Van 10 weken aftellen naar mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door kanelly, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    misschien zit hij in een sprongetje? dat hebben ze rond die leeftijd namelijk.

wij zijn gisteren een dagje naar slagharen geweest. fay was bij mijn zus gebleven. ik heb haar wel gemist, maar vond het ook wel fijn om een keer de volle aandacht voor noa te hebben en die heeft echt een superdag gehad! en daar gaat het toch om he. was alleen wel kapot toen ik thuis was haha, want we waren pas half 11 thuis.
    fay is vandaag alweer 14 weekjes, gaat echt snel zeg, bijna naar de fruit en groente hapjes, ben echt benieuwd haha

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje, dat kan goed hoor maar het is al een week zo. Ik kan me ook voorstellen dat hij het gewoon niet meer leuk vind om in de box te liggen maar hij heeft nog te weinig vaardigheden om zichzelf te vermaken. Nou ja we maken momenteel veel gebruik van het wipstoeltje.

Wat leuk dat je naar slagharen bent geweest, ik kan me goed voorstellen dat noa genoten heeft. Weer een dagje mama 100 procent voor jezelf is natuurlijk heerlijk!

Ga jij met 4 maanden al beginnen met hapjes? Aangezien onze zoon zoveel honger heeft ga ik denk ik niet tot 6 maanden wachten, maar hoe begin je en waar begin je dan mee?

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik ga wel met 4 maanden beginnen met hapjes ja. ze zeggen dat als je kindje veel zijn/haar handjes in het mondje stopt dat ze er dan aan toe zijn. je begint dan met 4 of 5 hapjes, gewoon om er eerst aan te wennen. ik zou wel een fototoestel bij de hand houden, erg leuk die zure gezichtjes haha:p
    ook mag je met die leeftijd beginnen met pap door de melk te doen bij bv de laatste fles, dan zitten ze ook wat voller als ze naar bed gaan.je moet dan wel een grotere speen gebruilken. ik deed bij noa het fruit tussen de eerste en 2de fles in en de groente rond 6 uur. ga dat nu weer zo doen denk ik.
    ik ga alleen geen banaan geven, noa kreeg daar zo'n last van haar darmpjes van

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de tips. Mijn ouders hebben appelbomen in de tuin dus ik ga binnenkort een flinke pan appelmoes maken en dit invriezen in porties. Mooie gezonde eerste hapjes.

Hoe gaat het dames? Hier gaat het prima alles gaat rustig z'n gangetje al schrok ik vanmorgen wel even. Normaal komt onze zoon tussen 3 en 6 uur snachts voor een fles en is hij tussen 7 uur en half 8 wakker. Vannacht heeft hij ook keurig zijn fles gehad en vervolgens werd ik om 9 uur wakker, ik ben toen maar even gaan kijken maar meneer lag nog heerlijk te slapen. Hij is uiteindelijk om 10 uur wakker geworden. Blijkbaar had hij zin in uitslapen :D

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Fijn zo'n lange slaper:)

@Jesje
    Leuk park is Slagharen!
    Kan me voorstellen dat je de baby miste, maar voor je oudste meisje ook lekker om eens even "alleen" de aandacht te krijgen.

Ben gisteren met mijn meisje naar de Ha geweest.
    Ben zelf ontzettend extreem allergisch en meende bij haar ook wat tekenen te constateren. Heel dikke oogjes, rood en geïrriteerd huidje, voortdurend traanoogjes, echt heel zielig.
    Baal enorm, hoewel baby's normaliter niet zo vroeg last hebben van allergie, heeft mijn meisje dus idd net zo'n allergisch lichaampje als haar mama.
    Zit nu dus al aan de medicatie en dat is ook hopen dat het helpt.
    Er is ook namelijk niet echt medicatie voor zulke jonge baby's, en als dit niet voldoende helpt, moet ze er nog tabletjes bij.
    Ben bang dat ze ook mijn voedselallergieën heeft geërfd, maar dat moeten we nog even afwachten.
    HA heeft me geadviseerd om zo lang mogelijk te voeden (voor 't jaar als het gaat lukken) en bijvoeding ook zo lang mogelijk uit te stellen.
    We gaan kijken of het lukt.

6. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh hopefultimes wat naar weer voor jou en je meisje. Wat heeft jou meisje een geluk met een mama die zo goed aan het volhouden is met de borstvoeding! Mag ik vragen wat voor allergieën je hebt?

Ik heb trouwens woensdag samen met mijn moeder zelf een mei tai gemaakt. Hij bevalt goed ik heb nog wel last van m'n schouders maar minder als bij de baby Björn. Ik moet nu nog even handigheid in het knopen krijgen.

7. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat je nu een Mei Tai hebt!
    Goed de banden breed spreiden en strak knopen dan wordt het gewicht verdeeld over je schouders, rug en heupen.
    Ik merk zelf heel goed het verschil tussen goed geknoopt en "even slordig" omgedaan.;)

@allergieën
    Mmmm het is een hele lijst (ik kan 't zelf niet eens allemaal onthouden), maar in 't kort de belangrijkste:
    stuifmeel, pollen, gras, huismijt, schimmels, vocht, stof, zeep, bepaalde planten, bijna alle soorten dieren etc.
    Gebruik hier zelf heel veel medicatie voor, om 't een beetje onder controle te houden (11 stuks).

En qua voedsel: vis, schaal- en scheldieren, melk, lactose, tomaat, pinda's, en nog wat andere dingen. Dus hoop vurig dat ze niet mijn hele lijst geërfd heeft. Voel me nu al super schuldig.

8. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet gewoon inderdaad nog even handigheid krijgen in het knopen, maar bedankt voor de tip ik zal er op letten.

De reden dat ik het vraag is omdat ik zelf ook last van allergieën heb. Lang niet zoveel als jij maar wel hooikoorts, huistofmijt, boompollen en gevoelig voor bepaalde dieren. Ik ben nu in het ziekenhuis bezig met een therapie vorm waarbij ze maandelijks een beetje van de stofjes waar ik allergisch voor ben inspuiten. Hierdoor bouw ik er langzaam weerstand tegen op ( net als bij de griepprik zeg maar ). Ik weet niet of je er wel eens van gehoord hebt maar bij mij heeft het echt effect!

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en trouwens het heeft geen nut om je schuldig te voelen, jij hebt hier niet voor gekozen en je helpt haar op de best mogelijke manier door zo goed door te gaan met de borstvoeding!

10. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hopefull times: he balen meid:( hopelijk zal de medicatie aanslaan!

jols: wat lekker dat hij zo lang heeft uitgeslapen.

hier gaat alles goed, fay slaapt elke dag tot 8-9 uur uit, deed haar zus dat ook maar hihi, maar die is elke dag half 7 uiterlijk wakker. misschien als de wintertijd ingaat dat ze dan ook weer wat langer slaapt. ze is sinds fay s geboren met haar laatste 4 kiezen bezig en sindsdien elke dag vroeg wakker. ze is nu met haar 3de bezig en de 4de is er bijna. hoop dat ze dan weer haar oude tijd aan gaat houden;)

11. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Ik ben wel bekend met immunotherapie, maar kom er niet voor in aanmerking ivm te veel en te hevige allergie.
    Loop sinds 10 jaar bij de VU en vandaar mijn grote pakket medicatie;), maar allergoloog had nog nooit zo'n allergisch persoon meegemaakt... tsja... eenmaal moet de eerste keer zijn.
    En natuurlijk weet ik dat schuldig voelen niet helpt en nodig is, maar ja...:)
    In elk geval slaat de medicatie gelukkig wel aan.
    Vind het wel heel zielig. Ze huilt mega hard als ik de druppels in haar oogjes doe (ik weet zelf ook dat het best een beetje brand).

Hoe gaat het met het knopen inmiddels?

@Jesje
    Fijn hoor, zo'n uitslapertje, ben jaloers op je haha
    Heeft Noa erg last van haar kiezen?

12. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hopefull times: gelukkig werkt de medicatie dan!

noa heeft op zich niet heel erge last van haar kiezen nu. soms zegt ze wel dat haar tandje pijn doet, maar toen ze kleiner was had ze er meer last van. toen was het gewoon elke nacht eruit en niet meer in slaap krijgen bijna. nu merk ik het vooral aan het vroege wakker worden, want dat is tot nu toe bij al haar tanden zo geweest, maar nu komen ze alle 4 achter elkaar, dus ja al een tijdje vroeg wakker. maar ben er inmiddels al wel aan gewend, heb geluk dat fay al zo goed slaapt;)

13. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik ben druk geweest met van alles en nog wat dus al een tijdje niet gereageerd.

