Bij luieruitslag snachts verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Was ik laatst nog aan het verkondigen dat mijn zoon nog geen last van luieruitslag gehad heeft, zit hij sinds vanmiddag opeens helemaal vol...:(
    Hij durfde niet eens meer te gaan zitten en krijst het uit bij verschonen.
    Overdag kan hij vaker zonder luier rondrennen en kan ik hem regelmatig verschonen, maar wat doe ik snachts? Smorgens heeft hij namelijk altijd een flinke plasluier.
    Hoe doen jullie dat? Snachts wakker maken om te verschonen?
    Heb hem net in bed gelegd met schone luier en sudocreme opgesmeerd.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik heb er ook wel eens aangedacht..mijn zoontje kan het ook heel heftig hebben maar hij vind verschonen vreselijk en vond dat dus zielig midden in de nacht. Moet zeggen dat hij er ook niet slechter van sliep dis had er s nachts geen last van denk ik.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik zou het ook niet doen, tenzij ze toch wakker worden. goede nachtrust is belangrijk...

sudo niet te dik smeren, dan kan de huid niet meer ademen en doet het zn werk ook niet... tipje

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mja ik twijfel ook... Misschien als hij toch al wakker zou worden (meestal wordt hij wel een keer wakker snachts) kan ik ff checken of hij een natte luier heeft. Anders laat ik hem liggen.
    Is het handig om voor de nacht juist wel een flinke laag sudocreme te smeren? (Ik weet dat je het normaal dunnetjes moet doen). Zodat hij voor de nacht - langere peri II de - beter beschermd is? Of denk ik nu verkeerd:)

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    En sorry voor de spelfouten. Ik kan niet goed omgaan met dit stom ding (tablet). :D

6. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ik zou 's nachts niet verschonen. Mijn ervaring is juist dat het 's nachts mooi kan herstellen. Hier werkt het juist goed om een flinke laag sudocreme te smeren. Dat is ook het enige spul dat ik gebruik. Over het algemeen herstelt het aardig snel, ook als het echt kapot is. Wat ik trouwens wel doe is dan schoonmaken met water ipv doekjes en daarna de billetjes droogdeppen. Dan laag sudocreme en that's it.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Een dikkere laag heeft geen zin nee..ook niet voor de nacht. Dan sluit het af namelijk.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Thanks voor de reacties! Geweldig dit forum:)
    Ik ga hem niet verschonen heb ik besloten. Sudocreme is ook het enige wat ik gebruik en ik smeer het alleen als ik rode vlekjes zie, anders nooit eigenlijk.
    Hij heeft veel last van doorkomen de tandjes (ben blij als hij ze eeeeeindelijk allemaal heeft) dus zal daar ook wel van komen. Hij heeft ook al een paar dagen wat dunne ontlasting (ca. 4x per dag) en het vervelende is dat ik het niet altijd ruik (reukloos?!?)
    Ik ga hem voor de zekerheid toch veel vaker checken!

9. fafa

fafa Niet meer actief

Hier werkt een dikke laag ook altijd prima. Als ze 's avonds luieruitslag heeft, en ik smeer dik in, komen die billen 's ochtends bijna als nieuw uit de luier. Amazing is dat!

Deel Deze Pagina