Testament en ex

Discussie in 'De lounge' gestart door Voila, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voila

Voila Niet meer actief

Ik had een koophuis met mijn ex en we hadden daarvoor een samenlevingscontract en testament voor afgesloten. Ondertussen zijn we alweer 2 jaar uitelkaar en heeft hij het huis overgenomen en ben ik verhuisd. Hoe zit het dan met het testament? Staat hij er dan nog in en zoja moet ik het hele testament dan ontbinden?
    Of is dat automatisch ontbonden net zoals een samenlevingscontract?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Bij mij is dat toen bij de notaris geregeld, met het tekenen vd overdrachts papieren. Het testament is toen vervallen. Volgens mij heb ik dat zelfs zwart op wit staan, maar dat weet ik niet zeker. Moet ik de aktes voor na kijken.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij twijfel gewoon even de notaris bellen. Of beter gezegd gewoon bellen en navragen.

4. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik zou de notaris even bellen. Bij mijn weten moet je je testament herroepen. Ex partner eruit laten halen en nieuw/aangepast testament laten maken.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Kijk even de tekst van het testament na. Vaak wordt er standaard een 'ontsnappingsclausule' ingezet dat het bij echtscheiding niet meer geldig is. Ga na of dit ook bij jou zo is en of dit ook in jullie situatie (samenlevingscontract beƫindigd ) geldig is. Anders moet je het testament laten herroepen bij de notaris.

6. Voila

Voila Niet meer actief

Thanks allemaal!! :) ik ga het even nachecken.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In die van mij stond dat hij aan de samenlevingsovereenkomst vast hing. Mocht bij overlijden de samenlevingsovereenkomst nog van kracht zijn gold het testament en nu wij uit elkaar zijn niet meer.

Deel Deze Pagina