Hopefultimes wat fijn dat je al wat verbetering ziet door de medicatie, hor gaat het nu met je dochter? Het knopen gaat al beter, ik blijf wat last van m'n schouders houden maar dat is ook gewoon m'n zwakke punt. Voor het wandelen vindt ik het erg prettig dus bedankt voor de tip :)

Hopefultimes hoe gaat het nu met de tandjes van noa? Als ik je onderschrift lees gaat het goed met het afvallen knap hoor!

Hier gaat het prima. Nadat onze zoon de laatste tijd steeds langer sliep wordt hij snachts en smorgens nu weer steeds vroeger wakker, beetje jammer.
    Verder ben ik druk bezig met het regelen van de kinderopvang. Omdat mb schoonmoeder in oktober geopereerd moet worden gaat hij eerst twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en als m'n schoonmoeder kan oppassen weer 1 dag in de week. Ik heb erg veel zin om te werken maar poeh ik vind het wel erg lastig om m'n zoon op het kinderdagverblijf achter te laten hoor.

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: hier ook erg druk hoor, dat heb je met kindjes he, dan heb je toch wat minder tijd voor dit soort dingen;) wat fijn dat de draagzak zo goed werkt voor je!

de laatste 2 kiezen zijn nog steeds niet door bij noa, maar ja zal vast niet lang meer duren, 1 is er bijna en de andere steekt het puntje er uit. en dan kan fay beginnen hahaha:p
    fay slaapt gelukkig nog steeds heel goed, slaapt nu al door van 8-9 uur tot ongeveer 8 uur:D en het gaat idd goed met afvallen, ben nu op 1 ons na op mijn oude gewicht:D

15. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Oh wat vervelend dat je sm geopereerd moet worden .Niet al te ernstig, hoop ik?
    En het lijkt mij ook heel moeilijk hoor, om je kindje de eerste keer achter te laten op het KDV.
    Sterker nog... ik heb mijn meisje nog helemaal niet achtergelaten bij een oppas haha en moet er voorlopig ook even niet aan denken.

@Jesje
    Fijn dat je bijna op je oude gewicht bent. Knap hoor!
    En stiekem ben ik een beeeeeetje jaloers op jouw doorslapertje... <zucht> haha.
    Het lijkt me heerlijk om eens een nachtje te kunnen tukken, al is 't maar een paar uurtjes.

Mijn meisje heeft een moeilijke week achter de rug.
    Erg last van haar kiezen, heel erg verkouden en allergisch en doordat haar neusje zo dicht zit, moeilijk drinken, veel lucht happen en dus ook veel spugen.
    Enfin, gisteren leek het wel weer een stuk beter te gaan, dus ik hoop vurig dat ze aan 't opknappen is.

Werd zaterdag bij de kassa aangesproken door een oudere heer, die me ernstig waarschuwde, dat ik de baby nooit alleen mocht laten (doe ik trouwens ook niet hoor), want dat zo'n uitermate mooi meisje makkelijk gestolen gaat worden:).
    Mmmm ik heb liever dat 't een lief meisje wordt /is dan een mooi meisje, maar krijg altijd weer te horen dat 't zo'n super mooi kindje is.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind 't haar hartstikke mooi (maar ja dat zou ik ook vinden als ze drie oren en een half oog had haha):D.

16. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Jesje knap hoor dat je al zoveel afgevallen bent. Bij mij is de klad er een beetje ingekomen ik blijf een beetje hangen op de laatste 3 kilo. Ik moet mezelf weer even een flinke schop onder m'n eigen kont geven en weer bewuster gaan eten ( en dus vooral bewust de lekkere ongezonde dingen laten staan)

Hopefulltimes, wat vervelend zeg dat je kleine meid ( en daarmee jij ook )het zo zwaar heeft momenteel. Hoeveel slaapt jou dochter snachts? Onze zoon sliep de laatste weken na de fles van 11 uur tot 5 a 6 uur vervolgens sliep hij na de volgende fles tot ongeveer 8 à 9 uur. De laatst dagen was het weer chaos snachts hij werd voor 11 uur al wakker, vervolgens tussen 3 en 4 weer en in de morgen tussen 6 en 7 klaarwakker :(

Sinds gisteren doen we overdag een half schepje rijstebloem in de fles, in de fles van 11 uur en de nachtfles doen we al een maand een schep rijstebloem. Vannacht had hij weer zijn ritme van 11, 5 en 9 uur.

