Valse sms Rabobank of echt ???

Discussie in 'De lounge' gestart door Mybrand2018, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Volledig negeren!
    Een bank stuurt bij vervallen van een pas toch gewoon een nieuwe, daarvoor hoef je nooit iets in te vullen of op te sturen.

Mijn man had een mail van de Rabobank met dat hij z’n pas moest opsturen en dan kreeg hij gratis een nieuwe, heeft hij nog gedaan ook... in zijn verdediging; roerige tijd met 2 familieleden die vrij plots zijn overleden, daardoor ging alles iets te veel op automatische piloot... Maar gelukkig vertelde hij het thuis, dat hij dus die oude pas op de bus had gedaan, en zo kon hij ‘m nog direct blokkeren toen ik er op wees... Rabobank gaf aan dat veel mensen er toch intuinen en dit adres (waar de pas naartoe ging) gelukkig al bekend was... Maar je rekening zal maar leeg worden getrokken zeg!

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik bedoelde hem ook meer andersom. Als er niets in staat wat naar jou persoonlijk te herleiden is kun je er redelijk vanuit gaan dat het spam/phishing is. Niet dat als ze wel je naam noemen het altijd betrouwbaar is.

Ben trouwens wel benieuwd wat voor soort sms je dan kreeg?

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik kreeg m gisteren ook. Gelijk verwijderd. Mijn bankpas vervalt ook helemaal nog niet, dus had gelijk door dat het nep was

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gelukkig had ik geen bestelling staan. :)
    Bekijk bijlage 631929

5. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ook al meerdere gehad, sns, abn, rabobank en van eigen bank tis allemaal bullshit. Ook ben ik meerdere keren gebeld door engeland niet reageren. Nummers blokkeren en je heb er geen last meer van.

6. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Hartstikke vals. Maar ben er laatst wel bijna ingetrapt, kreeg een sms dat ik vergeten was een verkeersboete te betalen. En er lag toen toevallig ook nog een boete die ik moest betalen. Dus ik wilde al bijna op de link klikken in mijn eerste 'OMG shit snel betalen!!'-reactie en toen bedacht ik me dat ze dat natuurlijk nooit via sms doen. Sneaky basterds... er zijn helaas genoeg mensen die hier in trappen.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nep. Stomme is dat ik wel een nieuwe pas moet aanvragen dus was er bijna ingetrapt.

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Oeh die is wel nasty ja. Als je wel een bestelling had staan en ze noemen je naam. Denk dat ik geklikt had dan.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Yep hij is best geloofwaardig!
    En krijg verder nooit spook smsen.
    Gelijk gemeld bij kruidvat.
    Oh en er staat geen 06 nummer, dus nog geloofwaardiger dan. ;)

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik dacht dat je alleen mail kreeg als je een bestelling hebt gedaan? En dan bij verzonden Track and Trace erbij.
    Ik bestel ook wel eens van Hema enzo maar nog nooit sms'je gehad.

Bedenk me dat ik nu ook wel mag opletten... nota van tandarts gaat ook via mail en dan kan je direct betalen via een link.

11. Elderflower

Elderflower Actief lid

19 jun 2018
    202
    107
    43
    Ik heb via marktplaatsconversatie eens, per ongeluk, op een link geklikt. Uiteraard het tabblad meteen gesloten en geen gegevens achtergelaten.

Dan is er toch niets aan de hand?

Deel Deze Pagina