Hier juist hele slechte ervaring met klussen via werkspot, ondanks jubelende recensies. Het is inderdaad zoeken met een lampje naar een bedrijf/zzp'er die de klus goed, gedegen en volgens afspraak voltooit. Hier ook een grote frustratie...
Wat ik veel zie is dat toch veel mensen zich verkijken op de prijs. Ook als ze een dergelijke klus niet gefactureerd laten worden. Fair enough: een beetje vakman mag iets kosten. Maar veel mensen willen dit er niet voor uitgeven, waardoor er beknibbelt moet worden op materiaal, tijd e.d. om het voor degene die het uitvoert de moeite waard te maken. Toevallig zag mijn man het laatst met schilders. Deze mensen wilden weinig uitgeven aan de vaklui, maar de klus moest wel geklaard worden. Puntje bij paaltje werden het 2 Polen, spotgoedkoop. Maar met een afwerking van lik mijn vestje. Sindsdien leggen ze graag wat meer bij, want vanzelfsprekend stond er ook niets zwart-op-wit waar ze zich aan vast konden houden.
De klussen die wij via Werkspot hebben laten doen waren op 1 na inderdaad allemaal super. Ik kan niet anders zeggen. Maar als je het via een bedrijf doet dat door een ander word ingeschakeld, bijvorbeeld Brugman ofzo, dan is het gelijk mis. Ik heb nu ook iemand benadert via Werkspot, hopelijk gaat het nu wél goed ....
Nou dan heb je óf niet veel opdrachten uitlaten voeren via Werkspot, óf het gewoon goed getroffen, óf wij hebben het gewoon al zo'n 6 van de 8 keer slecht getroffen.
Zoals je kon lezen hebben we dit jaar zeer veel klussen uitbesteed via Werkspot en allemaal top gedaan. Ik zorg altijd wel dat ik iemand 'aanneem' die de opdracht zelf uitvoert en dus geen tussenpersoon is of aannemer die vervolgens allemaal andere mensen nodig heeft.
Kleine klusjes wordt gedaan door de klusjesman vd woningbouwvereniging. Ideaal hij kost 15 per uur, en vaak neemt ie zelf het materiaal mee (zoals schroeven enz) Komt netjes op tijd en Pietje precies De grote verbouwing (keuken, toilet en badkamer) Tja, dat is bijna een jaar uitgesteld. Maar werd betaald en geregeld via de bouwvereniging. Het enige nadeel: juist in de maand moesten we beiden ongelooflijk veel werken. En nu.. Er komt nog een klus die we gaan uitbesteden. Maar ja, ik verwerk voor heel veel klusbedrijven de boekhouding. Dus daar kan ik goede afspraken mee maken
Mijn man is zzp'er en is erg precies met het maken van afspraken. Daarnaast zet hij alles duidelijk op papier zodat er geen misverstanden ontstaan... Misschien een idee?
Thja hier ook heeel slechte ervaring met werkkui, de voeger, voor de buitenmuur de voeg uit te kappen op opnieuw te voegen kwam en ging wanneer hij wilde, soms dagen niet.. Uteindelijk heeft hij er 2 mnd over gedaan om t klaar te maken pfff Stucadoors nog zoiets, de eerste was via de zzper die voor ons de buitenmuur heeft opgebouwd, de badkamer had hij netjes gestuct, had daarna vakantie en zou na zijn vakantie een offerte maken voor de rest, nooit meer wat van gehoord, de zzper heeft ie laten weten per voicemail dat ie er per direct mee stopte... De volgende stukadoor, offerte, prina datum afgesproken om te beginnen, kwam niet opdagen belken bellen bellen...ba 1,5 uur standaard sms ik zit in de bios, wiji beantwoiord ehh das mooi wij wachten tot je komt... Ehh ik ben failliet.. ( mooi dat je dat dan even doorgeeft..) en nog typischer dat je de volfende dag wel andere nieuwe opdrachten op je fb zet.... Met uiteindelijk stucadoor nr is het uiteindelijk goed gekomen, maar werklui je kan sons dikke pech hebben
Ik heb geen slechte ervaringen eigenlijk, niet met zzp-ers en niet met bedrijven. Maar we hebben er inhoudelijk redelijk wat verstand van, vragen altijd hun planning en wat ze van plan zijn te doen en betalen ook altijd pas na oplevering. Ik merk dat het niet doen van een aanbetaling vaak al een stuk helpt in het actief doorwerken.
