Hoi, Thijmen wordt bijna 2 en we willen of een driewieler of een fietsje voor hem kopen. Maar, twijfel twijfel, wat is nou het verstandigst. We hebben bij toys xl een 12 inch fiets gezien en daar past hij op. Hij kan bij de pedalen en bij het stuur. De driewieler kan hij ook op en die heeft een duwstang (lijkt me erg handig). Mijn dilemma ligt erin dat ik denk dat hij niet zo lang doet met de driewieler. Aan het fietsje heeft hij veel langer iets. Wat zouden jullie doen? En kan een kind van 2 al op een gewone fiets leren fietsen (met zijwieltjes natuurlijk )? Groetjes Rosa
Onze dochter heeft toen ze 1 werd al een driewieler met duwstang gekregen daarom krijg ze als ze 2 word van opa en oma een fiets met zijwieltjes. Ze kan nu (en ze is een kleintje) met dr voeten bij de pendalen van de driewieler. Zelf trappen nog niet. Ik heb trouwens ook een fiets gezien met zijwieltjes en duwstang. Volgens mij bij de Leenbakker.
persoonlijk zou ik een 3 wieler doen.. mijn dochter is nu 2,7 jaar en kan nog niet goed fietsen dus had ze niks aan een fiets gehad.. als ze 3 wordt dan krijgt ze er eén op haar verjaardag
onze dochter heeft op haar 2e verjaardag een loopfiets gekregen en daar heeft ze het super op gedaan... Ons overbuurjongetje is zelfs rechtstreeks van loopfiets naar gewone fiets zonder zijwielen gegaan, maar die had wel een loopfiets waar je later trappers op kon zetten dus fiets bleef hetzelfde. Als ik het nog een keer mocht doen deed ik het ook zo..
Hier ook een loopfiets met z'n tweede verjaardag. Hier kunnen later trappers aan worden vastgezet. Hoor het vaak dat ze van loopfiets direct op een fiets zonder zijwieltjes kunnen fietsen.
Voor een 2e verjaardag een leuke driewieler of loopfiets. Een fiets met zijwieltjes is leuk zo rond een 3e verjaardag. Laat je kindje eerst maar eens goed leren fietsen op een driewielertje en als je besluit om een fietsje met zijwieltjes te kopen bega dan niet de 'fout' om een te groot fietsje te kopen. Wij hebben op advies van de fietsenspeciaalzaak voor onze dochter die toen 3 jaar oud was een 16 inch fietsje gekocht. Nou die fiets heeft zowat een jaar in de garage gestaan, ze vond het doodeng want ze kon niet goed met haar voetjes op de grond. Uiteindelijk heb ik zelfs eerst nog een 12 inch fietsje via marktplaats voor haar gekocht (hier staan er echt te kust en te keur op, voor weinig geld).
Sem heeft op zijn 2e verjaardag een driewieler gehad. En hij vond het prachtig, alleen duurde het daarna nog maanden voordat hij leerde trappen. Voor zijn 3e verjaardag krijgt hij een fietsje.
Dewi heeft voor haar eerste verjaardag een driewieler gehad met duwstang. Nu kan ze zelf trappen. Voor haar tweede verjaardag heeft ze een loopfiets gekregen, gaat ook super goed. Ze kan ook goed haar evenwicht houden, is al een goede oefening.
Dat gaat dus niet altijd op, Kylian heeft rond zijn 2de verjaardag een driewieler gekregen maar hij kon er niet op fietsen. Wat we ook deden het ging gewoon niet. Op zijn 3de verjaardag een fiets gegeven en meneer trapte er zo mee weg en op de 3 wieler wil het hem gewoon niet lukken. Als ik zou mogen kiezen zou ik voor een loopfiets gaan (en dan inderdaad zo eentje waar je later nog weer trappers aan kunt zetten.) Groetjes Anita
Ik zou voor een driewieler gaan of voor een loopfietsje. Onze zoon kreeg toen hij 2 jaar werd een loopfiets, dat is een ongelovelijk succes gebleken. (vond hij ook veel leuker als de driewieler die hij al had) Nu heef hij voor zijn 3e verjaardag een fiets gekregen en dat is echt vroeg genoeg. Ik twijfel zelfs of hij er al helemaal aan toe is.
youame kan sinds ze 2 1/2 is op een 3 wieler fietsen nu begint ze langzaam aan op een gewone fiets te komen alleen kan ze net niet bij de trappers en fiets ook zwaarder ze is nu 3
Wij zitten voor Eva ook te denken aan een loopfiets waar later ook trappers op kunnen. Maar waar kan je die vinden/welke is goed? Ik zou wel graag willen weten welke jullie voor je kindje hebben en hoe die bevalt!
Wij zijn er nog steeds niet uit, en nu ook nog een loopfiets als keuze... het wordt niet makkelijker Heb de loopfiets waar trappers op kunnen ook gezien, wel heel duur vond ik (250 euro). Ik twijfel nog steeds heel erg...