1e bevalling geen knip, hechting of scheur..bij 2e wel? en bij de 2e snellere bev?

Discussie in 'De bevalling' gestart door leyshena, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    hallo dames
    ik zit al een tijdje te bedenken hoe het zal gaan bij een 2e bevalling

bij mijn eerste had ik geen knip geen hechting en ben niet uitgescheurd.
    zou dat bij de 2e anders kunnen zijn??
    ik dacht zelf dat als alles al een keer uitgerekt is dat het dan niet meer scheurt ofzo

en ik was totaal 6,5 uur bezig en persen 55 min.zou dat ook sneller gaan bij de 2e?

iemand hier ervaring mee??

liefs mara

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bij de eerste ben ik ingeknipt en ingescheurt vanwege vacuumpomp en bij de 2de had ik alleen een paar oppervlakkige schaafwondjes.
    De bevalling was een wereld van verschil. Bij de eerste 1,5 uur geperst en nog totaal geen vooruit gang. De totale bevalling duurde bijna 8,5 uur. Bij de tweede heeft de bevalling 4 uur geduurd.
    Binnen 3 persww was ze er (6 min persen).

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    hai chantal oo ok das wel een verschil aleen vroeg ik me af of je als je de 1e keer nie geknipt ben of je dan kans hebt dat je de 2e keer ook nie geknipt hoeft te worden...

bij jou ging de 2e dus sneller :D

4. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Ik ben beide keren niet geknipt en had beide keren dezelfde schade. Klein scheurtje en wat schaafwondjes. Geen hechtingen. Of je een knip krijgt hangt natuurlijk ook af van de conditie van je kindje. Als het ineens heel snel geboren moet worden zullen ze eerder knippen, maar volgens mij gebeurd dit niet vaak. Vooral niet bij een tweede. Verder ging mijn tweede bevalling veel sneller dan de eerste. Eerste keer in totaal 10 uur ongeveer, waarvan 50 min persen. Tweede keer 4,5 uur, waarvan 1(!) minuut persen. (Dit was niet leuk!!) Wonder boven wonder toen dus ook niet erg veel schade opgelopen...

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dat vraag ik me ook weleens af. Bij de eerste had ik geen knip, scheur alleen een klein schaafwondje, hoe zal het bij de tweede gaan.
    Ook is onze eerste in een recordtijd geboren. Ikzelf heb er voor mij gevoel maar 2 uur over gedaan omdat ik de eerste 2 uur niks heb gemerkt (vk was daarom toen ook te laat ;)), maar officieel heeft de bevalling 4 uur geduurd. Ik krijg straks dan ook (leuke) instructies mee voor als de tweede nog sneller gaat.
    Dus ik ben echt benieuwd (ik vind het wel iets hebben als ik mijn eigenste kind ter wereld ga brengen omdat het te snel gaat) hoe de tweede bevalling gaat lopen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva niet geknipt of gescheurd, wel wat kleine schaafwondjes die ik een paar dagen gevoeld heb met plassen. Ik heb 1 uur geperst, maar moest om en om persen en wegzuchten, omdat Eva's hartslag telkens teveel daalde.
    Om 5:45u waren mijn vliezen gebroken, ongeveer rond 11 uur begonnen de weeen (daarvoor wel wat krampjes gehad) en om 17:30 mocht ik gaan persen. Dus zo'n 6,5 uur ontsluitingsweeen. De laatste 5 cm (2,5 uur) waren heel heftig omdat Eva als sterrenkijkertje lag, dus de druk naar achteren was enorm. Tijdens het persen is ze gelukkig gedraaid, op de baarkruk.

Bij Lisa ook niet geknipt of gescheurd, nog minder kleine schaafwondjes dan bij Eva, heb er geen pijn aan gehad, ook niet met plassen. Ik heb 5 minuten geperst... ongeveer 3 persweeen waarin ik 5/6 keer heb geperst.
    Ik kreeg om 3:15 de eerste wee, die nacht om de ongeveer 5 minuten weeen gehad, maar ook gedeeltelijk nog geslapen, was absoluut niet heftig en ik twijfelde of het begonnen was. Rond een uur of 8 werd het heftiger en kwamen de weeen sneller op elkaar. Om 9:30 was de verloskundige hier en had ik 4/5 cm ontsluiting en om 11 uur is Lisa geboren! Dus ik heb zo'n 8 uur ontsluitingsweeen gehad, maar omdat het in het begin niets voorstelde en ik dus twijfelde, was deze bevalling stukken makkelijker. Voor mijn gevoel heb ik 3 uur echt weeen gehad, maar ze waren allemaal goed te doen. Tot 8:45u was ik nog druk in de weer met spullen voor Eva klaarleggen en Eva uitzwaaien en daarna beneden nog even bezig geweest, wachtend op de verloskundige. Om 9:30u dus naar boven gegaan en daar gebleven. Rond 10 uur had ik mijn vriend weer nodig om aan hem te hangen, net als bij Eva. Alleen had mijn vriend nu geluk dat dat maar 1 uur hoefde, bij Eva was dat 2,5 uur ;)

