zoon had gister op school een zelftest gedaan nadat hij gehoord had dat een klasgenoot/vriend een positieve zelftest had en die was positief. Hij had geen klachten. Meteen naar huis gegaan en die middag om 1430 getest bij de GGD en die was negatief, hij heeft nog steeds geen klachten, dus hij gaat gewoon naar school.
Tja, dan kan ik mijn kinderen denk ik wel dagelijks gaan testen. Elke keer is er weer een die positief test. De ene keer een klasgenoot, de andere keer een vriend, dan weet iemand van scouting. Ik ga daar dus niet aan beginnen. Ik test bij klachten en dan wil ik het best een paar dagen achter elkaar doen, maar echt niet zonder klachten.
Dan was het geen valse test helaas. Hopelijk blijft het de rest bij jullie bespaard dit keer... Wij hebben de 4e positieve zelftest vandaag, nu wachten we op de laatste GGD uitslag. Dan zijn we er maar in 1x doorheen met z'n allen hier.
Zal wel fijn zijn. Ben je er het snelst vanaf Wij hebben het allemaal (behalve 1 dan) al een keer gehad. Hopelijk scheelt dat wat.
Nee geen vals positief idd. Moest gisteren wel lachen. Zoon zei opeens: "ik denk dat die test negatief is hoor, want ik ben alleen maar verkouden" Ik: "Nou kan best positief zijn hoor, want de vorige keer merkte je er helemaal niks van" Zoon: "Oh ja dat is waar"
Mijn zoon had vanmorgen een positieve zelftest. Een heel licht streepje en die kwam pas vlak voor het eind van de 15 minuten die je moet aanhouden voor het aflezen. GGD test gedaan net uitslag negatief. Voor de zekerheid net weer een zelftest gedaan en nu meteen een knal positieve test, dus ik ga morgen weer een afspraak maken voor hem.
Ik heb 1,5 week dagelijks een zelftest gedaan, 2 verschillende merken, ook keel meegenomen. Allemaal negatief. Omdat ik wel klachten had, toch naar de GGD geweest: positief. Gelukkig had ik mezelf in semi-quarantaine gezet. En andersom: laatst had de GGD opgeroepen om bij een positieve zelftest en erna een negatieve GGD test, nog een keer naar de GGD te gaan.
Dat was bij meerdere positieve zelftesten. Dan wordt aangeraden om ggd te bellen en die zullen dan wsl. aanraden nog een keer te testen. Zeker als je klachten hebt. Als je dan wel positief test, hoeft dat niet eens te betekenen dat de vorige ggdtest vals negatief was, kan ook zijn dat je daar dan besmet bent geraakt, meer dan 50% van ggdtesten zijn positief, dus minstens 1 op de 2 mensen die daar zijn hebben corona.
Ik ken een aantal mensen die erna toch alsnog positief testten bij de GGD. Dus als je klachten blijft houden, zou ik toch nog een test doen, of zelftest of GGD test. Ik vind het lastig om te zeggen waarop je moet vertrouwen. zo heb ik 1,5 week zelftesten gedaan, verschillende merken, ook keel meegenomen. Allemaal negatief. Omdat ik het toch niet vertrouwde, naar de GGD geweest: positief. Dus ik zou eerder naar het geheel kijken: zelftest, GGD test, klachten, contact met mensen met corona. En dan kijken wat verstandig is.
Maar das toch ook niet houdbaar? Die zelftesten zijn ook niet gratis... Ik bedoel jouw anderhalve week is ook 26,- geweest... Zit nu ook in die situatie hoor... Elke dag een zelftest, 15 personen nu positief van een bijeenkomst waar ik ben geweest... Heb klachten, maar negatieve zelftesten... Nu bij de GGD getest op dag 5, maar weet niet hoe vaak ik dit nog ga doen zo... Weer 13,- aan zelftesten enkel voor mijzelf... Mocht ik positief testen moeten de Kids elke dag testen om naar school te mogen gaan... Kaching...
Inderdaad niet houdbaar. En zo anders ook dan in Spanje bijv, mijn zusje is daar nu en buiten het feit dat je niets merkt van Corona behalve mondkapjes, is het ook nog zo dat zelftesten niet zo makkelijk te krijgen zijn en als je ze hebt kan het zijn dat je 12 euro per test moet betalen Dus daar test sowieso bijna niemand meer. Ik denk dat we er hier ook op die manier mee moeten stoppen. Je merkt het als je ziek wordt en dan blijf je thuis. Want waar gaat dit eindigen je kunt zo 3’weken later of 1 van je gezinsleden weer opnieuw beginnen
Dat is inderdaad niet fijn. Ik heb de mazzel met grotere kinderen, zij krijgen zelftesten op school. Dus ons kost het niks. Maar als ik ze zelf moet gaan kopen de oe ik zeker een stuk zuiniger aan.
Gisteren heeft mijn zoon na een knal positieve zelftest weer een GGD test gedaan weer negatief. Hij heeft nog steeds keelpijn beetje hoesten. Zal dan wel gewone verkoudheid zijn.
Even een andere theorie: de PCR testen hele kleine hoeveelheden virusdeeltjes. Volgens mij kan de PCR ook al positief uitslaan als je even met iemand in een ruimte hebt gestaan met corona. Deze mensen zijn dan niet besmettelijk, hebben geen corona, maar hebben wel wat deeltjes in hun slijmvliezen waardoor PCR positief uitslaat. Zou dat kunnen?