Hallo, Afgelopen maandag ben ik de trotse mama geworden van een mooi kleine meisje, Fenne. Middels een keizersnede is zij ter wereld gekomen. Na haar geboorte bleek fenne slecht te drinken, veel spugen. Op dinsdag was dit nog steeds het geval...het probleem is, ze trek de fles wel vacuum maar doet er verder weinig mee. Ze is dan ook te veel afgevallen. Ze woog bij haar geboorte 2570 gram en gisterochtend 2380. Vandaag mag ik naar huis toe maar Fenne moet blijven. We zien al iets verbetering maar het gaat langzaam. Vraag, zijn er meerdere mama's (en papa's) waarvan hun kindje dit ook had na de geboorte? En hoe lang duurde het voordat hij/zij het doorhad zelf te drinken? Fenne krijgt nu naast de pogingen flesvoeding ook voeding via sonde om aan te kunnen sterken. Verder is het een mooie gezonde dame met wat ze nu kunnen zien, ook haar hersentjes zijn goed ontwikkeld werd me gister verteld. Pffff wat zie ik er tegenop om haar achter te moeten laten zeg, kom ik straks thuis in een mooi versierd huis zonder baby...maar het is beter voor de kleine meid! Liefs Shirin
mijn zoontje weigerde te drinken ik mocht inderdaad toen ook naar huis maar mijn zoontje niet. Nu bleek na een 2de keer staaltjes te testen dat hij het e coli bacterie had die bij de eerste testen nog niet goed gezien konden worden want het was nog niet zo ver gevorderd toen. Daarna kreeg hij antibiotica en begon iets beter te drinken en mocht dus naar huis na een paar dagen. De ecoli bacterie is in de maag gekomen door de uitwerpselen op te eten die hij had gemaakt in de baarmoeder. Ik hoop dat je je meisje snel mee naar huis mag nemen.
Ik had ook een keizersnee en mijn dochter wou dus ook niet drinken.. na de eerste dag is ze na neonatologie gebracht en kreeg een sonde! We zijn samen 6 dagen in het xiekehuis gebleven! Ik mocht max een week blijven, gelukkig deed mn meisje het na 6 dagen zo goed dat ze na huis mocht! Wel hebben we altijd problemen gehad met de fles geven. Nooit willen leeg drinken en na een uur de rest willen enz.. Ik hoop dat je meisje snel naar huis mag!