Van 10 weken aftellen naar mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door kanelly, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    1 om te lachen, die mooie volle romper hebben we gem 1 keer per week en in de vakantie volgens mij een stuk om 4 keer gehad. :D

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom terug kleinmonster leuk om weer wat van je te horen.

Fijn dat het zo goed gaat met jullie. Wat een mooi mannetje wordt die zoon van jullie! Haha die rompers vol met poep zeg, daar hebben wij bijna nooit last van.

Wat een mooi ritme hebben jullie al slaapt Wessel de nacht al door?
    Dit is ongeveer ons ritme:

Tussen 4-6 uur snachts een fles
    7-8 uur wakker aankleden etc.
    Rond 10 uur fles en op bed als hij moe wordt
    Rond 3 uur fles en weer op bed
    19.00 fles (hiervoor in bad) slaapzak aan en op bed
    22.00 -23.00 uur fles

Onze zoon wordt zelf snel wakker voor een fles s'avonds en snachts. Overdag slaapt hij ongeveer 1-2 uur na een fles. Snachts wordt hij tussendoor ook nog wel eens wakker maar een speentje helpt dan om verder te slapen.

Wat kan je schrikken dan he als je valt met je kind. Ik ben een keer met z'n hoofd tegen de deurpost opgelopen. Bah wat voelde ik me schuldig.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kleinmonster
    Welkom terug en wat een leuke foto's zeg.
    En wat fijn dat je mannetje het zo goed doet, na een vervelende start. Mag je trots op zijn, hoor:).

Leuk die foto met die vieze romper:D, dat hebben wij ook wel eens, maar alleen als ze in de wegwerpluiers zit, in katoenenluiers gebeurt het gelukkig nooit.

@ritme
    Hier is geen enkel ritme te bespeuren, omdat madame dus helemaal niet slaapt overdag, tenzij ik heel erg mazzel heb en ze in de doek in slaap valt.
    't Enige ritme dat ik nu heb gevonden, is 's avonds rond half negen liggend op bed voeden en dan meestal rond half tien gaat ze slapen;).

@Jols
    Jouw zoontje gaat overmorgen wennen op het KDV, nietwaar?
    Sterkte hoor!;)

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopefultimes ja klopt donderdag gaat hij een paar uurtjes wennen. Zo grappig wij kwamen maandag de groep ingelopen en gelijk stonden er 5 kinderen om de wagen heen en waren ze z'n armen en benen aan het aaien en onze zoon maar lachen.
    De groepsleidster vertelde dat 1 jongetje en 1 meisje bijna naar school gaan. Oh zegt mijn man dat is wel spannend. Ja zegt het meisje ik vind het wel spannend waarop het jongetje tegen dat meisje zegt: ja?vind jij het ook zo spannend dat ik straks naar school ga?:D

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: wat fijn dat het goed gaat meid en wat een leuke foto's!:D
    ik snap dat je geschrokken was met het vallen.
    noa is gisteren van de trap af gevallen:( ik was boven de was aan het doen en het traphekje was toen gewoon dicht, toen wilde ik naar beneden gaan, maar vergat iets, dus even terug gelopen. noa zei toen nog dat ik haar moest tillen en ineens hoor ik haar van de trap vallen. mijn hart zat echt in mijn keel! gelukkig alleen een paar schaafwonden, verder niks. maar jeetje wat was ik geschrokken zeg! dat is weer een wijze les.

jols: spannend hoor, wennen op het kdv. succes ermee! fay gaat zondag een dagje naar haar tante. noa gaat altijd op zondag en op zich mag fay ook elke week mee, maar ik wilde dat nog niet, maar ik moet echt even mijn huis een x goed doen.

ritme hebben we hier wel. dit is ongeveer ons schema:

+/- 8 uur wakker dan flesje
    tussen 9-10 uur weer naar bed en dan slaapt ze meestal tot de fles van 12 uur.
    12 uur weer een fles
    rond half 2 weer naar bed tot ongeveer 4 uur
    4 uur fles en dan is ze wakker tot 8 uur, soms nog hazenslaapje in de box. dan om 8 uur laatste fles en dan slaapt ze door. tussendoor krijgt ze nog fruit en groentehapje en in de laatste fles krijgt ze nu ook rijstebloem.

gisteren had ze echt haar dag niet, ze had maar een uurtje geslapen op heel de dag en was alleen maar aan het jengelen. denk dat ze misschien in een fase zit, want het leek niet op krampjes. vanmiddag naar het cb, dan krijgt ze voorlopig haar laatste prikjes, hopelijk heeft ze dan niet teveel last. ben heel benieuwd hoe ze nu gegroeid is!

oh ja kleinmonster: noa heeft ook al sinds haar geboorte last van obstipatie, zij kreeg toen forlax junior van de ka, dat hielp echt goed. het is geen medicijn, zorgt er alleen voor dat de ontlasting zachter wordt en makkelijker komt. is een lichaamseigen stof. hielp hier heel goed. noa wil het nu alleen niet meer. als ik het door haar drinken doe wil ze haar drinken niet meer. ik geef nu roosvicee laxo als het nodig is.

6. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje, hoe is het nu met fay? Voelt ze zich alweer wat beter? Ik kan me goed voorstellen dat je schrok toen noah van de trap viel. Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden. Wat een heerlijk ritme heeft fay al, de hele nacht doorslapen poeh ik ben wel een klein beetje jaloers!

Vanmorgen werd onze zoon wakker met een uitslag op z'n hoofd vanmiddag toch maar even naar de huisarts geweest. Wat denk je? Krentenbaard! Nu al. We zijn maandag op het kdv geweest en daar heerst het dus mogelijk heeft hij het daar opgelopen. Gelukkig lijkt hij er zelf geen last van te hebben. We hebben zalf mee gekregen en verder even extra hygiënisch werken. Hij mag wel gewoon naar het kdv maar helaas kunnen we vrijdag dus niet babyzwemmen.

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: he bah wat vervelend. en je had je nog wel zo verheugd op het zwemmen:(

met fay gaat het wel beter vandaag, alleen is ze nog wel veel wakker. ze heeft vandaag weer prikjes gehad, gelukkig voorlopig de laatste. tot nu toe heeft ze er niet echt last van. van het cb dachten ze dat ze waarschijnlijk in een sprongetje zit. gelukkig is ze vandaag wel een stuk vrolijker dan gisteren. was dat echt niet gewend van haar!

ik baal echt. ik heb bij noa foto-albums gemaakt per 3 maanden zeg maar. dus nu bij fay wil ik dat ook doen. nu had ik er eentje gemaakt van de eerste 3 maanden en nu is hij dus zoek geraakt bij het kv:( vind dat echt niet leuk. morgen moet ik even bellen hoe of wat, waarschijnlijk gaan ze nu een nieuwe maken, maar ja staan wel foto's in waar ze naakt in staat enzo. ik maak daar dus nooit meer een album:x

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    fay was nu trouwens 7 kilo en 63cm, ze was maar 1cm gegroeid, al zet ik daar wel mijn twijfels bij, want in mijn ogen is ze echt flink gegroeid, want maat 62 is echt te klein:( dit was wel een andere vrouw dan die er normaal is, misschien dat deze toch iets minder goed meet ofzo hihi, ik vind het in ieder geval heel raar

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    He jesje ik kan me voorstellen dat het een heel naar idee is dat ze het foto album kwijt zijn balen zeg! Fijn dat het met fay weet wat beter gaat, 7 kilo alweer dan groeit ze ook goed!

10. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    jols: wessel slaapt nog niet door. vorige week met rijstebloem begonnen doen sliep hij 9 uur, dag erna rare dag dus 2keer,zaterdag 1 keer vervolgens zat hij verstopt dus gestopt en toen was het weer 3x per nacht voeden :(.
    gisteren heeft ie maar een 50 cc gedronken en vandaag 80 dus ben benieuwd hoelang hij het vol houd.

ritme: verder doet wessel hier trouwens ook waar hij zit in heeft het is inmiddels iets veranders hij wordt nu al 2 dagen om 8 ur wakker en smiddags wil hij niet naar bed.

jesje: ooh dat is schrikken, het gaat ook zo snel he. hoe doe jij dat met de vaste voeding heb je daar een vaste tijd voor en krijgt ze 1 keer per dag? en hoeveel eet zij?
    wat balen dat je het fotoalbum kwijt ben, kan me voorstellen dat je niet zo blij met dat daar ook blootfoto's bij zitten. hopelijk komt ie nog boven water.
    ( bij vrienden van ons is de camera uit de auto gestolen met de bevallingsfoto's erop, dit was de nacht van de bevalling dus ook nog niets op de computer gezet)

Wessel heeft maandag zn eerste hapje gehad, wij camera bij de hand voor 'de" actie foto maar nee hoor ons mannetje heeft heel keurig gegeten als hij niet anders gewend is :D.
    ik heb vanavond in de keuken gestaan en heb zelf het e.e.a. gemaakt, broccoli, wortel, sperziebonen, appel en peer.

