Onze baby vindt het nogal spannend om zich heel vaak te draaien. Het ligt meestal in stuit, dan voel je getrappel beneden, afgelopen donderdag draaide het zich opeens goed, en dan voel je opeens het getrappel bovenin. Gisteravond draaide het zich wéér andersom, en nu ligtie dus weer met z'n koppetje naar boven. Maar sindsdien voel ik erg weinig beweging. Zo nu en dan een zwak klopje ofzo, zelfs geen gemene steken meer in m'n blaas. Zijn er dames die dezelfde ervaring hebben? Zou het kunnen dattie met z'n kontje naar onder zit en daardoor weinig kracht heeft met de beentjes om te schoppen. Of: wat m'n grootste angst is: zou het door al het draaien misschien de navelstreng om z'n halsje hebben en zich daardoor zo akelig voelen dattie zich slecht kan bewegen? Ik hoop steeds maar dat het niet het laatste is, ik wil mezelf niet gek maken, maar ik word toch wel bang.
Niemand ervaring hiermee? Kan gelukkig wel melden dat de baby zich vannacht alwéér heeft omgedraaid, dus volgens mij ligtie nu weer goed, en hij beweegt ook weer veel. Dus ik denk echt dat ze in stuit veel minder kunnen bewegen...
In stuit beweegt het minder. Ik heb rond de 34 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ik bijna helemaal niks meer voelde. Eerst aan het CTG en daar kwam idd uit dat het kindje bijna niks deed. Daarna een echo gehad en daar kwam uit naar voren dat het kindje in een volkomen stuit lag, tenminste meende dat dit zo heette als het ook met de voetjes omhoog ligt. Hier werd me verteld dat het kindje dan bijna niet kan bewegen.. Dus het is waar dat er dan minder beweging is.
ik had ook een stuiter, en ik voelde haar heel weinig, het ligt er maar et aan hoe ze precies in je buik ligt.
Ons kindje ligt ook in stuit maar ik voel hem wel heel duidelijk.... Geen idee dus! Ook voel ik hem bovenin trappen! hij ligt dan ook met z'n voetjes naast z'n gezicht. Maar ik denk dat je je niet druk hoeft te maken, dat ie zichzelf zo vast legt. Het kindje wordt nu ook gewoon groter, misschien dat je hem daarom wat minder voelt....
Ik had ook een stuitligging...en voelde haar ook niet veel. Altijd maar aan 1 kant. Was niet van dr plaats te krijgen
't zou ook kunnen dat het op dat moment met handen of voeten richting je rug zijde beweegt. Daar voel je minder sterk bewegingen als dat het met handen en voeten naar buikkant ligt.
Maar wat is veel bewegen? Mijn kleintje voelde ik af en toe, maar dan lekker beetje druk, vaak maar vier vijf keer. Maar sinds vandaag alleen maar kleine bewegingetjes. Heel zachtjes Sommige hoor ik "klagen", ik voel het de hele dag door. Werd er gek van. Nou dat heb ik nooit gehad. Hoop maar dat ze gewoon een rustige baby is, en niet dat er iets is. Liefs britt
Als de baby niet in stuit ligt, voel ik de bewegingen heel duidelijk, met name bovenin m'n buik, je kunt het dan ook volop zien. En ook best veel op een dag. Maar als het zich weer gedraaid heeft, dan is het opeens zeker de helft minder, en ook alleen maar iets gefrummel onderin, niet echt sterk. Maar goed... momenteel istie weer heel braaf, want het ligt weer netjes met het koppetje naar beneden. Hoop dat het nu zo blijft.
Ik heb zelf een stuiterd met adhd! ik hoop ook voor je dat ie zo blijft liggen! Hij/zij heeft gelukkig nog tijd!