Valt zo tegen!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 16 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had begin februari corona. Ik ben dag of 2 echt ziek geweest (koorts, hoofdpijn, pijn op de borst, spierpijn e.d.) Daarna nog wekenlang moe. In het begin echt verlammend moe. Dat je op een stoel zit en denkt 'ik kan wel wat gaan doen', maar dat alleen het pakken van de stofzuiger al een uitputting is.
    Ik was ben trouwens gevaccineerd, maar zonder booster.

Mijn man (gevaccineerd & booster) had vorige week een positieve test. Koorts, spierpijn, overgeven, benauwdheid. Nu vooral nog moe. Even afwachten hoe lang hij last houdt.

Ik herken het beeld 'omikron is mild' dus ook niet. We zijn allebei gezonde veertigers, zonder overgewicht, gevaccineerd. En dan toch nog behoorlijk last. Iets minder dan bij influenza, maar echt flink meer dan een stevige verkoudheid.

2. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Pff nou hier precies dezelfde ervaring! Man en ik beide gevaccineerd en we zijn er toch flink ziek van sinds zondag. Het hoesten en de spierpijn en de pijn op de borst zijn vandaag eindelijk een stuk minder, maar de hoofdpijn de belachelijke moeheid en de misselijkheid houden aan:(.
    Ik vind het dus ook echt vies tegenvallen.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook tegen vallen. De eerste dagen heb ik half in coma gelegen. Ik kon hooguit 1 bericht lezen elke zoveel uur. Mijn hoofd deed gigantisch pijn. Hoe warm ik het ook maakte, alles voelde ijskoud. Maar het vervelendste was toen de verveling icm de lichamelijke pijn die steeds erger werd, tot mijn vingers aan toe. Ik heb geen last van mijn luchtwegen. Maar de rest van mijn lichaam doet inmiddels zo'n pijn dat ik bijna niet kan liggen. Zodra ik languit probeer te gaan ga ik jodelen. Het lijkt alsof er zenuwen klem zitten.

4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Helaas is dochter nu positief, net als ik. En waar ik nergens last van heb is zij echt vreselijk ziek!! Hoge koorts, enorme keelpijn en hele keel vol slijm. Hoesten lukt niet want te pijnlijk. Ze raakt af en toe bijna in paniek als ze moet hoesten want die slijm wil nergens heen. Wat enorm heftig!! Ik zie echt een hele zieke dochter. Ze zit nu op advies van huisarts aan de ibuprofen, Max dosering maar heb het gevoel dat het weinig helpt. Nog steeds bijna 39 graden koorts (wat voor haar met altijd super lage temp heel hoog is!) en ze heeft zo’n pijn. En dat terwijl het een gezonde jonge meid is, gevaccineerd en in februari ook al Corona heeft gehad. En dan nu zo ziek!! Heeft er nog iemand tips? Ik weet ook niet meer hoe ik haar moet helpen. Denk als het morgen niet beter is, ik de huisarts toch nog maar bel om te checken of ze geen keelontsteking ontwikkelt.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik hoor steeds meer om me heen dat ze best ziek zijn van Omikron. Vanmiddag een man gesproken ( rond de 70 jaar) die eerder Delta variant had en een aantal weken geleden de omikron variant. Hij was veel zieker van de omikron. Delta bijna niks van gemerkt.

Zo heel mild lijkt de omikron niet.

6. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook enorm veel last van. Vorige week positief getest en paar dagen ziek geweest, donderdag en vrijdag ging het weer beter maar vandaag ineens zo ontzettend ziek en gaar weer, kan wel janken :(. Dat terwijl ik wel ben gevaccineerd en geboosterd. Ben echt teleurgesteld dat ik ineens weer achteruit ga..

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Bah. :(
    Beterschap.

Linnidee vindt dit leuk.
  8. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019