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kleinmonster: jeetje dat lijkt me ook erg zeg! mijn zus is haar dochtertje verloren bij de bevalling en we hebben toen wel veel foto's van haar gemaakt. mijn zus had toen nog geen digitale camera(is al wat jaartjes geleden) dus was nog met rolletje. mijn zus wilde ze toen nog dubbel af laten drukken en toen zijn de negatieven spoorloos verdwenen, ook de foto's niet meer dubbel gehad. ze heeft dus wel de foto's, maar geen negatieven meer.
    ik snap ook niet dat als mensen zo'n camera vinden en ze zien dat daar zulke foto's op staan, dat ze dan in ieder geval de kaart ergens afgeven ofzo...

ik heb niet echt vaste tijden met de hapjes, maar ik geef fruit tussen haar 1ste en 2de fles en groente tussen 5 en 6 uur. ik geef dan een paar hapjes, want de darmpjes moeten eerst nog wennen he.

oh gisteren was nog echt drama geweest zeg. in eerste instantie leek fay geen last te hebben van de prikjes, maar rond etenstijd begon ze echt pijn te krijgen en was niks meer goed. heb toen maar een zetpil gegeven, want ze huilde echt heel erg van de pijn. toen heeft ze om 8 uur haar laatste fles gehad en toen werkte de zetpil ook denk, want toen is ze lekker gaan slapen tot vanmorgen 8 uur.

12. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    jesje: lijkt me verschrikkelijk om je kind te verliezen. wel fijn dat ze nog foto's heeft maar wel jammer dat de negatieve kwijt zijn.

wessel kreegt tot nu toe 1 keer en dan alleen groente, ongeveer 40gram. Doordat ik in het begin moest kolven heb ik veel potjes grote en kleine, dus ik vries de porties in en kan per dag er uits uithalen.

geloof dat het meestal 3a4 uur duurt voor ze er last van kunnen krijgen. Wessel is er ook weer 2 dagen ziek van geweest, gelukkig was hij dit keer wel en stuk levediger dan de vorige keer.

moest net voor controle in het ziekenhuis zijn, atans dat dacht ik. De afspraak was gisteren oeps.

wessel wil heel graag staan maar omdat dat toch wat belastend is voor mn hand zijn waren we opzoek naar een oplossing. Heb wessel net even in zn loopstoeltje gezet en blij dat hij is. Er mee vooruit komen gaat nog niet maar ik denk het idee dat hij "staat" en hij feit dat hij op knopjes kan rammen die een hoop herrie maken is al genoeg om hem blij te maken.

13. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Kleinmonster: welkom terug! Wat fijn dat Wessel het zo goed doet. En hij ontwikkelt zich snel zeg!

pfff, wat een week. Maandag werd ik gebeld dat Roos ziek was. Koorts en oorpijn. En ja hoor de 7e dubbele oorontsteking is een feit. 5 maanden geleden buisjes laten plaatsen en het ging erg goed. Maar nu blijkt dat ze de buisjes kwijt is. Kunnen we weer opnieuw beginnen:(
    Tim is ook aan het snotteren en keffen. Hij wordt dus 's nachts ook wakker en wil dan eten. Dus het waren leuke nachten. Hopen dat het nu wat beter gaat...
    Groente en fruit gaat bij Tim ook nog niet geweldig. Hij werkt bijna alles weer naar buiten. Behalve als mijn moeder worteltjes geeft. Dan eet hij alles op :$ Maar om haar nu iedere dag te laten komen. We stoppen gewoon weer even tot het hoesten en de verkoudheid over zijn.

Jesje: hoe gaat het nu met Fay? Tim heeft ook 2 dagen last gehad van de prikjes. Verhoging en niet lekker in zijn velletje zitten. Daarna was het over. Gelukkig hoeven ze pas bij 11 maanden weer prikken. Zijn we er even van af!

Jols: hoe was het wennen gisteren? Ik kwam Tim maandag eerder halen, omdat Roos ziek was. Leidsters zaten met alle kindjes op de grond. Het zag er heel gezellig uit. Tim was bij een van de leidsters op schoot aan het uitbuiken en hij was heerlijk aan het lachen. Het was zo leuk om te zien! Gaat je zoontje volgende week weer wennen? Wel balen van de krentenbaard zeg. Gelukkig was je meteen naar de huisarts gegaan!

Hopefulltimes: hoe is het bij jou? Je meisje alweer goed aan het drinken?

14. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kanelly
    Beterschap voor je beide kindjes hoor!

@Kleinmonster
    Is Wessel al weer helemaal over de prikjes heen?

