@kleinmonster: weet je wel zeker dat het door het poepen komt? kan ook nog van prikjes zijn he fay had gelukkig maar 1 dag last van de prikjes, nu pas met 11 maanden weer gelukkig jols: gaat hard he met de kleertjes. fay zit nu in 68 en heb nu maat 74 wat van noa is geweest al op gezocht, moet het alleen nog ff wassen, heeft zo lang in bakken gezeten. ik ga dinsdag even de stad in om voor de meisjes te shoppen. zaterdag ga ik naar primark met mijn zus. heb er echt zin in, heb ook echt wel ff nieuwe kleren nodig, alles is te groot, vooral truitjes zijn te groot. toen ik zwanger was van fay was ik net afgevallen en had nog geen nieuwe kleren gekocht, dus heb allemaal te grote kleren, is echt heel irritant!
jesje:maat je 74 al van zolder pppfff dat gaat snel wessel zit nog in 62 maar vraag me af voor hoelang. heb al goeie verhalen gehoord over de primark, denk dat ik binnen kort ook een keer ga kijken hij heeft ook erg last van zn tandjes, hij stop alles in zn mond en is dan heftig aan het kauwen, sabelt op z'n handje en kwijlt alles onder. maar je zag en voelde dat ie aan het persen was maar er kwam niets. als ik de termometer er in stak zat er niets aan, klisma er in en binnen 5 in. luier vol. Hij moest ook veel spugen doordat hij "vol" zat. heb straks een afspraak bij ha. hij is inmiddels ook weer wat vrolijker wessel heeft toch nog 7 uur gemaakt vanacht, wel heeft hij het grootste gedeelte naast mij gelegen wat liep behoorlijk te mopperen en lag gewoon niet lekker.
@kleinmonster Zielig hè, die tandjes? Mijn meisje is ook ontzettend pieperig van die enorme nare kiezen. Ik hoop dat je mannetje weer vlug heel erg lekker in zijn vel steekt, maar fijn dat hij in elk geval nog een beetje een nachtje heeft gemaakt. @Jesje Veel plezier met shoppen hoor! P rimark is echt niet mijn ding, maar ze hebben er wel heel goedkope kleding en veel variatie. Fijne dag met je zus. Leuk om weer eens allemaal nieuwe kleding te kopen, in een nieuwe maat! @Jols Hoe gaat het met de bijvoeding? @maten Ik heb een paar weken terug de definitieve overstap naar 62 gemaakt en vermoed dat ik daar nog wel een maandje mee toe kan, als ze geen rare groeispurt krijgt ofzo. Moet alleen nog ff een paar pyjama's scoren, want die draagt ze wel maat 68, omdat ze anders haar beentjes niet kan strekken. Mijn meisje is nog steeds pieperig, maar 't begint gelukkig weer wat af te zakken, ook weer een betere nacht gehad. Dus we hopen dat het ergste nu achter de rug is
@Kleinmonster: wat zielig voor Wessel. Ik hoop dat de huisarts iets kan geven wat hem gaat helpen. @Jesje: dat is wel een mooie reden om te gaan shoppen! Ik hoop je snel achterna te gaan. Gisteren begonnen met hardlopen. Het mag eindelijk van de fysio. Ik bouw het rustig op met Evy. Heerlijk met muziek. Het beviel me boven verwachting goed. Hopen dat het zo blijft @Jols: leuk hè die gezichtjes. Balen dat hij steeds eerder komt voor zijn flessen, maar ik zie veel overeenkomsten met Tim. Fruit en groente gaat steeds beter en gisteren liet hij daardoor ook wat meer tijd tussen de flessen. Helaas blijft dat kleine flesje rond 4 uur 's nachts nodig. Maar gisteren tussen 9 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds maar 4 flessen, dus dan is het weer niet zo gek. Tim begint weer wat minder te hoesten en zijn neus zit ook wat minder vol. Dat gaat weer wat beter gelukkig. En Roos ook. Kuur is afgelopen en ze is weer de oude. volgende week nog op controle of ontstekingen echt weg zijn en dan waarschijnlijk weer terug naar het ziekenhuis voor de buisjes...
