Valt zo tegen!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 16 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dochter en ik zijn positief. En eerlijk? Ik dacht; als we het krijgen dan valt het vast reuze mee. Beetje verkouden en hup door. Pfff, valt me dat even tegen zeg :eek: Heeft iemand van jullie dit ook zo ervaren?

We zitten nu op dag 5.
    Dochter heeft 3 dagen hoge koorts gehad (rond de 40), heeft nog steeds erge hoofdpijn en pijnlijke benen. Ze kan zich ook moeilijk concentreren, heeft eigenlijk nergens zin in. Super sneu!

Ik ben zo vreselijk moe :o: Heb vanmiddag weer geslapen op de bank. En die hoofdpijn, echt... De meest simpele huishoudelijke klusjes zijn al te veel op dit moment.

Nou ja, we doen het de komende dagen echt nog even rustig aan. Hopen dat we snel weer wat opknappen.

maansneeuw vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik en zoon hebben precies hetzelfde gehad zoals jij het omschrijft voor jou en je dochter. Terwijl mijn dochter 1 keer gehoest heeft en 2x haar neus gesnoten en dat was het voor haar. En dat terwijl zoon en ik volledig gevaccineerd zijn, en ik nog geboosterd ook en dochter (uiteraard) helemaal niet gevaccineerd is.

3. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar ik ben inmiddels op dag 10 en heb vandaag weer geslapen nadat ik 2 uurtjes heb gewerkt.

Onze dochter is paar dagen lamlendig geweest en mijn zoontje heeft ook echt een week lang last gehad

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
  5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ja hier precies hetzelfde. Oudste zoon van 12 ook. Koorts, hoofdpijn en enorme spierpijn.
    Vandaag 2 weken sinds m'n positieve test en ik ben wel weer aan het werk en alles maar ik ben s avonds zo moeeee :oops:
    Gister op m'n vrije dag s middags 2 uur geslapen en dan nog stort ik s avonds om 20u in.

6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Jah; ik werk in het ziekenhuis (op een afdeling die corona-afdeling is geweest). Hoe vaak ik niet heb gehoord van mensen dat het hun zo tegenvalt, dat ze een verkoudheid of licht griepje hadden verwacht maar dat ze toch zo ziek waren. Overgrote meerderheid daarvan niet gevaccineerd. En dan denk ik: waarom denk je dat alle maatregelen er zijn/waren en dat het leven 2 jaar zowat heeft stilgestaan? Het overkomt je niet, tot het je overkomt.

skiwi, Zara75, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik ben wel gevaccineerd trouwens. En geboosterd, 4 weken voor ik besmet raakte.

8. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Dochter van 6 die eigenlijk geen klachten had op het moment van testen, begint nu pas op te knappen. We hadden in januari corona. Dochter hield geen schooldag vol, speelde niet, lag alleen maar huilen dat ze zo moe was. Laatst heeft ze voor het eerst een uurtje gespeeld, achter elkaar. Man en ik helemaal blij.
    De rest viel wel mee, man en ik dag koorts, en een dag op bed en de rest van de week erge keelpijn en erg moe. Dochter van toen 9 had wel last van smaakverlies, die wilde dus niet meer eten.
    Maar na een week waren we, op jongste na dus, allemaal weer opgeknapt.
    Beterschap!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het gelukkig niet. Ik heb zelf vorige week Corona gehad en van een goede verkoudheid ben ik velen malen beroerder. De oudste kinderen zijn enkel flink verkouden geweest. Geen van ons heeft op bed gelegen.
    Mijn buurmeisje lag wel een aantal dagen met flinke koorts op bed. Wat ik wel opvallend vind is dat zoveel mensen een aantal weken na de Corona zo erg verkouden worden met keelpijn.
    Ik heb er zelf nu nog geen last van maar mijn kinderen wel. Zal toch wel met een lage weerstand te maken hebben en sneller weer iets oppaken.
    Hopelijk knappen de zieken snel op.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Hier binnen t huis hebben we geheid allemaal dezelfde. Ik zei de gek die steevast de voorste linie is bij een griepgolf heeft nergens last van, temperatuur was op zn hoogst 37.7...

Zoontje is er ook redelijk aan toe maar heeft volgens mij een zere keel (en dan reflux hebben...gossie) maar hij slaapt en lacht en slaapt en speelt, nauwelijks verhoging. Flessies smaken m nog erg goed.

Dochter daarentegen is full blown misery. Hoesten, verkouden, brandende ogen, koorts en geen fut.

Normaliter dr eigen kerncentrale en stuitert van vroeg tot laat, ging vanmiddag zelf maar naar bed om 16:25...Dat komen we niet vaak tegen.

Kan zijn dat bij mij over twee weken een dreun valt hoor.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Als je niet gevaccineerd bent is het wat naïef ja om te denken dat het wel mee zal vallen. Maar misschien is ts wel gevaccineerd. In dat geval zou ik het ook tegen vinden vallen als je er zo ziek van bent.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Beterschap!

