weet echt niet meer wat ik moet doen. snachts slaapt ze wel (gelukkig) maar overdag ho maar. ze is wel hardstikke moe maar geeft er gewoon niet aan toe. DRAMA hebben julie tips?? alvast bedankt
ik ken het, onze kleine jongen slaapte ook bijna niet hij sloeg zich zelf iedere keer wakker, is ze erg bewegelijk?? want het kan zijn dat ze zich zelf wakker houd met haar armen, mijn zoontje heeft erg veel baad gehad met de pucka baby, dat een een slaapzak zonder arms gaten, ze hebben toch bewegings vrijheid maar kunnen zich zelf niet wakker slaan. misschien een optie, de pucka baby's zijn best duur 49,95, maar als je intesse hebt heb ik er nog voor een klein prijsje, onze kleine man heeft er iets meer als een maand in geslapen en hij kan nu zonder!
hier net zo geweest met die leefttijd we zijn toen eigenlijk begonnen om hem op zijn buik te leggen en worder boven wonder sliep hij gelijk
ze is idd heel bewegelijk ja.. misschien is t wel wat. ik probeer dr ook ff te laten huilen, maar langer dan 5 min trek ik gewoon niet ondat ze gelijk hysterisch wordt ALS ze bijna in slaap valt, schrikt ze weer wakker door van die val bewegingen met dr armen.. op dr buik zal ik ook es proberen..
Heel herkenbaar. Ons zoontje is ontzettend nieuwsgierig en wil alles meekrijgen. Slapen wou hij niet ondanks dat hij wel moe was. Wanneer hij wel ging slapen was hij na 5-10 minuten weer wakker. Waarschijnlijk ook door zijn maaiende armpjes. Inbakeren vond ik zelf nog iets te ver gaan. Wij hebben daarom ook een Puckababy aangeschaft. We zijn nu ruim een week verder en ons knulletje doet het hartstikke goed. Het is nog geen enorme slaperd maar 's middags slaapt hij wel. Hij is daardoor veel uitgeruster en kan zich weer beter vermaken in de box. Het is een nog vrolijker mannetje geworden.
Is ze verder wel vrolijk? Hier kon Marin niet in slaap komen ivm met reflux. En poeh wat is dat pittig als ze overdag niet slapen;;
Of op haar zij? Mijn dochter sliep niet op haar rug. Op haar zij perfect op een gegeven moment. We hebben zo'n zijliggingskussentje gebruikt. Nu zijn we deze langzamerhand aan het afbouwen. Ze is nu sterk genoeg.
Daar zat ik ook aan te denken, maar het hoeft niet echt iets te zijn waardoor ze slecht slapen. Hier allebei gehad: Eva sliep weinig doordat ze 'gewoon' onrustig was, Lisa door reflux. Goed naar je kindje kijken dus, bij Eva wist ik gewoon dat het niets medisch was en met 5/6 maanden begon ze haar draai te vinden (duimen en buikslapen) en ging ze super slapen en was de onrust weg. Bij Lisa had ik een heel ander gevoel en dat klopt dus ook. Waarschijnlijk is hier nu wel de rust doordat we nu nutriton gebruiken.
eefje sloeg zichzelf continu in het gezicht, ze kon niet ingebakerd worden omdat ze een tuigje had, maar we trokken haar dekentje altijd lekker strak zodat ze vrij vast in bed lag.. doen we nog steeds als ze onrustig is, wordt ze meteen kalm van..
Hier bij beide kindjes gehad! Wilden beide niet slapen en als ze sliepen waren ze binnen 15 minuutjes wakker. Bij beide binnen een maand op hun buik gelegt en beide slapen sindsdien goed. Tuurlijk wordt mijn meisje ook wel eens binnen een half uur wakker, maar die hele onrust is weg. Als ik haar op der rug leg ligt ze eerst 10 minuten te kijken, te zwaaien en dan gaat ze heel hard huilen! Dat huilen is niet te stoppen. Vond het doodeng, maar mijn man en ik waren ook buikslapers als baby, en mijn kindjes dus ook. Mijn dochtertje is nu 8 weekjes en is al vanaf de eerste week heel sterk in haar nek, deze kan ze al heel goed omhoog houden. Dit in combinatie met de aerosleep geeft mij een gerustellend gevoel. Als ik haar neerleg is het even 5 minuten mopperen en dan slaapt ze heerlijk! Bakerzak heb ik ook gehad bij mijn zoontje, daar werkte het heel goed mee, hij heeft 5 maanden in die zak geslapen! Maar mijn dochtertje moet er niks van weten! Als ze eindelijk slaapt is ze alsnog binnen een halfuur wakker! kus miek
Helemaal mee eens. Daarom vroeg ik ook of dr kindje verder vrolijk is. Zoja dan zou ik daar idd niet aan denken, maar eerder dat het prikkelbaar is. Of erg onrustig
Die valbewegingen met de armpjes, dat had Jesper ook. Wij zijn hem wel gaan inbakeren (Pacco) wat erg goed geholpen heeft. Maar dat zou ik nooit zonder goed advies doen hoor. En idd eerst uitsluiten of er geen contra-indicaties zijn. Wat ook wel eens tegen die onrustige armpjes helpt: Vouw een laken op tot het een lang geheel is van ongeveer 30/40 cm breed. Leg dit over de armpjes en stop het dan erg strak in onder het matrasje. Snap je een beetje wat ik bedoel? Op die manier wordt je kindje beperkt in de (onvrijwillige) bewegingen. Succes!!