We hebben net een grote verbouwing achter de rug, twee dakkapellen laten bouwen en kozijnen laten vervangen. We hebben vooraf bij twee locale bedrijven offertes aangevraagd, die vergeleken en de aannemer gekozen die de klus op een voor ons gunstige maand kon uitvoeren voor het laagste bedrag. Mijn man is projectleider en die heeft de touwtjes goed in handen. Ik merkte dat ze beter reageren op zijn opmerkingen dan op die van mij, dus ik heb het aan hem over gelaten. Met z'n tween voorbespreken waar we die dag tevreden/ontevreden over zijn, en hij regelde het. Het helpt als je er bovenop zit en regelmatig bijstuurt. Zo aan het einde van de klus kwam de klad er in, we hebben toen laten weten dat we de laatste factuur pas betalen wanneer de klus echt klaar is. Dat werkte. En nu zijn we super blij met de extra ruimte op zolder!
PFfffffhhh Dit is echt niet te geloven dus he? Vandaag tussen 8 en half 9 zou er een DERDE bedrijf komen.... En er is dus nu nog niemand. 40 minuten geleden gebeld... Degene die ikaan de telefoon had zou de monteur bellen en daarna terugbellen.... Nog steeds niet teruggebeld. Sorry moest ff mijn frustratie kwijt. Warboel, je krijgt alsnog een berichtje!!
... Wow. Wat een asociale mensen. Hebben ze hun bedrijf via Google gepromoot? Dan kun je reviews achter laten. Vaak lopen ze dan een treetje harder met meer korting om jou die review te laten intrekken.
Ik heb gelijk even gekeken, maar helaas geen review via google mogelijk.... Ben er echt klaar mee :x Bah bah bah
Hier ook slechte ervaringen met klusjesmannen helaas. 9 v/d 10 keer komen ze te laat. De laatste (kreeg goede cijfers op werkspot) had ons dak nog lekker gemaakt dan het in 1e instantie was. Toen we verhaal wilden halen bleek hij inmiddels in de gevangenis te zitten. Kijk nu wel 3 keer uit voor ik iemand in huis haal.
Zo'n loodgieter hadden wij ook eens, het dak was nog lekker na dan voor zijn bezoek. Toen ik hem dat zei, was dat natuurlijk 'onmogelijk' enzo...was ook een nogal onguur type. Gelukkig bleek een kennis van ons ook loodgieter en heeft het in een keer goed gerepareerd. Ik ben trouwens zo'n irritant mens wat er met haar neus bovenop zit, ik houd de begin- en eindtijd bij, let op welke materialen ze gebruiken etc. De helft stuurt je anders daarna een rekening voor weet ik hoeveel uren en materialen die ze niet eens gebruikt hebben, ook meegemaakt. Ook genoeg goede en fijne vaklui gehad hoor, mijn opa was ook een timmerman die zijn afspraken nakwam, alleen jammer dat er ook aardig wat rotte appels tussen zitten.
Ik werd net gebeld door de planner. Ze maken zich grote zorgen, want de monteur die zou komen bij ons is de hele ochtend al niet bereikbaar voor ze. Ze hebben ook al geprobeerd om zijn ouders te bellen, maar ook die nemen niet op. Dus de planner ging nu naar zijn huis toe. Maar ik heb nu inmiddels de man van Warboel gevraagd. Wie weet lezen jullie hier binnenkort wel mijn mopperverhaal over hem Of juist grote lof, dat kan ook...
Ik houd het ook in de gaten, zo rekende onze stucadoor voor de keuken 20m2 dan onze keuken aan muren heeft. Tja, toch weer 500 euro. Dat kijk ik wel na en hij heeft er (na aandringen) toch weer afgehaald.