Blijkbaar heeft onze zoon een grote energie behoefte. Hij krijgt nu 5 flessen van 180cc met 6 scheppen waarvan 2 met een volle schep rijstebloem en 3 met een halve schep rijstebloem. Alles gaat ook helemaal op. vreetzakje:D

17. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Hier is 't nog steeds een beetje "go with the flow", ook 's nachts, maar sinds een weekje bespeur ik wel enig ritme.

Tussen 21.00-22.30 uur gaat ze slapen, tot de eerste voeding. Dit varieert ergens tussen 00.00 en 01.00 en daarna wordt ze wel bijna elk uur wakker voor voeding, maar slaapt tijdens het voeden gewoon weer verder.
    En is meestal 's morgens rond een uurtje of vijf echt helemaal wakker, maar als ik muisstil blijf liggen, haar lekker laat drinken en de kamer goed donker houd, dan wil ze (soms) nog wel eens even in slaap vallen voor een uurtje ofzo.

18. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @hopefull times: jeetje dat lijkt mij echt zwaar zulke nachten...maar wat lees ik nu? last van haar kiezen??? nu al??? kiezen komen normaal als laatste ongeveer:$ hier nog geen tandjes in aantocht haha

19. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jesje
    Jep kiezen. Ik dacht met wk 4 al iets te zien zitten, maar dat vond ik zelf gek.
    Maar toch maar even laten controleren en idd er zitten gewoon puntjes van kiezen in haar kaakje. Madame krijgt dus eerst haar kiezen, maar omdat ze daar zo uitzonderlijk vroeg mee is, kan 't heel lang duren voor ze "echt" door zijn. Dus het ettert af en toe een paar dagen heel erg, dan is 't weer even weg en dan komt 't weer terug.

@Jols
    Lekker hoor zo'n kindje die zo goed eet.
    Misschien had je zoontje last van een regeldag? Of wilde hij gewoon even jouw gezicht zien, 's nachts. haha
    Groeit je zoontje ook heel goed?

Ik ben nu definitief de overstap naar maat 62 aan 't maken <zucht>, nu is 't echte kleine er echt af.

20. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Hallo, ik ben er weer!
    Heerlijke vakantie gehad. Vliegen met de kids ging buitengewoon goed. Kreeg zelfs complimenten van andere passagiers!:D
    Verder erg genoten van Canada en van elkaar. Nu donderdag weer werken:(

Jesje, wat goed van je dat je al zoveel kilo kwijt bent! Ik hoop je snel achterna te gaan. Maar mocht nog niet gaan hardlopen. Mijn buik is nog niet sterk genoeg. Dus nog maar goed mijn oefeningen blijven doen.

Jols, je zoontje heeft al aardig de nachten begrepen! Wat fijn. En het is echt een klein vreetzakje zeg. Ik dacht dat die van mij er wat van kon. Maar ik hoef nog niet naar rijstebloem te grijpen.
    Afgelopen nacht heeft Tim ook om 11 uur laatste fles gedronken en daarna om 7 uur weer. Ik hoop dat het doorzet want in de vakantie was het om 8 uur laatste fles en daarna om 4 uur 's nachts weer.en met werken zou het toch leuk zijn als hij de nacht doorslaapt!

Hopefulltimes, jeetje al kiezen. Dat is pittig, weet ik nog van Roos. Bij Tim is er al een puntje van een tand te zien en hij zit enorm te kwijlen, dus volgens mij is hij ook vroeg. Bij Roos begon het netjes bij halfjaar. Ben benieuwd.
    En je dochter wil nog steeds zoveel drinken. Misschien ook troost tegen de pijn. Ik weet dat Tim graag aan mijn pink zuigt als hij darmkrampen had. Dat lijkt nu toch wel aardig over te zijn.
    En volgens mij kan ik langzaam maatje 68 uit de kast trekken. Hij oogt ook zo lang. Volgende week weer naar het cb. Kan ik weer zien hoeveel hij is gegroeid.

Deel Deze Pagina