heb hetzelfde probleem!!! ze slaapt zooo slecht. nu ook 's avonds! probeer alles... inbakeren, op d'r buik, wiegend in me armen valt ze in slaap, maar zodra ze in bed ligt...OGEN WIJD OPEN! en ze is zooo moe, ik zie het aan d'r maar toch wil/kan ze niet slapen. verder is ze hartstikke vrolijk... weet echt niet wat ik eraan kan doen, wilde echt net zo'n topic openen, maar dit is hetzelfde. echt elke avond minstens 2 uur bezig om haar eindelijk in slaap te krijgen
Als je zeker weet dat er medisch niets aan de hand is, dan zou ik zeker een puckababy gaan proberen. Ze hebben nog redelijk wat bewegingsvrijheid erin, maar geen last meer van hun rond maaiende armpjes. Schrik niet dat ze zich in het begin heftig gaat verzetten. Ze heeft wel een paar dagen nodig om eraan te wennen. Hier gaat ze nu met een glimlach in haar "rupsen pakje" (zoals haar tante liefkozend zegt). Ze kan ook nog heerlijk op haar knuisje sabbelen, maar geen last meer van haar armpjes. De ene keer valt ze wel snel in slaap, maar soms ligt ze rustig nog een uurtje om zich heen te kijken, en kan ze de slaap niet te pakken krijgen. Ook als ze wat ligt te huilen, haal ik haar niet uit bed. Ik troost haar in bed. Wat ik merk is als ik haar dan toch oppak, ze nog meer prikkels krijgt, waardoor ze nog moeilijk in slaap valt. Overigens laat ik haar nooit overstuur huilen. Als ze ligt te "murmelen" blijf ik rustig afwachten, maar zodra het echt huilen begint te worden loop ik naar haar toe om te troosten. Even een foto:
Noor is tot 3 maanden ingebakerd geweest ivm onrust. Daarna zijn we gaan afbouwen en sliep ze 's nachts lekker in en door. Helaas heeft ze vanaf die tijd overdag geen slaapjes gedaan tot 2 weken geleden. Is ook het moment dat ze actiever werd (tijgeren, zitten, spelen) en begon ze ineens een slaapmomentje te creƫren voor zichzelf. 1x per dag, maar wat ben ik er blij mee. Dus geen tips voor je. Behalve dan dat ik haar die 5 a 6 maanden wel standaard elke dag 2 keer naar bed heb gebracht. (Dat ze er na 5 a 10 minuten weer uit was even daar gelaten haha)
Ik sluit me aan bij alles wat al is gezegd. Verder helpt hier ook steevast hetzelfde ritme aanhouden en hetzelfde zeggen. Wij verschonen altijd voor het naar bed gaan, dan zeggen we precies wat we doen, zetten altijd hetzelfde muziekdoosje aan, zeggen altijd hetzelfde als we hem in bed leggen... Maar soms wil hij dan nog niet slapen hoor, heel frustrerend! Hij is sowieso een onrustige baby, dus ik ben het wel gewend dat ik gehuil hoor en laat hem in zo'n geval vaak twintig minuutjes 'gecontroleerd' huilen, dat wil zeggen: elke vijf minuten piep ik even z'n kamer binnen... Soms werkt het, soms niet en dan begint de hele riedel weer opnieuw: oppakken, flesje erin (vaak drinkt hij dan maar 20 ofzo maar dit is net genoeg om te troosten), even wiegen, hetzelfde vertellen en weer naar bed..... Heel veel succes, ik weet hoe vermoeiend en zwaar het kan zijn als je baby overdag niet wil slapen......
bedankt voor alle reacties!! inbakeren werd mij ook aangeraden door cb idd.. ze slaapt nu trouwens op de bank op dr buik en al........2 UUR!!!!!! ik weet natuurlijk niet of dr buik de oplossing is voor haar, maar ga t vanmiddag weer proberen.... die pucka baby lijkt mij ook wel wat ja.. ze is een hele vrolijke meid, maar heb t idee dat ze niks wil missen en er constant bij wil zijn.. op zich niet erg.. supergezellig, maar wil zo graag een beetje regelmaat erin krijgen....
Wat hier ook goed werkt is regelmaat, zodat ze weet waar ze aan toe is: Overdag doen we het zo: * wakker worden * Schone luier * naar beneden de box in (dan maak ik de fles klaar) * Fles * Of knuffelen, of nog even de box in * Bij de eerste tekenen van slaap naar boven * rupsen pakje aan en naar bed Dit doe ik bij de voeding van 08.00 - 12.00 - 16.00 Om 20.00 uur krijgt ze haar voeding voordat we de nacht ingaan en dan doen we het zo: * In bad of even wassen op het kussen * Schone luier * Gordijnen dichtdoen * Flesje * boekje voorlezen * rupsen pakje aan * Dikke knuffel en in bed * Muziekdoosje aan zetten nog een dikke kus en slapen Bij haar nachtvoeding is het in stilte een schone luier om, flesje erin en weer slapen.
regelmaat probeer ik ook zeer zeker. ik hou nu zelfs al 2 weken een soort schema'tje bij hoe de dag verloopt, en gaat allemaal redelijk gelijk op, alleen dat slapen niet.. ze ligt nu weer op dr buik, maar wel op de bank. durf t nog niet echt in bed,, gaat wel goed op zich.. zou dit onze oplossing zijn????
hier was op de buik wel DE oplossing wat je zou kunnen proberen is in de kinderwagen bak. hebben wij ook gedaan eerst in de kinderwagen bak naast ons bed en over dag hier in de gang