De ha heeft soort van lakseermiddel voorgeschreven, daarnaast even geen rijstebloem wel groente en fruit vanwegen de natuurlijke vezels. Bij thuis komst had ie gepoept . nu ligt ie lekker te slapen en ik kruip er zo een uurtje naast. die rottige tandjes ook en dan komen er nog een paar . Hopefultimes: ik vind de pyjama's van de extion erg fijn en zijn ook niet duur, tot nu toe blijven ze ook erg mooi en heb ze al aardig wat keren gewassen. kanelly: 4 flesjes ppff. als wessel zn dag niet heeft zit ik met borstvoeding op 10 voedingen op goede dagen 7/8. fijn dat het met de kleintjes weer beter gaat zielig is dat he, waarschijnlijk gaan daardoor de hapjes ook weer beter.
kleinmonster: ik had dat ook al bedacht met de hapjes. Hij kijkt nu af en toe echt naar de lepen van kom op! Ik wil eten! Echt grappig. en dan lachen tussendoor en proberen te praten. Ben benieuwd wanneer ik de eerste klodder op mijn kleren heb.... 4 flessen van 180 is echt een uitzondering. Wel kreeg hij om kwart over 4 nog een flesje van 90. Maar normaal gesproken heeft hij 5 flessen 180 en dan nog een flesje 60 in de nacht. Dus was ook verbaasd hoor. Zal wel eenmalig zijn. Ik heb het idee dat wij nog wel eventjes dat nachtflesje moeten blijven geven. Hij redt het gewoon echt niet anders. Hij slaapt tenminste meteen weer daarna dat scheelt. Een ander moet er 3 keer uit voor een speentje en dat is bij ons niet aan de orde. Ik hoop dat het laxeermiddel helpt Kleinmonster. Een blij manneke is heel wat leuker dan zien dat hij zo'n moeite moet doen.
@kanelly: ik hoop dat het laxeermiddel zijn werk gaat doen! voorlopig ook even banaan vermijden, dat stopt ook. fay past nog niet in 74 hoor, maar dan heb ik het alvast gewassen en in haar kast liggen. ik vind het altijd fijn om 2 maten in haar kast te hebben hihi, ga straks even uitzoeken wat weer eruit kan. tandjes zijn hier nog niet in aantocht gelukkig, ben er bij noa net vanaf, dus laat ze maar even wegblijven haha hier gaan de hapjes goed, alleen blijft fay bij het fruit zuur kijken haha, maar groente zou ze het liefst het hele potje opeten haha. ik zit te twijfelen om van groente toch iets meer dan een paar hapjes te gaan geven, want elke x redt ze de tijd van haar laatste fles van 8 uur niet, misschien als ik iets meer groente geef dat ze het dan wel redt. ik weet niet wat ik heb de laatste tijd, maar ben zo moe, terwijl fay toch de hele nacht doorslaapt. als ik geen spiraal zou hebben zou ik gaan twijfelen over een zwangerschap, heb ook allemaal buikpijn en steken in mijn lies.
Kleinmonster: hoe gaat het nu met Wessel? Jesje: wat vervelend dat je, je niet lekker voelt! Hoe gaat het met fay? Is de rust een beetje teruggekeerd? Kanelly: wat fijn dat het weer een beetje beter gaat met je kinderen Hopefulltimes: hoe is het nu met je dochter? Hapjes, onze zoon is er nog niet erg dol op hij werkt ook veel weer naar buiten. Hij heeft tot nog toe alleen worteltjes gekregen naar we gaan binnenkort ook eens boontjes proberen. Het is wel een geknoei zeg. De eerste keer dat m'n vriend onze zoon z'n hapjes ging geven zat werkelijk alles onder de wortel. Ik knoop hem nu maar een hydrofiele luier voor als hij gaat eten dan zit alleen z'n luier er onder en niet al z'n kleren. Er zijn namelijk al een aantal kleren waar wortelvlekken inzitten die ik er niet neer uitkrijg. Zo ik ben deze week weer begonnen met werken. Ik vind het fijn om te werken maar het was wel lastig om onze zoon achter te laten. Hij heeft gisteren gelukkig een hele goede dag gehad op het kdv. Hij was veel aan het lachen naar de andere kinderen en heeft heerlijk geslapen. Terwijl het de laatste tijd zo goed ging met inslapen was het gisteravond weer een drama. Huilen, vechten tegen de slaap. Uiteindelijk zijn we een uur met hem bezig geweest voor hij sliep. Mogelijk een reactie op alle prikkels en nieuwe indrukken op het kdv. Vandaag is hij bij mijn moeder en heeft hij waarschijnlijk een rustigere dag.
