Hopefulltimes, als het een regeldagje waa geweest dan was het eerder een regelweek we hebben inderdaad eerst een tijdje afgewacht of hij zelf z'n ritme terug zou vinden maar dat deed hij dus niet. Sinds we extra rijstebloem geven slaapt hij snachts weer langer door. Kanelly, welkom terug! Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. Wat hebben jullie allemaal gedaan? Tja werken dat moet ook weer gebeuren he, hoe vind je het dat je weer aan het werk moet? Ik gebruik hier maat 62 en maat 68 door elkaar heen maar ik merk wel dat sommige kleding in maat 62 wat klein begint te worden. Wij moeten vanmiddag weer naar het cb, ik ben benieuwd.....
kanelly: welkom terug meid, fijn dat de vakantie en het vliegen zo goed is gegaan! hopefull times: wow dat is echt snel zeg! ik zie bij fay wel een wit puntje onderin haar tandvlees zitten, maar twijfel of dat van een tandje is. ze kwijlt wel en stopt haar handjes wel veel in haar mondje, maar verder geen dingen die daar op kunnen wijzen. noa was pas 8 maanden met haar eerste tandje hihi, maar die kreeg er wel elke keer 2 tegelijk. hier heeft fay ook al maatje 68 aan. sommige broekjes past ze nog wel 62, want ze heeft niet echt lange benen, maar het meeste is wel te klein. ik merk wel dat er echt verschil is met jongens of meisjes, want fay is groot voor haar leeftijd, maar ouder dan jullie kindjes en zit toch in dezelfde maat. in het boekje van het cb staat ook een aparte grafiek voor jongens en meisjes zag ik, dat zal wel niet voor niks zijn. ach ja binnenkort kunnen we lekker shoppen, dan krijgen we kbs hoewel ik voor fay niet echt iets nodig heb, maar noa heeft alles voor de winter nodig, dus kan ik het geld van fay bij haar leggen hihi.
Jols, ik zit er ook aan te denken om rijstebloem in zijn laatste fles te doen. Hij wordt 's nachts weer onrustig. En ik weet van de vakantie dat Tim 8 uur achter elkaar kan slapen. En het kan niet zo zijn dat hij alleen in de nacht darmkrampen heeft.
@Kanelly Welkom terug, fijn dat je 't zo naar je zin hebt gehad en dat het vliegen goed is gegaan! @Jols Hoe was 't bij het CB? Waren zij en jij tevreden? @Jesje Oh ja, KB, helemaal nog niet aan gedacht. Ach, bij ons gaat 't allemaal op de kleine hoop en ons meisje heeft meer dan voldoende spulletjes, alleen nog even wat jurkjes scoren, want haar papa vindt dat wel aller schattigst bij zijn meisje staan. En mijn naaiprojectjes blijven eerlijk gezegd liggen, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten ben blij als ik even "niets" hoef. @kledingmaten Grappig, mijn meisje is dus net de overstap naar 62 aan 't maken omdat ze dit in de lengte wel nodig heeft. Maar heb nog veel spulletjes die haar gewoon wat te breed zijn. En dat terwijl iedereen vindt dat ze zo lekker "dik" is¿¿¿
@jols: is de kleine weer helemaal goed gekeurd? @hopefull times: ik heb voor fay ook niks nodig, alleen een paar maillots, voor noa heb ik alles nodig, die paste vorig jaar nog de winterkleding van het jaar daarvoor hihi, zij is maar een kleintje dus groeit niet zo hard. maar nu heeft ze echt alles nodig en als je schoenen en een jas hebt ben je al bijna door de kbs heen. fay is echt een dikzakje haha, bij haar zitten kleertjes vaak aan de strakke kant door haar dikke billen en dikke buikje haha. rijstebloem: heb ik hier nog niet nodig, fay slaapt zo ook de hele nacht door, ligt nu ook nog te slapen hihi. bij noa gaf ik altijd pyjamapapje, dit is ook wat dikker, want rijstebloem vond zij niet lekker. nu weet ik nog niet wat ik ga doen bij fay. ze mag al bijna naar de fruit en groentehapjes, wat gaat dat snel he! ben wel heel benieuwd hoe ze het vind!
Wauw jesje wat een mooi dametje! Ik vind haar ook niet fors lijken hoor. Onze zoon is weer helemaal goedgekeurd hij groeit echt heel hard. Hij is inmiddels 65 cm en 7,3 kilo! Hij zit dus flink bovenin de groeicurve maar ach ik ben vrij lang dus dat zat ik als kind ook. Verder heeft hij ook weer twee prikjes gehad. Hij was s'avonds erg huilerig en heeft gisteren bijna de hele dag geslapen. Verder lijkt hij er niet veel last van te hebben. Ik vind het zo mooi om te zien hoe snel hij zich ontwikkeld, hij lacht nu veel, maakt veel geluidjes en pakt ook al een knuffeldoekje vast als ik dat voor hem houdt. Tja voor ons werkt de rijstebloem goed, maar ze kunnen er ook extra krampjes van krijgen hoor! Wij gaan met 4 maand ook beginnen met de hapjes ik ga binnenkort maar eens een flinke pan appelmoes maken dan kunnen we daarmee beginnen.
