Van 10 weken aftellen naar mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door kanelly, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Hopefultimes: dat is inderdaad heel vervelend gelukkig is ze weer rustig geworden!!

Hoe gaat het met jou gezondheid verder.

Ik was vandaag naar de huisarts ben nog steeds erg duizelig.. de dokter haar diagnose was een steentje op mijn evenwichtsorgaan doormiddel van oefening moet dat verdwijnen en zo ook de duizeligheid..

Paar dagen geleden ontdekt dat Denisha haar pinken niet helemaal kan strekken.. :(

De vk zei wacht maar op het cb maar ik kon niet wachten en heb het meteen aan de huisarts laten zien en die heeft een verwijsbrief geschreven voor de kinderarts die ik maandag kan ophalen. Echt sneu als ze er aan geopereerd moet worden. Het is echt het laatste gewrichtje dat botje is te dik en kan niet goed buigen... :(

Het is niet iets verschikkelijks liever haar pink dan haar duim.. Toch zit ik er mee!!

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Maya
    Wat jammer van het pinkje.
    Ben benieuwd wat de kinderarts hier van gaat zeggen!
    Hoe gaat het verder met je?

Gezondheid hier is een beetje wankel.
    Ik moet zeggen dat ik begin te merken dat er nogal lastige maanden achter me liggen.
    De zwangerschap was heel zwaar en nu is 't ook niet makkelijk en dat gaat zijn tol eisen.
    Ik ben MOE:( en snak naar iets meer dan een paar uurtjes gestolen slaap. En die misselijkheid.... pffff
    Daarnaast nog erg last van mijn bekken, dus soms ben ik even een beetje aan 't balen.
    Maar goed, dan schop ik mezelf overdrachtelijk maar weer even onder mijn achterwerk, want uiteindelijk hebben we toch een lief meisje gekregen!

En mijn kleine meisje is vandaag weer bijna de hele dag aan 't huilen/spugen/kramp. En wil dus ook heel veel gevoed worden. Geloof dat ik haar al wel een keer of 16 heb aangelegd vandaag.
    Heb 'r eventjes kunnen laten slapen in de doek, maar ook maar een krap uurtje, en dat is gewoon te weinig op een dag.

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @hopefull times: wat balen dat je meisje zo onrustig is, hopelijk morgen een rustig dagje!

@jols: meid veel mensen doen de kraamtijd mooier voor dan het is hoor. ik heb veel geluk dat fay echt heeel erg makkelijk is, maar ik vind het heel zwaar met noa er ook bij. is toch best heftig. soms heb ik ook echt moeite om alles in huis af te krijgen, ben soms of met noa of met fay bezig, dus dan schiet het huis er weleens bij in. komt vast wel weer goed, moet gewoon een ritme zien te vinden.

4. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maya hoe 'eenvoudig' de operatie ook is ik kan me goed voorstellen dat je het naar vind. Een operatie is niet iets wat je voor je kleine meisje wenst!

Hopefultimes, wat naar dat je het lichamelijk nog zo zwaar hebt, ik kan me voorstellen dat dit soort dagen erg heftig zijn. Heb je mensen ( vriendinnen) die je bijvoorbeeld een dagje kunnen helpen in het huishouden?

Jesje, dank je voor je reactie. Dat was inderdaad een beetje wat ik bedoelde. Vanmorgen had onze kleine man last van krampjes dus nam ik hem bij ons in bed. Om zo te liggen met m'n man aan de ene kant en onze baby aan de andere kant dat was wel heel speciaal en echt even genieten!
    Hoe gaat het me je meiden jesje?

