Ik vond het zo’n schattig idee, zag vorige week bij Intratuin en Welkoop egelhuisjes. Op zich hebben wij denk ik best een geschikte tuin met een mooi plekje ervoor en veel bladeren etc. Maar we wonen midden in het dorp, is er dan wel een redelijke kans dat er daadwerkelijk zo’n beestje in komt zitten? Iemand ervaring?
Hier scharrelde vorig jaar ook een egel in de tuin, in een mega Vinex-wijk. Dus alles kan! Wij laten ook altijd veel blad liggen en hebben veel groen in de tuin.
Mijn ouders hebben een egeltje wat tussen de schuur en de schutting woont. Loopt ‘s avonds door hun tuin te scharrelen en te knorren, heel leuk. Zij wonen ook in een woonwijk. Al zit achter hun wel een kantoor met een enorme tuin en via het hek kan hij ook daar naartoe scharrelen.
Onze tuin is een groene oase tussen al dat beton, maar wij hebben jaarlijks egeltjes in de tuin. Een keer een moeder met 5 jongen en dit jaar een paartje. We hebben nu ook een egelhuisje gekocht. Nu nog wat aankleden met blaadjes en stro. Schoteltje water in de buurt als we egeltjes zien.
Ik heb er net afgelopen week een gekocht bij de welkoop! Wij wonen midden in een dorp en hebben vaak egels in onze tuin. Oeps krijg de foto niet recht .
Ja die zag ik dus ook! Leuk, ik ga hem ook halen en een goed plekje maken en dan maar hopen dat er eentje in wil komen
Leuk idee! Maar hoe weet je dan of het bewoond is zodra de winterslaap inzet en er dus geen activiteit meer is? Of heb je een luikje waar je door kan spieken? Mij lijkt het ook wel iets, maar ik zou dan wel graag weten of er gebruik van wordt gemaakt.
In ons oude huis, middenin de stad hadden we altijd 2 egels. Nu wonen we vrijaf, met veel ruimte en heb ik ze nog niet gezien. Zo'n huisje zeker doen. Lading bladeren eromheen. Wat egel voer en evt meelwormen en water. Ik geniet er altijd van al die beestjes in de tuin.
Ik heb er eentje op het lijstje gezet voor de feestdagen. Wij hebben al veel gedaan voor de vogels en de insecten, nu wil ik voor de egels wat neerzetten en nog een voederhuis voor de eekhoorns. Oh ja, de hommelpot van dezelfde website wil ik ook nog heel graag! https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/4416/egelhuis-naturel-rond https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/4418/hommelpot-keramiek?gsh=1&gsk=2&gclid=EAIaIQobChMItsLPleLB5AIVhs13Ch3dtQ3XEAYYAiABEgIHLvD_BwE