@Jesje
    Hoe is het met Fay? Al weer hersteld van de prikjes?
    Grappig dat jouw meisje al niet meer in maat 62 past.
    Mijn dochtertje is nu ruim 64 cm en weegt 6,5 kilo, maar past nog royaal in maat 62. Alleen pyjama's met voetjes eraan niet meer, dan kan ze haar beentjes niet rechtuit krijgen. Maar dat probleem heb ik vanaf 't begin al. 't Past in de breedte allemaal prima, alleen voor pyjama's loopt ze elke keer een maat op voor.

@Jols
    Hoe is het met jouw zoontje? En hoe is 't wennen gegaan? Viel 't mee? (voor jou en kindlief?)

Mijn meisje heeft haar prikken ook gehad.
    Is ondanks de pctm goed ziek geweest met hoge koorts.
    En nog erg hangerig en niet fit. Wil al twee dagen niet anders dan lekker tegen mama aan hangen.
    Drinken gaat ook heel wisselend. Wilde weer een dagje amper drinken en vandaag heeft ze daarentegen bijna de hele dag aan de borst gehangen.

15. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: wat vervelend dat roos een oorontsteking heeft. en balen dat ze weer opnieuw buisjes moet..

fay heeft gelukkig alleen de dag zelf last gehad van haar prikjes. was echt zo ziellig.

16. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat sneu dat jullie kindjes zo'n last hadden van de prikjes.

Kanelly dat klinkt als een zwaar weekje hoe is het nu met roos?

Hopefultimes hoe is het nu met je meisje?

Hier ging het wennen heel goed. Hij heeft vrolijk in de groep gezeten en veel gelachen naar de andere kinderen. Na de fles is hij rustig in slaap gevallen en hij lag nog steeds te slapen toen ik hem kwam helpen. Ik vond het zelf wel even lastig om hem achter te laten het voelde ergens ook wat doelloos aangezien ik niet weg hoefde. Ik ben maar de stad in gegaan om ze zelf wat af te leiden. Ik heb een hoop kleren in maat 74 geshopt aangezien maat 62 echt te klein wordt. Ik gebruik 2 maten door elkaar heen omdat we dan minder kleren nodig hebben. Ik ga maat 62 opruimen en de kleren maat 68 aanvullen met maat 74.

Verder gaat het hier heel goed. Onze zoon kan makkelijker in slaap vallen. We hebben een periode aan z'n bed gezeten tot hij sliep en nu leggen we hem in bed rommelen we wat aan op de bovenverdieping lopen soms nog even heen om het speentje in te doen en binnen 10 minuten slaapt hij, zo fijn!

Onze zoon wordt 's nachts weer onrustiger en komt weer steeds eerder voor een fles wij zijn gisteren dus ook met de eerste hapjes begonnen. We zijn begonnen met wortel. Erg grappig hij weet nog niet goed wat hij ermee moet.

17. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    vanmiddag naar de apotheek gegaan omdat Wessel al 3 dagen niet gepoept had en nu toch wat huilerig was, hij huilde zelfs in zn slaap echt heel zielig. had al het e.e.a. geprobeerd maar niets hielp. Ze raden me aan de huisartsenpost te bellen.
    gelukkig hoefde we niet langs te komen maar ik kon ik het ziekenhuis een klisma ophalen voor de kleine. Thuis gekomen in gebracht en we hoefde niet lang te wachten hij werdt ook gelijk een stuk vrolijker, maar dat was van korte duur, inmiddels al 2 keer gedaan hij heeft gepoept maar heb het idee dat het nog niet over is.
    dus ligt ie nu lekker met papa en mama op de bank :)

Hopefultimes: wessel is gelukkig al wel hersteld van de prikjes, hij had ze rond 12 uur gekregen dat was de vorige keer ook en beide keren wilde hij s'avonds ook niet drinken. De eerste keer was hij net van de sonde af dus vond het toen heel eng, deze keer had ik me er bij neer gelegt.

kanelly: hoe gaat het nu met je kindjes? wat vervellend dat ze al weer buisjes moet.

wessel heeft trouwens afgelopen nacht 9,5 uur geslapen!!! jeeehh
    maar dat zal vanacht wel anders zijn.

18. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    wessel heeft vandaag weer 2 klisma's gehad arm kind. zo zielig als je hem ziet persen maar er gebeurd helemaal niets. morgen contact opnemen met de huisarts hopelijk kan hij de kleine jongen helpen. vanacht weer meerdere keren er uit voor de voedingen er zat krap 3 uur tussen :( maar dat heb ik wel over voor mn ventje.

19. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kleinmonster
    Wat naar voor je kleine mannetje!
    Ik duim voor je, dat er mooie volle luiers gaan komen!

20. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah kleinmonster wat naar voor jullie mannetje ( en voor jullie ) sterkte de komende nacht, hopelijk kan de ha jullie helpen!

Deel Deze Pagina