Het kan heel naar zijn. Mijn zoontje van 4 had het 4 weken geleden, enkel een half dagje koorts en wat hoesten, daarna niets meer van te merken. Zijn tweelingbroer kreeg het vorige week. Nou die is echt ziek geweest. 8 dagen koorts waarvan de eerste dagen boven de 41 graden en nog een aantal dagen in de 40. Alleen maar slapen, keelpijn, hoofdpijn en braken. Te zielig.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja zeker nu met de omikron variant, je hoort toch heel vaak dat mensen alleen een beetje keelpijn hebben. De jongste 2 hadden een dag of 2 keelpijn en verder nergens last van. Alleen dochter gevaccineerd.
    Vriendje van zoon heeft bijna een week lang koorts gehad. Waar het verschil hem dan in zit? Hij was wel gevaccineerd

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dat had ik er idd niet bij gezet, maar ik ben gevaccineerd + booster gehad. Dan is het alsnog misschien naïef om te denken dat je er niet zo ziek van wordt, maar het valt me toch tegen ;)

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik ben gevaccineerd en geboosterd en heb vorige week corona gehad. Ik ben 2 dagen best wel ziek geweest, met koorts.
    Daarna 2 dagen flink gehoest en dat werd steeds minder. Bij een flinke verkoudheid voel ik me meestal ook erg lamlendig, maar dat houdt dan wel langer aan en dan hoest ik wel ruim 2 weken de longen uit mijn lijf.

Het verbaasde me wel dat ik er toch best lamlendig van werd, maar het verbaasde me nog meer hoe snel ik weer opknapte.

16. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Wij zijn niet gevaccineerd, hebben 2x corona gehad (delta & omikron waarschijnlijk) en 2x viel het me echt reuze mee. Allebei de keren 1 dag wat ziek geweest, maar geen hoge koorts of extreme hoofdpijn. De 1e keer wel smaak en geurverlies. De 2e keer was een paar weken geleden en had toen alleen heftige bekkenpijn die dag en algeheel niet topfit. 1 dag en daarna waren we weer allemaal up and running. Mijn man had de 2e keer alleen een hele lichte verkoudheid, verder helemaal geen klachten. Gelukkig maar! Vervelend als je er wel heel ziek van bent, beterschap!

17. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik wil er helemaal niet mee zeggen dat het je eigen schuld is als je niet gevaccineerd bent hoor, ik vind dat iedereen voor zichzelf die keuze moet (kunnen) maken. Maar meer dat het virus natuurlijk in potentie heel ziekmakend kan zijn, en dat het een soort loterij is wie er met milde klachten vanaf komt en wie er meer/veel last van heeft. Gelukkig is het virus inmiddels veel milder geworden en zien we in het ziekenhuis de “echte” coronazieken bijna niet meer. Maar ook toen dat wel zo was (voor omikron) waren mensen verbaasd dat je er dus toch wel ziek van kon worden o_O

Zara75, Magnolia29 en Mop81 vinden dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Hier is t verschil binnen t gezin ook zo bizar.

Wel blij dat t een 5 jarige is die beroerd is, al gun je t dr uiteraard niet, bij een baby wordt t lastig uitleggen en probeer er dan maar een fles in te krijgen, zit je weer met die ellende.

Deze neemt bij elke hoest een slokje zowat, die moet ik juist remmen dat ze niet teveel drinkt. Vraagt om neusglitters (neusspray ff voorspuiten als de lamp aanstaat lijkt t net glitterspray) en dat lekkere drankje voor dr keeltje (thijmsiroop) en een paracetamol (die ronde witte banaan mama!) is ook geen issue. We zijn al wat episodes verkoudheid en benauwdheid tegen gekomen, gelukkig wel beroerd maar niet benauwd.

Vraag me ook af of salbutamol met covid nou oke was of "liever niet", maar dat zoek ik wel op als we op dat punt gaan uitkomen. (ze heeft nog een puffer, al ligt die gelukkig meer nutteloos op de plank dan dat we m gebruiken moeten)

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Die vermoeidheid en hoofdpijn herken ik, samen met veel slijm/snot. Vreselijk.
    Ik dacht dat van tevoren ook, en hoorde het ook veel, dat het mee zou vallen en je er gewoon doorheen zou fluiten bij wijze van..

Maar nu een maand na begin van de (toen nog lichte) klachten, en nog steeds zo zo zo moe. Alles wat ik normaal deed, lukt nu niet zoals eerst. Ik hoop dat het herstel bij jullie sneller gaat..!

(Wel gevaccineerd trouwens, had alleen de booster nog niet)

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Dochter na een avond en nacht gehoest en ellendig om 08:00 al 39.8graden, oftewel we hebben weer een lange dag voor de boeg...

Kleintjes hebben er weinig last van...hmmhmm altijd de uitzonderingen hier geloof ik. Als t maar niet op dr longen doorslaat met een longontsteking.

Deel Deze Pagina