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: ja veel mensen maken het vaak mooier dan het is. alsof ze niet toe durven te geven dat het soms gewoon ontzettend vermoeiend en zwaar is. gebroken nachten, krampjes dat soort dingen. als mensen het aan mij vragen zeg ik gewoon eerlijk hoe het is, al heb ik echt weinig te klagen, maar bij noa heb ik wel veel krampjes enzo mee gemaakt, dus ik weet hoe vervelend dat is.

met mijn meisjes gaat alles heel goed hoor! heb voor noa lekker een zwembad neer gezet, dus die vermaakt zichzelf nu wel met het mooie weer:D ik vraag me alleen af wanneer fay geluidjes gaat maken, ze zegt niet eens aaa of oooo of iets. ik dacht dat ze dat al wel moest kunnen:( maken jullie kindjes al wel geluidjes?

6. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier, is iedereen lekker buiten aan het genieten van het mooi weer?

Jesje, min zoon maakt wel soms geluidjes. Hij ligt nu bijvoorbeeld klaarwakker in de box wat te 'spartelen' hij maakt een soort van kreun geluidjes. ( dit zijn wel heel andere kreuntjes dan wanneer hij pijn heeft hoor). Ik denk dat ieder kind dat in z'n eigen tempo doet. Ik zit echt te wachten op het moment dat hij me gericht aan gaat kijken en een reactie geeft. Als ik nu met hem praat kijkt hij me wel eens aan maar dat lijkt nog toeval te zijn. Volgens mij moet ik hiervoor nog even geduld hebben....

Zondagnacht was erg pittig. Naast 2 flessen heb ik 2 keer 1,5 uur met hem in de kamer gezeten omdat hij last had van krampjes. Zo sneu, vanmiddag moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau, ik ga eens even navragen wat we nog meer kunnen doen tegen de krampjes. Vannacht heeft hij (en ik dus ook) tussen de voedingen door heerlijk geslapen.

Hoe is het met jullie en jullie baby's dames?

7. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jols
    Succes bij het CB! Ben benieuwd of ze daar nog advies hebben.

@Jesje
    Hier wel wat geluidjes, al in de 2e week;)

Hier is 't nog steeds mis.
    Ik loop dag en nacht te voeden, te troosten, te wiegen en spuug op te ruimen en ik ben zoooooooooo moe:(
    En ik word enorm verdrietig van het verdriet van mijn kleine meis.

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: wat vervelend zeg van die krampjes:(

@hopefull times: jeetje meid het zit jou ook niet mee he. eerst veel ellende tijdens je zwangerschap en nu dit weer. ik hoop voor jou dat er snel verbetering zal zijn!

geluidjes: ja fay maakt wel wat kreun geluidjes en gisteren voor het eerst iets van een aaahh geluidje zeg maar haha, maar noa maakte nu al veel meer geluidjes. denk dat fay gewoon wat langzamer ermee is. ik moet volgende week weer naar het cb, dan krijgt ze ook haar eerste prikjes:( ben wel heel benieuwd hoeveel ze gegroeid is, want ze past al in maat 62, terwijl noa dat pas met 3 maanden paste haha

ik ben vandaag begonnen met calorieen tellen, wil er 10 kilo af hebben, maar liever nog 15 kilo, maar eerst maar eens kijken of 10 lukt. moet er nog 8 van de zwangerschap af krijgen.

9. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopefulltimes, wat zwaar zeg hoe gaat het met je misselijkheid?

Jesje, ik heb ook nog geen ah of oh geluidjes gehoord. Wat dapper dat je nu echt gaat diëten heel veel succes! Enne iedere kilo er af is al een prestatie en een feestje waard toch?

10. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Inderdaad van het weer aan het genieten en drukke dagen gehad!

Hopefulltimes, het wordt jou ook niet makkelijk gemaakt hè. Ik hoop dat het snel verbetert.

Jesje, Tim maakt die geluidjes wel. Al is het niet iedere dag en ook 1 of 2 keer dan op een dag. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Roos daar mee begon.