@jols: wat fijn dat je zoon het zo goed doet op het kdv met fay gaat alles supergoed! is echt grappig, sinds 2 dagen heeft ze iets nieuws ontdekt, zeg maar met haar tong blazen, ze doet het gelukkig nog niet met de hapjes, anders wordt het echt een kliederboel haha.
Met wessel gaat het niet zo goed. Maandag bij de dokter geweest omdat hij verstopt zit, heb toen forlax gekregen soort laxeermiddel. moest vandaag bellen hoe het gaat, en ik vertelde dat hij alleen gisteren een poepbroek had en ik zeker weet dat er meer zit. Hij blijft huilerig, spugen, persen enz. dus kreeg er lactulose bij, en alvast een afspraak voor morgenmiddag. Maar vanmiddag begon hij te spugen en zag dat zn fruithapje van smorgens ( bijna 6 uur later) eruit. Gelijk de dokter gebeld en werdt uiteindelijk door hem zelf terug gebeld. Hij gaf aan dat we op dit moment eigenlijk al over de max zitten qua laxeermiddel, hij heeft weer klisma's voorgeschreven. 2 voor vandaag en 1 voor morgenochtend en als het dan nog niet goed op gang komt moet hij waarschijnlijk in het ziekenhuis opgenomen worden. Daar heb ik wel een paar traantjes omgelaten, gezien wessels start heb ik met de woorden ziekenhuis toch een beetje moeite. na de eerste klisma heeft hij wel een poepbroek gehad maar hij blijft persen en er komt niets uitzich zelf . Hij heeft vanavond geen groente gehad en denkt dat ik morgenochtend fruit ook oversla. Dit was mijn berichtje gisteren op een ander forum. even voor het makkelijke sorry. net gebeld met de huisarts, wessel heeft door de klisma's wel poepbroeken gehad maar echt alleen door de klisma en heb zelf het idee dat dat niet alles is. daarnaast heeft hij sinds gisterenavond bijna geen plasluiers meer indrink hij inplaats van 12 tot 18 min, krap 6 waarbij ik al regelmatig moet doen of ik mn tepel uit zn mond trek . Nu afwachten of de dokter hem eerst zelf wil zien of we door moeten naar het ziekenhuis. nog wel even leuk nieuws, wessle heeft gisterenavond besloten weer eens eigenwijs te zijn en kan als eerste van rug naar buik rollen, hij heeft het nog maar 1 keer gedaan. Hij was ook geluk boos dat hij op zn buik lag. Dat vind ie niet zo fijn als hij "vol" zit. en eergisteren ondekte hij dat ie zn voetjes vast kan houden dat zag er erg lief uit. ik zal vanmiddag proberen op jullie te reageren.
