Mijn dochter van 19 maanden heeft al en tijdje een pop die ze mee naar bed neemt, maar sinds haar ziekenhuisopname een maand geleden moet de pop echt overal mee naartoe. Ik bedoel echt overal, speeltuin, winkel, als we beneden zijn en we gaan naar boven moet ze mee....heel lief en leuk natuurlijk maar....: Iedere keer als we gaan douchen is het krijsen, want haar pop mag niet mee in de douche (het is er een met een zacht lijfje), ook als ik haar in de auto zet en de gordeltjes om moet doen is het paniek want dan moet ze pop even loslaten. Ik vind het heel schattig en lief dat ze echt een lievelingspop heeft (naar de andere 2 poppen kijkt ze niet om) maar soms ook een beetje frustrerend om eerlijk te zijn. Van de week naar de binnenspeeltuin geweest en toen ze de pop even liet vallen om een bal te pakken heb ik hem snel gepakt en bij onze jassen gelegt zodat ze de pop niet kwijt kan raken. Ook dan komt bijne iedere tien minuten het woordje "pop??" en dan probeer ik haar natuurlijk af te lijden. Ik ben zo bang dat ze hem kwijtraakt, dan hebben we een probleem denk ik Ik heb hem vorig jaar gekocht bij Kruidvat, my little babyborn met een paars poezenknuffeltje erbij maar ze hebben hem niet meer.... Iemand ook ervaring met zo'n hechte pop/knuffel?? Hoe gingen jullie hiermee om? Hoe hebben jullie je kleintjes aangeleerd dat hij af en toe eens op een plekje bleef liggen zoals bij het douchen of eten?? Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee
Hier mijn stiefzoon van bijna 11 (jaar!!), hij en zn beer zijn nog onafscheidelijk... Overdag gaat het nu beter, maar na het avond eten als we op de bank zitten gaat hij liever even "boven spelen" omdat hij nu voor9 uur savonds de beer niet meer naar beneden mag nemen. Dit omdat hij standaard met zn beer ook gaat duimen. Als hij dus "boven speelt" na het eten ligt hij op bed met zn beer... Toen hij een jaar of 5 was is de beer voor het eerst in de wasmachine gegaan, was hard nodig vond ik, en de moeder kreeg het niet voor elkaar (slaan schoppen schreeuwen huilen bij het hysterische af) Ik heb de beer gepakt voordat hij wakker werd in in de kookwas gedaan. Persoonlijk vind ik zijn houding tov de beer niet gezond voor een kind van 11. Ben benieuwd hoe lang het nog aanhoud. Volgend jaar in groep 8 zal hij op schoolkamp gaan, hoop echt dat er nog andere kids zijn met knuffels maar ben dr bang voor... Heb dus geen tips voor je, maar zorg er in ieder geval voor dat het geen obsessie word voor haar.. Wij dachten ook dat het met 8 of misschien toch met 10 jaar wel een keer af zou nemen... We mogen nu zelfs nog geen grapjes maken over de beer... (die ondertussen niet meer zo mooi is, denk dat er onderhand meer wol, vulling en naaigaren is dan de originele beer bijna 11 jaar terug succes!!
Mijn dochtertje heeft een paar maanden terug een hele hechte band met haar 2 knuffels muisje en beer gehad. Gelukkig is dat nu iets minder maar overal moesten ze mee naartoe. Nu vond ik het niet zo erg dat muisje meeging (niet zo groot) maar beer is een stukkie groter. Daar heb ik al snel een afscheidsritueel bij gemaakt: beer zetten we in haar kinderstoel, geven we een kusje en zwaaien we uit. 'dag beer' zegt ze dan. Dus dat is 1 probleem minder. Muisje heb ik gewoon aan toegegeven. Ze ging door een lastige paar maanden waar ze in haar ontwikkeling vooruit schoot en ook slecht sliep. Muisje was haar hou vast, vooral omdat ze zo moe was. Douchen was soms ook een ramp, dan probeerde ik hetzelfde (muisje in bed, 'dag muisje') maar dat werkte soms niet met het gevolg dat ik een overstuur kind had onder de douche. Dan maar een hele korte douche en snel weer terug naar muisje. Eten is soms ook lastig; muisje moet namelijk ook eten. Dan geven we 1 of 2 'hapjes' en zetten we muisje snel weer buiten haar bereik: muisje mag meekijken. Inmiddels neemt het af gelukkig en gaat muisje alleen nog mee naar de creche en als ze ergens gaat slapen. Ze heeft nog wel haar momenten als ze erg moe is. Gezien je dochtertje in het ziekenhuis heeft gelegen gaat ze idd nu door een lastige periode heen, ze zoekt houvast en dat biedt haar pop. Jammer idd dat je er geen 2de hebt kunnen vinden (marktplaats ook al gekeken misschien of hier een oproepje?), wij hebben een 2de setje beer en muis in de kast voor als ze even door de wasmachine heen moeten. Ik denk dat het beste is om te proberen het te blijven uitleggen: 'pop zetten we hier neer, dan gaan we in bad en dan is pop er weer'. Ze snappen nu al een heleboel en ik merk ook dat aangeven wat gaat gebeuren bij ons helpt (we gaan nu eerst dit doen en dan..). Ik ga ervan uit dat dit even een fase is waar ze houvast en geborgenheid zoekt en dat dit wel zal afnemen.