Ik ben uiteindelijk maandagmiddag nog voeding voor hongerige babies gaan halen. Hij bleef maar onrustig en gaf nu zelfs een huiltje als de fles leeg was. Sliep ook bijna niet overdag. Nu meng ik het 50/50 en ik heb nu een rustig tevreden mannetje. Gisteren vond hij het eindelijk leuk om in de wipper te zitten. Het leek zelfs of hij zijn handjes aan het ontdekken was, maar dat zal nog wel toeval zijn.

Jammer dat de zon niet schijnt vandaag:(

11. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    fay heeft gisteren voor het eerst geluidjes gemaakt, dus ik ben weer gerust gesteld hihi:D fay is steeds meer wakker en vind de wipstoel sinds een week ook heel leuk. ze lacht wel echt superveel, echt heel leuk! ben benieuwd wanneer ze gaat schaterlachen, noa deed dat met precies 2 maanden, maar dat is wel heel snel zei mijn zus.

12. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hoeraatje voor fay!!!! Leuk he om die ontwikkeling zo te zien.

Ik ben gisteren naar het consultatiebureau geweest nou dat was zeer nuttig......:x
    Ons mannetje zit qua gewicht, lengte en hoofdomvang net iets boven het gemiddelde. Verder zijn heupjes, nekspieren etc allemaal prima. Dus dat was allemaal fijn om te horen.
    Na de onderzoeken was hij wat huilerig, ik wiegde hem rustig wat ik volgens de arts erg goed deed. Vervolgens wilde hij me al wegsturen ik moest zelf aangeven dat ik nog vragen had. Toen ik aangaf dat hij veel last van krampjes lijkt te hebben en ik me afvroeg wat ik hier verder aan kon. De reactie van de arts was doorgaan met wat je al doet het hoort erbij en gaat vanzelf over.... Ik noemde dat ik infacol gaf. Dit kende hij niet eens, ik heb het hem laten zien. Zijn reactie was als het van de apotheek komt zal het wel goed zijn.

Kortom ik ben er niets mee opgeschoten. Blijkbaar kan ik vragen over baby's beter niet aan de arts van het consultatiebureau stellen........

13. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: nou wat raar zeg! ik ben ook niet erg kapot van het cb, ga er eigenlijk alleen heen om te wegen en te meten en voor de prikjes, anders zou ik niet gaan. ze hebben bijna altijd wat te zeuren. maar wel vreemd dat hij infacol niet kent.

ontwikkelingen hou ik allemaal in een wordbestand bij haha, dan kan ik het later in 1 x in het babyboek schrijven.

ik ben echt benieuwd hoe groot en zwaar fay is als ze woensdag gewogen en gemeten wordt.ze zit namelijk al met best veel kleertjes in maat 62 en dat met 7weken haha. noa had die maat pas met 3 maandjes.

14. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje, ja ik ken de reputatie van het cb maar dacht ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ergens heeft hij wel gelijk het heeft tijd nodig en gaat uiteindelijk over maar meedenken over wat het makkelijker kan maken was wel fijn geweest. Deze week heeft hij echt veel last van krampjes. Onrustig, veel huilen, weinig slapen ( gelukkig slaapt hij snachts wel meestal 2x 3 uur onderbroken door een fles) ik ben dus de hele dag bezig met wiegen, dragen, troosten. Arm manneke. Ik ga vanmiddag cinababy van vsm ophalen en misschien ook maar eens kijken of het helpt om de flessen van bronwater te maken ipv kraanwater.

Wat leuk jesje dat je dat allemaal bijhoudt! Ik kan me voorstellen dat het voor jou dochters later ook leuk is on al terug te lezen.

Kunnen jullie kinderen gericht kijken naar je gezicht of naar speelgoed wat je voor houdt? Ik heb het idee dat mijn zoon meer toevallig ergens naar kijkt ipv dat hij zich focust. Wanneer hoort hij dit te kunnen?

Flinke meid die fay, ze groeit goed!

15. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @CB
    Wij "mogen" zo ook weer. Ben benieuwd;).