Jesje, wat een mooi meisje! Jols, bij ons heeft de rijstebloem helaas niet geholpen. Tim wordt exact zoveel uur na zijn laatste fles wakker (ook in de avond inmiddels), zodat ik nu het vermoeden heb dat het toch het tandje is dat aan het doorkomen. Meneer begon gisteravond toch echt op mijn pink te bijten ipv te sabbelen, hij kwijlt veel en heeft geen honger. Dus net maar chamodent en dentinox ingeslagen en hopen dat deze middeltjes helpen. Beetje vroeg, maar ja, dat witte puntje zit er al paar weken, dus dat zegt wel wat. Gisteren mijn eerste werkdag gehad. Zo, was weer vroeg op! Hele huis nog in diepe rust, want mijn man had zijn vrije dag. Maar voelde weer vertrouwd en ik vond het heerlijk dat ik mijn hoofd weer eens kon gebruiken. Dat miste ik echt. Ging thuis al dingen vergeten Vanochtend gingen we voor het echie! Tim en Roos allebei naar de opvang. Gelukkig heeft Tim het goed gedaan tijdens de wendagen (ik haalde een heel vrolijk mannetje op). En het scheelt dat mijn man de kids wegbrengt. En ik geloof dat het allemaal gelukt is. Op naar het echte leven weer....
@kanelly mooi mannetje hoor! en wat fijn dat het zo is meegevallen met werken @jols: wow tim is echt een reus hahaha, maar ja als jullie allebei lang zijn heb je denk wel kans op een groter kind. hier is vl gemiddeld, 1.83 maar ik ben maar 1.65 haha dus ja. noa is echt heel klein en dun en als je ziet wat zij eet op een dag, dan begrijp je dat echt niet hihi. fay oogt idd niet heel dik, maar als je haar billen bloot ziet en haar buikje dan zie je het wel. meer mensen zeggen dat ze het wel mee vinden vallen. volgende week weer op controle, zien we het dan wel weer.
Kanelly hoe vond je het om weer aan het werk te zijn? Mooi ventje trouwe s! Hopefultimes mijn zoon heet geen Tim hoor maar het is een flinkerd inderdaad. Ach ik maak me er niet zo druk om hij krijgt alleen kv en rijstebloem dus hij zal het wel nodig hebben. Hier gaat verder alles prima, het wordt een regenachtige dagje dus ik ha maar eens wat klusjes in huis doen.
hey meiden ik ben vanaf vandaag een midweekje naar centerparcs ik hoop dat het niet teveel gaat regenen, want ze voorspellen niet echt goed weer
Jesje, veel plezier! Gelukkig hebben ze in Centerparcs ook veel overdekte dingen. Zwembaden zijn altijd leuk! Eerste 2 dagen werken vielen op zich mee bij mij. Voelde meteen weer vertrouwd en ze waren blij mij weer te zien Wat alleen tegenvalt is dat Tim nog steeds erg onrustig is ´s nachts. Iedere nacht op hetzelfde tijdstip. Het is geen eten, want we hebben al pap geprobeerd in de laatste fles, geen tandjes, want daar krijgt hij ook middeltjes voor. We gebruiken geen toevoegingen meer in de voeding, dus de krampjes zijn echt over. Bedje al schuin gehad. We weten het even niet meer. Ik denk dat we maar weer de homeopaat gaan benaderen. Bij Roos ook gedaan en dat heeft heel goed geholpen. Ik word alleen even gek van mijn man. Denkt totaal niet mee, wordt ´s nachts nooit wakker. Dus als hij fles gaat geven, moet ik hem nog wakker maken. Met als gevolg dat ik dus nog steeds niet meer dan 3 uur achter elkaar kan slapen. En zolang ik niet werkte ging dat nog wel, maar ik merkte dat ik afgelopen weekend meteen gevloerd was van 2 dagen werken. En vanochtend was ik weer half 5 wakker. Ik kwam niet eens meer in slaap en om 6 uur gaat de wekker. En dan zegt hij, dat Tim er overheen moet groeien:x Ik merk dat ik fysiek niet meer verder herstel hierdoor en geen energie heb om dingen te ondernemen. En daar baal ik van. Tijdens mijn zwangerschap had ik dat al dus ik wil me weer eens lekker voelen. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt!
