Hallo, Ik ben momenteel werkeloos en ontvang een uitkering. Door mijn CV, dat nogal variërende ervaring toont en door de crisis, lukt het me moeilikk een passende baan te vinden. Ik heb er aan gedacht om me evt. bij te laten scholen zodat ik meer kans maak op een baan. Helaas heb ik daarvoor niet de financiële middelen. Is het mogelijk om dit met het UWV te bespreken? Dat zij het misschien kunnen vergo die den? Of de belastingdienst? Ik ben benieuwd want ik zit behoorlijk vast en wil heel graag werken!
Beste MiSe, Vervelend dat je nog geen werk hebt gevonden. Je zit daarom te denken aan scholing en je wilt weten of UWV scholing tijdens WW vergoedt. Je mag een opleiding volgen tijdens je WW-uitkering als dit je beschikbaarheid voor werk niet in de weg staat. Overleg daarom altijd met je werkcoach voordat je met een opleiding begint. Echter; UWV vergoedt scholing tijdens een WW-uitkering niet. Actuele informatie vind over scholing vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare