijd gewoon elke dag naar school. Ik denk dat het voor de meeste kinderen gewoon een kwestie van wennen is, dat ze dat dutje niet meer doen. Maar als het niet hoeft, en jij vindt het leuk om haar thuis te hebben van 's middags, dan zou u haar gewoon halen dan.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou gewoon even een paar keer 2x hele dag proberen.
    Als het niet gaat dan halve dagen. Maar peuters passen zich echt snel aan hoor.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou denk ik wel dan ma en vri doen (heeft ze daarna tijd om bij te komen thuis)

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik zou eerst een paar weken proberen om maandag en vrijdag de hele dag te doen en donderdag een halve. Dan heeft ze voor elke dag dat ze erheen gaat in elk geval kunnen slapen. Mocht dat echt niet lukken, kun je altijd nog terug, maar op deze manier mist ze maar twee van de zeven slaapjes.

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dat zijn best lange dagen. Mijn zoon ging toen hij net 3 was 3 dagen van 9.00 tot 13.00 hierna was hij kapot. Er word toch gedaan op zo'n groep. Overigens vond hij he erg leuk daar !

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik zou toch de maandag en de vrijdag hele dag proberen dan heeft ze de dagen daarna om bij te komen en de donderdag een halve dag

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Ik zou het wel doen en dan kijken, voor een wat langere periode, hoe het dan gaat. Terug in uren kan altijd nog. En ze adviseren het natuurlijk niet voor niks.
    Als nu blijkt dat ze het echt niet aankan of als de leidsters merken dat ze 's middags minder oppikt of als je het thuis aan haar merkt, dan zou ik het terugschroeven, maar anders niet.

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou voor de hele dagen gaan, al is het maar om te proberen. Misschien raakt je schema er wel van in de war, maar dat past zichzelf uiteindelijk ook wel weer aan (uurtje later naar bed?). Anders kan je in het begin afspreken dat je gebeld wordt als het niet meer gaat.

Nog beter zou zijn als je 5 ochtenden van 9.00 tot 12.30 uur zou kunnen doen. Dat is 17,5 uur en drie hele dagen is 18 uur. Heb je wel geïnformeerd wat de reden is dat het niet zou kunnen?

Deel Deze Pagina