@Jols: wat fijn dat je zoon het zo leuk heeft op de kdv. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om hem achter te laten. Ik heb het geluk dat ik ze thuis bij hun papa achterlaat. Dat is toch een stuk makkelijker! Hoe bevalt het werken weer? @Jesje: dat blazen herken ik. Dat deed Tim van de week ook! Tijdens de sperziebonen... Maar gelukkig nog niet met zoveel kracht dat het er uit kwam. Fijn dat verder alles goed gaat. @Kleinmonster: wat naar voor Wessel. Ik kan begrijpen dat je niet meer op een ziekenhuisopname zit te wachten. Maar je verstand zal ook wel zeggen dat het het beste is. Ik hoop dat het snel verbeterd. En gelukkig ook nog positieve dingen! Wat goed van Wessel dat hij naar zijn buik kan rollen en zijn voetjes kan pakken. Gelukkig staat die ontwikkeling er niet door stil! Met Tim gaat het goed. Hij speelt graag op zijn speelkleed en pakt graag de speeltjes aan de zijkant. Ligt dan op zijn zij, maar verder komt hij niet. Hij is wel heerlijk aan het gillen! Dat is zo grappig! We komen er nu ook achter dat het kleine flesje in de nacht ook een beetje gewoonte is geworden. Nu hebben we hem 2 nachten laten liggen. Eerste nacht wat huilen en uiteindelijk weer in slaap gevallen. Tweede nacht was het al jammeren en korter. Het lijkt wel of de pap zijn werk gaat doen. Ik hoop het, want ik vind het behoorlijk zwaar worden: 4 dagen werken, nachtvoedingen en Roos die ook aandacht wil. Ben nu verkouden, heb een oorontsteking en mijn keel doet pijn. Inmiddels dus een hele lage weerstand...
@kleinmonster: he wat vervelend, hoe gaat het nu? forlax duurt trouwens een paar dagen voor het werkt, heeft noa ook gehad.
@kanelly: leuk is dat he! fay heeft nu een paar keer gerold, maar ze wil het eigenlijk vaker, maar lukt haar nog niet echt. dan wordt ze echt boos haha hier gaat alles zijn gangetje, mag niet klagen
Kleinmonster wat naar zeg, hoe gaat het nu? Kanelly, wat leuk he om die veranderingen te zien. Onze zoon begint nu ook echt gebruik te maken van de babygym ( kijken en grijpen naar speeltjes) als schrok ik me gister rot. Hij rolde zo van m'n schoot af, ik kon hem nog net vastgrijpen. Hoe gaan de nachten nu? Bij ons worden ze weer onrustiger. Jesje, wat fijn zeg dat het z'n gangetje gaat. Ben je nog steeds zo goed bezig met afvallen? Hier gaat alles prima, alleen het inslapen s'avonds is momenteel weer een ramp. Overdag kunnen we hem wakker ( maar wel moe) in bed leggen en dan valt hij zelf in slaap maar s'avonds wordt hij verschrikkelijk overstuur. Het enigste wat dan helpt is om hem uit bed te pakken en in slaap te wiegen. Mogelijk toch een reactie op alle prikkels en veranderingen nu ik weer werk. Zo sneu voor hem, hopelijk gaat het nu snel weer beter.
@Kleinmonster: hoe is het nu? Nog verbeteringen? Ik hoop het voor jullie! @Hopefulltimes: hoe gaat het bij jullie? @Jesje: fijn dat alles zijn gangetje gaat. Nog lekker geshopt zaterdag? @Jols: het kan best dat het inslapen wat lastiger gaat door de vele nieuwe indrukken. Alles is nieuw en moet maar even verwerkt worden. Ik moet zeggen dat Tim daar minder last van heeft als Roos toen ze net naar de opvang ging. Bij ons zijn de nachten ook weer onrustiger. Tim redt het gewoon niet op de voeding van 11 uur. We doen er 3 scheppen pap in, de fles gaat schoon op en rond 3 uur is meneer er weer. We hebben hem nu een paar keer laten huilen, maar uiteindelijk moeten we er dan ieder half uur heen en rond half 5/5 uur zijn we dat zat en leggen we hem tussen ons in. En dan valt hij met de pink in de mond weer in een diepe slaap. Maar we hebben geen zin om hem iedere nacht bij ons te leggen. Inmiddels zijn we behoorlijk moe. Ik word al veel sneller boos merk ik en dat vind ik niet echt leuk. Ik ga straks even consultatiebureau bellen. Misschien hebben die een tip. En anders gaat er gewoon weer een flesje 60ml in. Dan slaapt hij rustig verder in ieder geval.