@gericht kijken
    Ons meisje kijkt heel gericht, grijpt ook al gericht
    Maar is ook super alert, zo dat ze het bij het CB bij de eerste controle ook al opvallend vonden.
    De mevrouw die de hielprik/gehoortest kwam doen, maakte er ook al opmerkingen over.

@dagboek
    Ik heb een dagboek met foto's bijgehouden vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Vind ik zelf ook leuk en krijgt mijn kleine meis mee, als ze later "groot" is.
    Ik heb ook een doos gekocht, waar ik spulletjes in bewaar, zoals haar eerste kleertjes enzo.:)

@Jols
    Vervelend al die krampjes.
    Vrienden van ons moesten hun kindje de eerste drie maanden flesvoeding geven gebaseerd op bronwater. Dus misschien helpt dat idd?

@Jesje
    Fay doet 't dus heel goed.
    Maatje 62... zooooo
    Succes bij het CB!

Ben benieuwd welke maat mijn meisje gaat hebben met 7 weekjes
    Maar vast geen maatje 62
    Hier nog steeds maatje 50.
    Alleen een aantal pyjama's passen niet, omdat ze gewoon haar beentjes niet kan strekken dan.
    Ze is namelijk best lang, alleen niet zo breed.

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: ik heb ook gehoord dat flessen van dr brown beter helpen tegen krampjes, misschien dat eens proberen? gaat zijn ontlasting wel goed? noa heeft sinds haar geboorte heel snel last van obstipatie en moest gelijk vanaf de geboorte haar ontlasting opwekken met de thermometer, dus dat veroorzaakte bij haar veel krampen.

@hopefull times: hoe was het bij het cb?

fay zit nog niet met alles in 62 hoor, maar wel al bij veel kleertjes. alleen sommige dingen die groot vallen past ze nog niet. we gaan het zien woensdag;)
    hier nog even een foto van mijn meisje:

001.jpg

17. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    oh ja fay kijkt wel gericht naar mensen en je ziet haar ook echt luisteren naar je, maar speelgoed interesseert haar nog niet echt haha. alleen de mobiel vind ze wel interessant. noa was daar wel eerder in, maar die was ook heel alert, net zoals bij hopefull times, maar noa loopt sowieso wel voor in haar ontwikkeling

18. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje, wat een prachtig dametje is het toch. Ik had inderdaad ook al iets gelezen over dr Brown flessen. Ik gebruik nu avent natural flessen. Volgens mij zijn deze flessen ook gemaakt om weinig lucht toe te voegen. Vandaag was het een goede dag met minder krampjes, ik hoop dat we het ergste gehad hebben maar durf er nog niet teveel op te hopen. Ik houdt in iedergeval de mogelijkheid van dr Brown flessen in gedachte. Dank!

Hoe was het bij het cb hopefultimes? Onze zoon heeft inmiddels als een tijdje maat 56. Maat 50 is echt te klein en bepaalde kleertjes past hij al in 62

19. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja jesje, de ontlasting gaat volgens mij wel goed, hij poept 1 per dag een luier vol. De ontlasting is dun maar geen diarree.

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: oh dan zal dat wel goed zitten hoor. bij noa moest ik het elke dag opwekken met de thermometer, ik heb daarvoor ook bij de kinderarts gezeten voor haar. fay poept juist weer heel goed haha

@hopefull times: hoe was het bij het cb?

wij zijn gisteren naar de efteling geweest, was echt een superleuke dag, maar merkte wel dat ik nog wel sneller moe wordt haha, ik was kapot toen ik thuis kwam. noa vond het echt helemaal geweldig, echt leuk dat ze het nu echt beseft. ze had na afloo nog een knuffel van pardoes gekregen, die sleurt ze nu overal naartoe haha. ik had alleen wel verwacht dat noa een beetje zou uitslapen vandaag, aangezien ze gisteren maar een half uurtje had geslapen in de rij bij de droomvlucht, maar helaas, beide dames waren half 6 wakker pfff

Deel Deze Pagina