Jesje, veel plezier geniet ervan! Kanelly wat naar zeg, die onrustige nachten zijn echt slopend he. Hoe ziet de nacht van Tim er nu uit? Wat helpt hem snachts om weer in slaap te komen? Mijn man wordt ook niet wakker hoor, ik moet hem ook wakker maken. Maar ik doe het wel als het zijn beurt is want dan kan ik in ieder geval blijven liggen. Uiteindelijk heeft je man natuurlijk wel gelijk op den duur zal hij langer gaan slapen maar daar heb je nu helemaal niks aan! Sterkte meis, zijn er momenten overdag / in het weekend waarbij je even een beetje kan bijtanken?
Dank je wel Jols! Tim slaapt na de fles altijd snel. Dat is het probleem niet. Tussen 11 en 12 uur 's avonds geven wij de laatste fles (maken hem dan wakker) en daarna weer tussen 6 en 7 (afhankelijk van wanneer hij wakker wordt). Het probleem is dat hij rond 4.15 uur onrustig wordt in zijn slaap. Dit kunnen we niet negeren, want het gaat over in steeds heftiger huilen. Wij nemen hem dan bij ons en met mijn pink in zijn mond valt hij weer in slaap (en ik ook vaak redelijk). Eerst dacht ik dat het honger was, maar de pap doet niets. Tandjes zijn het ook niet, want hij krijgt chamodent en dentinox daarvoor. Op internet heb ik vanochtend gevonden dat rijstebloem niet echt veel calorieen heeft, dus dat zou verklaren waarom het voor hem niet veel doet. Ik heb dus toch het idee dat het honger is. Maar hij zit al aan de 5x180 + 6 scheppen. Hij mag dus officieel niet meer. Maar woensdag moet ik naar het cb en dan ga ik dat bespreken. Op vakantie merkten we dat Tim als we om 12 uur 's nachts de fles gaven ook om 4 uur kwam. We lieten hem toen na de fles van 8 uur gewoon slapen tot hij zelf kwam en dat was toen tussen 3 en 4 uur 's nachts. We gaan dit nu thuis ook doen hebben we besloten. We dachten dat het door de jetlag zou komen, maar we willen het komende 2 nachten nog even proberen. Je blijft zoeken tot je het hebt gevonden hè!
Het ritme van Tim komt aardig overeen met het ritme van onze zoon. Hij gaat na de fles van 7 uur op bed. Om 11 uur maken wij hem wakker voor de laatste fles maar nu wordt hij vaak zelf wakker tussen half 11 en 11. Vervolgens slaapt hij door tot ergens tussen 5 en 7 uur. Nu hij langer doorslaapt merk ik ook dat hij vaker snachts eens een keer wakker wordt. Vannacht was dat rond 2 uur hij jammert dan en huilt niet echt. Meestal laten we hem even en geven we hem een speentje als het te lang duurt. Vannacht is hij een half uur wakker geweest en zijn we twee keer heen geweest. Maar je hebt gelijk hoor kanelly het blijft zoeken. Hopelijk kan het cb je morgen nog tips geven.
@Kanelly Succes bij het CB, hopelijk hebben die nog een nuttig advies. Fijn dat het werken weer goed bevalt. @Jesje Alvast welkom terug Hoop dat je het heel leuk hebt bij CP. @Jols Lijkt me heerlijk zo'n slaapkopje van een baby Hoe is het met de kinderopvang? (of vergis ik me nu, en was 't niet jouw sm die even uit de running was?) @ego Pfff ik heb mijn zesde borstontsteking en ben er deze keer heel erg ziek van (geweest). Boven de 39 koorts en ontzettend veel pijn. Baal enorm. Nee, ik ga de bv niet opgeven, en ja ik ga echt proberen om 't jaar minimaal vol te maken maar soms is de verleiding wel heel groot. BV geven wordt er zo niet makkelijker op en mijn meisje tobt enorm met haar kiezen en de allergie <soms wil ik even hard gillen haha>. Zo, weer genoeg gezeurd. Vandaag is er een echo gemaakt van de heupjes, omdat ik een afwijking heb, maar madameke is gelukkig helemaal "goed". Ze wordt echt heel groot, gaat heel bewust dingen vastpakken, vooral spelen met een spuuglapje of hydrofiel is 't einde. Hebben vandaag ook even een wipstoeltje gekocht met speeltjes eraan, maar ze zit toch maar liever bij papa en mama op schoot.
Hopefulltimes wat naar zeg nu weer een borstonsteking. Maar wat knap dat je het nog steeds vol houdt. Hoe zien jullie nachten er uit? Wordt het al wat beter? Je hebt de goede voor je hoor wbt het kdv. We zouden morgen een startgesprek hebben maar dat is verplaatst naar maandag en dan gaat hij in die week ook een paar uurtjes wennen, slik. Ik ben gisteravond druk bezig geweest met fruithapjes maken. Ik heb peren uit eigen tuin uren zachtjes gekookt en vervolgens tot moes gepureerd. Nu ligt het in kleine porties in de diepvries te wachten tot onze zoon toe is aan z'n eerste hapjes