3 weken na (omikron) Corona schrale keel/verkouden

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 17 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    #1 Willemijntje19, 17 feb 2022
    Laatst bewerkt: 17 feb 2022
    Even een onzeker momentje.
    Mijn dochter had op 1 december voor het eerst Corona. Op 25 januari testte ze opnieuw positief met een zelftest en had verkoudheidsklachten. Een week nadat ze uit quarantaine was werd ze verkouden. Dat is tot op heden niet over gegaan. Zojuist geeft ze aan dat haar loopneus weer wat erger is geworden. In haar klas zijn 2 kinderen deze week met Corona.

Ik twijfel nu om haar na 3,5 week een zelftest te doen. Zou dat zinvol zijn? Wat zouden jullie doen?

2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik zou echt helemaal niet meer gaan testen. Je blijft bezig en wat doet het mentaal met de kinderen elke keer? Wij testen de kinderen niet meer, het is mooi geweest. En binnen 8 weken zou ik het al zeker niet doen.

jada08, nizzie86 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  3. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    p.s is de beslisboom van boink aangepast? Voorheen stond er bovenaan zo’n groene ballon waarin stond dat je binnen 8 weken niet hoeft te testen.

4. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ben het met je eens dat het mentaal gezien voor de kinderen heel vervelend is idd!

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Precies dit. Ik ben er ook mee gestopt. Die teleurstellingen elke keer voor de kinderen. En voor wat doen we het nog?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Weet iemand of het niet testen testen binnen 8 weken na Corona nog steeds geld?

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Oei dat is een goede vraag. Als ik de quarantaine check doe staat daar ook niets over die 8 weken. Er staat alleen maar dat je niet in quarantaine hoeft als een huisgenoot corona heeft en jij binnen de 8 weken zit.
    Maar niets over klachten binnen die 8 weken.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Jullie blijven trouwens ook lekker tobben:(
    Ik zou niet testen. Keelsnoepje en door. Arm kind niet weer in quarantaine hoor.

Mapje en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  9. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Vreemd hè! Eigenlijk spijt dat ik gekeken heb, want raak helemaal aan t twijfelen nu.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik zit ook veel te veel op de regeltjes te letten hoor. Ik heb jongste zoon 1,5 week thuis met een snotneus.:|

11. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ja echt hè.. ben er zó zat van! Één en al gesnotter in huis.. lijkt sinds Corona hier in december in huis kwam geen eind aan te komen. Ik wil zo graag dat het leven voor mijn kinderen normaal is en niet steeds dat testen en thuisblijven. Maar doordat dochter dacht dat het snotteren weer wat erger is kom ik helemaal aan t twijfelen. Toen dacht ik “steun” te vinden door de beslisboom, maar nu blijkt die veranderd.

12. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ach gossie dat is ook zo ja.. wat balen :( hopelijk mag hij snel weer naar school en is het dan ook voorlopig echt even klaar voor jullie!!

13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee joh. Het is een keer klaar. Ik zou gewoon niet testen binnen die 8 weken. En daarna alleen bij klachten.

in de klas bij m’n oudste zijn allemaal besmettingen (groep 4) waarvan vrijwel allemaal zonder klachten aldus de juf. Komen er allemaal achter omdat ouders of broers of zussen het hebben. Ik heb hem 2 keer preventief getest en verder ga ik hem alleen nog testen als ie klachten krijgt (of wij Corona krijgen) en anders: dan weet ik het gewoon niet.

Het kind roept al bij elke keer als hij hoest: ik heb geen Corona ik verslikte me. Dus ik vind het allemaal ongezond worden.

nizzie86 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  14. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Ben het met jou eens hoor. Als hier iemand zich verslikt reageren ze precies zo. Echt sneu! Ik wil haar ook echt niet testen eigenlijk. Ben ook erg bang dat de test toch nog licht positief uit zal slaan van de vorige keer en dan moet ze voor niks school missen.

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Hij blijft morgen nog thuis, maar maandag gaat hij naar school. Al hoest hij zijn longen uit zijn lijf;)
    Dan zitten we 14 dagen na zijn begin klachten. De rest heeft gelukkig nergens last van. Zelfs zoon van 10 vraagt s morgens niet meer om een zelftest. Dat deed hij vorige week nog wel.

Maar baal er wel enorm van. Kind is totaal niet ziek, was van maandagmiddag tot dinsdagmiddag klachtenvrij, dus was van plan hem woensdag weer lekker naar school te doen. Begon hij dinsdagmiddag opnieuw te snotteren. Woensdag ook heel erg. Daarom vanmorgen de GGD maar gebeld voor overleg. Maar die muts was heel stellig: dat is een opleving van het virus, dat gaat nu eenmaal in golfbewegingen.o_O

De ene keer zei ze dat we moesten rekenen vanaf woensdag omdat hij dinsdag nog negatief testte en woensdag pas positief. Maar later in het gesprek vroeg ik wanneer hij dan uit quarantaine mocht, toen rekende ze opeens vanaf maandag(start klachten) En toen ik zei dat de zelftest die ik vanmorgen gedaan had negatief was reageerde ze niet eens. Telde allemaal niet mee.
    Nou schiet mij maar lek!
    Morgen nog thuis van school en dan is het klaar hoor:mad:

Mapje vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Gewoon niet testen! Het maakt toch niks meer uit. Krijgen klasgenootjes het niet van haar dan wel van een ander in de klas.

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou dan gewoon niet doen hoor. Maar ik begrijp dat het lastig voor je is :)

Zxcvb en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  18. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ja, dat klopt! Het blijft idd rondgaan en niemand weet meer van wie en dat is eigenlijk maar goed ook. Komt nu van alle kanten.

19. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hè jeetje wat een pech! Voor hetzelfde geld zijn de klachten verergerd doordat hij misschien vlak na Corona verkouden is geworden van jullie andere kinderen, die waren ook eerst wat verkouden toch? Nouja daar kom je ook niet achter natuurlijk. Maar nou heb jij denk ik ook wel een streng mens van de ggd getroffen. Heb ook wel eens iemand van de ggd gesproken waarbij ik dacht, heb je dat wel goed? Zo snel weer uit quarantaine. Maar ook wel eens eentje gesproken die me alleen maar nog onzekerder maakte dan ik al was. Maar ik snap dat je je er aan gehouden hebt hoor, had ik ook gedaan. Maar maandag idd lekker laten gaan hoor!! Zou ik ook zeker doen!!

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik was vorige week zelf ook verkouden idd. Kan makkelijk dat het gewoon een verkoudheid is nu. Maar ja hoe kom je daar achter?
    Het is wel jammer dat hij morgen het letterfeest mist:(
    Ik zeg er maar niks over, hopelijk denkt hij er niet aan. En we gaan denk ik maar koekjes bakken ofzo.

Deel Deze Pagina