Zoontje van nog geen 4 maanden heeft al een innige relatie met schaappie dit begon met 3 weken al... Wij hebben ng geprobeerd om het naat een spuugdoekje of hydrofiel maar helaas... Heb toen hij schaappie 3 weken lang als vaste knuffel had er gelijk een aantal bij gehaald voor t gevalletje kwijt vies oid... Nu slaapt hij 1x per week met een schoon schaappie en nog weet hij precies welke de eerste was
Poppendraagdoek buiten? Poppendoeken en -dragers | Dragen enzo - draagdoeken en meer kindje in de draagdoek of drager op dr rug en spelen zonder de pop kwijt te raken.
Hier helpt het als Roos het zelf weg mag leggen/zetten. Zo is het bijvoorbeeld krijsen als ik na het poetsen haar tandenborstel afpak maar vindt ze het geweldig als ze m zelf in het bekertje mag zetten. Ze zegt dan "daaaag" en zwaait er naar.. (Zo gaat het ook met haar tut en doek voor in bed) Stom dat ik daar woensdag niet aan gedacht heb om te zeggen tegen jou..
misschien is het een idee om alvast een reserve te zoeken. als je hier een foto plaatst kunnen we misschien helpen met zoeken.
Heb een zoekertje geplaatst bij gezocht Heb wel de nieuwentypes gevonden en ook 1naangeschaft maar daar trpat ze opnde eoa manier niet in....ookal heeft haar pop nuneen ander pakje aan als origineel....hmmmm Pluis, zelf weg laten zetten helpt niks haha, ze wil haar echt vastklampen. Dat heb je wel gezien woensdag haha. Ook de actie van mij om haar snel bijnde jassen te "verstoppen" Draagdoek/zak is ook niks want ze wilt haar echt vasthouden. Ach....misschien is het weer een fase....haha
Aiden is onlosmakelijk verbonden met zijn Nestle berentutdoek. Moet ook overal mee naartoe. Als we een foto van hem maken, dan staat gegarandeerd zijn Beer er ook op..... In september gaat hij een ochtend per week naar de peuterspeelzaal. Wil hem dan toch leren dat Beer dan thuis blijft, maar hem wel weer komt ophalen.
Onze dochter heeft haar knuffelkonijn als beste vriend (hebben er ng twee extra aangeschaft ivm wassen). We leggen haar uit dat konijn in bed woont, bij papa en mama in bed mag ook nog, maar verder niet (tenzij ziek). We gooien hem samen terug in bed en zwaaien dan.
Ik was ook zo. Misschien nog wel erger! Mijn beer ging gewoon mee op kamp hoor, ook in groep 8. En er waren meer kinderen met een knuffel. Vind het niet raar dat je stiefzoon zich zo hecht aan een knuffel en aan de ene kant is het alleen maar fijn. Zonder knuffel zou hij waarschijnlijk niet eens lekker slapen. TS, probeer op internet of in andere winkels (heb verschillende Baby Born poppen gezien bij Intertoys) een reserve te vinden, die zal je wel nodig hebben denk ik! En daarnaast niet te veel aandacht op de pop vestigen en het een beetje laten gaan.
Hier heeft ons meisje ook een favoknuffel een schaap die je ook nergens meer kunt krijgen. Daarom blijft schaap in bed als we op de 1ste verdieping zijn pakt ze hem altijd om even te knuffelen. Zo doen we het trouwens ook met der speen. Die mag ook alleen in bed. Vandaar dat ik ook bijna geen foto's heb met speen
Dat heb ik ook geprobeerd maar dan us het een groot drama en krijsen in huis tot ze de pop weer heeft. Speen heeft ze niet
Ja, dat helpt hier ook. Gewoon blijven proberen. Geef haar wat tijd om over het voorstel na te denken en te bedenken of ze het wil, en leg dingen uit. Dat pop nu eenmaal niet mee onder de douche kan etc. Op een gegeven moment zal ze het wel doorhebben denk ik.
Vanmiddag toch een poging gedaan, we gingen fietsen en ik heb de pop met veel protest in de tas gedaan. Eerst even flink krijsen en huilen maar toen we eenmaal aan het fietsen waren ging het beter, wel kwam iedere 5 minuten de vraag "pop nou?" maar met wat extra afleiding heeft ze het fietstochtje en het spelen in de speeltuin toch zonder pop gedaan. Toen ze uitgespeeld was heb ik haar haar pop weer gegeven. Nu wil ik dit ook gaan proberen als we morgen naar de winkel gaan, ik stop de pop dan in de tas en hoop dat ze er dan niet de hele tijd om krijst. Ik neem hem dus wel mee, als ze heel de weg gaat lopen krijsen om de pop kan ik hem alsnog geven.
Vanmorgen bij een vriendinnetje gaan spelen, zonder pop Ik heb haar haar jasje aangedaan en ze vroeg er wel om maar heb haar op de fiets gezet en zijn gaan fietsen, bij het vriendinnetje nergen naar gevraagt en pas toen we weer thuiskwamen en ze pop zag wilde ze haar hebben.
hier ook een dame die idolaat is van haar babyborn mini pop (net zoiets als wat jullie hebben). Ook heeft ze een friemelbeer (ze friemelt altijd aan het labeltje als ze gaat slapen). De regel hier is duidelijk pop mag met ons mee maar blijft wel in de tas/auto. Friemelbeer mag het huis niet uit (omdat ze zonder echt niet slaapt).
Dat probeer ik hier nu ook langzaam aan te leren. Maar ze heeft dit nooit gehad, eigenlijk sinds haar ziekenhuisopname vorige maand. Sindsdien is pop onmisbaar.