Dus ja, hier klopt het wel, dat het al eens is uitgerekt en dat het (daardoor?) sneller gaat. Eva was trouwens 4350 gram, Lisa 4490 gram, ik vind het echt wonderbaarlijk hoe Lisa eruit is gelanceerd. Ik voelde ook meteen dat het een stuk sneller ging, ik schrok me rot, dacht echt gigantisch te gaan uitscheuren. Maar niet dus :)

7. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    oo wat een leuke berichten zeg!!!!
    ik b en echt benieuwd nu hihih

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    1e kind: 45 min. persen, 8 hechtinkjes
    2e kind: 2 min. persen (of zoiets, 1 enorme perswee), 3 hechtingen en heel veel schaafwonden, door de enorme vaart waarmee de baby eruit is gelanceerd.

9. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Goed topic Leyshana, ik lees even mee hoor ;).
    Zijn er ook dames die ervaring hebben met een flinke periode tussen de bevallingen?
    Mijn dochter is geboren in 2004 met een horrorbevalling, nu ben ik uitgerekend voor oktober.
    Ik ben benieuwd of het dan ook sneller en/of makkelijker ging. Ik ga al hyperventileren als ik aan de bevalling denk...

10. ben straks ook wel benieuwd hoe alles gaat bij de eerste ging alles best snel rond 7 uur weeen en om 23.58 is iris geboren na 2 persweeen , wel wat ingescheurt en dat terwijl ze best klein was namelijk 2560 gram en 41 cm klein
    ben wel benieuwd hoe snel het nu zal gaan als het sneller gaat als bij iris (wat niet hoeft natuurlijk ) komt deze wel heel erg snel

11. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    vind het erg leuk te lezen dat er zo veel leuke reacties zijn

bij mij deed het 6,5 uur totaal van de eerste ontsluiting tot de geboorte.. had aleen wat pijn bij plassen door kleine wondjes maar meer niet ik ben zo bang voor de knip en hechting pff als ik er nu aan denk wil ik nie meer ahaahha
    ze was ook niet groot 2720 maar wel lang vond ik 50 cm

12. Tash78

Tash78 Lid

7 mrt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bij mijn 1e zoontje (3560 gr) 20 minuten geperst en geen hechtingen, alleen een heel klein scheurtje.
    Bij mijn 2e zoontje (2 weken geleden 3730 gr) 2 minuten persen en 3 kleine schaafwondjes, weer geen hechtingen dus. Mijn tweede bevalling was ook sneller, eerste totaal 4,5 uur, tweede 3,25 uur.
    Het echte verschil vond ik het plassen na de bevalling. Bij de eerste prikte dit enorm, verschrikkelijk vond ik het om te moeten plassen. Bij de tweede had ik hier totaal geen last van.

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb helemaal niks van de knip gevoeld (scheur btw ook niet).
    Ik stond zelfs verbaasd te kijken toen de gyn zij dat ze me nog even moesten hechten...euh is dat nodig dan? En dat terwijl ik goed wist dat ze bij een vacuum altijd een knip zetten ;)

14. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bij de eerste duurde de bevalling vanaf de eerste wee 33 1/2 uur, waarvan 45 minuten persen. Had 3 hechtingen en een aantal schaafwondjes.
    Bij de tweede duurde de bevalling vanaf de eerste wee 3 uur waarvan 19 minuten persen. Had geen hechtingen en geen schaafwondjes. Bij de bevalling van de 2de heb ik totaal geen pijn gehad. Zou deze bevalling zo nog eens overdoen.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij de 1e na een spontane bevalling 1 hechting en verder niks aan overgehouden. duurde ruim 14 uur vanaf het breken van het water tot aan de geboorte.

2e bevalling, ingeleidt, iets meer dan 4 uurtjes overgedaan. niks aan overgehouden

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ooo kijk fijne berichten zeg.. mijn eerste bevalling duurde ook zo lang!

17. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    bij de eerste duurde de bevalling 5 uur waarvan een kwartier persen, geen knip of scheur aan overgehouden.

bij de tweede duurde de bevalling 3 uur waarvan 3 minuten persen en een paar hechtingen.

Als ik mocht kiezen dan ga ik voor nummer 1:D

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij de eerste een knip (15 hechtingen) en een dik uur geperst
    bij de tweede een klein scheurtje 2 hechtingen 20 minuten geperst (dit kon veel sneller maar meneer lag verkeerd was een sterrekijker dus ben ik er goed vanaf gekomen met 2 hechtingen de meesten die bevallen van een sterrekijker hebben een knip nodig en scheuren ook nog)

de tweede bevalling ging een stuk sneller 5 uur de eerste wee
    vanaf 10 uur deden de weeën auw en 10 voor 12 is hij geboren
    dus 2uurtjes pijn gehad daar voor makkelijk te doen en had niet echt in de gaten dat het nou echt was of oefen weeën

Deel Deze Pagina