Kanelly hier komt onze zoon meestal ook nog een paar keer per nacht. Vaak tussen 2 en 3 uur, tussen 4 en 5 uur en ergens tussen 6 en 8 wordt hij wakker. Ik vind het soms ook zoeken naar wat de reden is dat hij wakker wordt (honger of 'gewoon' wakker). Vaak gaan we er twee a drie keer uit voor een speentje. Als hij daarna nog wakker is krijgt hij een flesje van 30cc hierna slaapt hij vaak wel weer verder. Tussen 4 en 5 krijgt hij een fles van 150 cc. Ik hoop dat hij op den duur vanzelf langer gaat slapen.
Bij ons is het inderdaad ook zoeken. Alleen wat ik opmerkelijk vind is dat hij als hij flesje van 60cc heeft gekregen, wel gewoon slaapt tot 7 uur. En als wij even pinken (hij accepteert helaas geen speen) dan blijft hij onrustig. Dus ik krijg toch het idee dat het echt honger is. Ooit zal hij het de hele nacht zonder voeding kunnen uitzingen. Ik had alleen de hoop dat het wat eerder zou zijn. Bij Roos hebben we door medicijnen 1,5 jaar gebroken nachten gehad en ik zou dat zo graag nu niet willen hebben.... Maar het is gewoon een grote jongen!
hey meiden, wat vervelend dat jullie van die gebroken nachten hebben... ik heb afgelopen nacht ook een gebroken nacht gehad, ben al vanaf 4 uur wakker pfff. er begint een tandje aan te komen bij fay als ik eht goed zie en daarbij is ze ook nog strontverkouden. ze wil de hele dag alleen maar bij mij hangen en ook dan huilt ze veel. ik ben dat helemaal niet gewend van haar dus vond het echt een zware nacht. straks even spul halen als ik boodschappen ga doen voor tandjes en verkoudheid. vannacht wilde ze niet meer slapen vanaf 4 uur, dus was maar met haar naar beneden gegaan, omdat ik bang was dat ze anders noa wakker zou maken, dus op een gegeven moment wilde ze eindelijk slapen en toen was noa wakker. noa ligt nu op bed, maar fay wil nu niet slapen, dat wordt heel vroeg mijn bed in vanavond haha
Join the club Jesje! Ik lig zo'n beetje iedere avond om half 10 te slapen. Zelfs zaterdagavond Roos is sinds 2 nachten ook weer in haar slaap aan het huilen. Dus dat helpt niet... Succes met wakker blijven
@Jesje Vervelend meis, maar idd Join the club. Hopen dat Fay er niet al te veel last van gaat krijgen, arme meisje. @Kanelly Hoop dat jouw zoontje ook weer spoedig terug in 't oude ritme gaat. Lijkt me vermoeiend hoor, twee kindjes, werken en ook nog 's nachts voeden. Had het cb nog een goede tip? @Jols Hopen dat jouw zoontje ook weer lekker in zijn velletje gaat zitten. Zal ook wel met prikkels te maken hebben idd, 't is toch heel wat, zo'n kdv, niet alleen voor de mama maar ook voor 't kind haha. @Kleinmonster Veel sterkte en beterschap met jouw kleine mannetje! Hier gaat 't momenteel gelukkig z'n gangetje. DL is aan 't bijkomen van de vakantie en erg last van haar kiesjes, maar vooruit, dat hoort er nu al weken bij, dus dat nemen we maar zo. Ze doet 't verder heel goed en is behoudens reflux en kiesjes en allergie, eigenlijk altijd vrolijk en wordt 's morgens altijd lachend wakker. Kan er uren naar kijken, zo'n lief meisje. Ze rolt al lekker, en wil vooral staan maar ik heb 't idee dat ze al is uitgekeken op haar babygym? Nu speelt ze daar al vanaf 6 weken mee.... misschien is 't nu te bekend terrein? Mobile vond ze ook saai worden, gelukkig voor haar, ging 't ding stuk, dus moesten we een nieuwe kopen. Nu is ze daar weer helemaal happy mee. Gaan jullie kindjes ook in een tummytub? Mijn meisje gaat na een paar minuutjes lekker badderen, gewoon staan tegen de rand en is dan enorm tevreden met zichzelf De eerste keer schrokken we ons lam