Valt er te onderhandelen bij CAO gehandicapten zorg

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 23 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    En met name in salaris? Ik zit nu in schaal 45 CAO VVT, ik ben verpleegkundige. Nu heb ik een leuke vacature gezien die valt onder CAO gehandicapten zorg, schaal 35. Ik zou beduidend minder verdienen en zou meer moeten werken om een beetje in de buurt te komen. Ik heb de diploma's die ze vragen, heb ook de SPW afgerond. Nu kunnen we wel wat inleveren maar dat zou betekenen dat we heel veel moeten laten. Ik zie overigs andere vacatures in de gehandicapten zorg in schaal 40 maar dat is niet precies wat ik zoek qua werk. Dat zou wel meer in de buurt komen qua schaal. Heeft iemand ervaring hier mee? is daar nog ruimte in om te onderhandelen?
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Volgensmij is het redelijk vast qua functiegroep.
    Meestal is het 35 bij begeleider, 40 bij persoonlijk begeleider.
    Er zijn wel functiejaren dus ik zou dan kijken of je die (deels?)erbij kan krijgen, maar dat ligt aan de functie waarop je solliciteert denk ik.
     
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Lang geleden dat ik er gewerkt heb, ik denk zo'n 5 jaar, maar in die tijd was het niet te doen. Ik vond het leuk werk maar zwaar onder betaald. Ik heb daar 1 jaar gewerkt als verpleegkundige in schaal 35 en onderhandelen over salaris was toen niet mogelijk. Maargoed, ik was toen ook 21 en net afgestudeerd dus misschien dat het dan ook moeilijker is om te onderhandelen.
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.310
    7.260
    113
    Je kan niet over de schaal onderhandelen want deze is aan een functie gekoppeld. Je kan enkel over de functiejaren onderhandelen.