Van 10 weken aftellen naar mama!

Discussie in 'De mama's' gestart door kanelly, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kleinmonster
    Wat goed dat Wessel zonder sonde is!:D

@Jesje
    Jouw meisje groeit dus echt heel voorspoedig:)

@warmte
    Hier ook een beebje dat slecht tegen de warmte kan.
    Ze wil nu nog vaker drinken en drinkt ook nog langzamer. Dus loop nu echt bijna dag en nacht met een baby aan de borst.
    Als ze niet drinkt wil ze alleen maar in de draagdoek, dus mijn handen vol hier.
    't Is in elk geval lekker warmpjes, zo in de doek, want ik heb 't ook zoooo koud <not> haha:D

2. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleinmonster wat leuk om weer eens wat van je te 'horen'. Wat fijn dat het steeds beter gaat met je zoon. En ja wat betreft de vakantie als het van de arts mag dan is het volgens mij echt een kwestie van wat jullie zelf willen. Er zijn zat mensen die het doen en waarbij het ook prima gaan. Zelf blijven we dit jaar thuis en ik moet zeggen dat mij dat wel bevalt. We zijn nog zo druk bezig om onze weg samen te vinden dat ik het wel lekker vind om in m'n eigen omgeving ge zijn.

Zo jesje wat groeit die dame van jou goed!

Onze kleine man lijkt ook last van de warmte te hebben. De laatste tijd hebben we veel stappen vooruit gemaakt ( 4 uur achtereen slapen snachts, smiddags een middagdutje van ongeveer 1,5 uur doen, soms alleen in de box kunnen liggen) de laatste dagen echter weer een paar stappen achteruit. Hij is jengelig, slaapt nauwelijks overdag, wil niet alleen zijn, snachts onrustig en snel wakker. Nou ja dan maar even rustig aan doen het wordt vanzelf wel weer beter. Go with the flow :D

Hopefultimes hoe gaat het met de misselijkheid?

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    fay heeft ook last van de warmte hoor, drinkt haar flesjes veel slechter en is wat onrustig. is ook niet gek he, zelf hebben wij het ook stikheet.

pfff hier was gisteren even flink stress! we hadden een hele leuke dag gehad, zus was met haar gezin naar ons gekomen en hebben we lekker gezwommen in onze tuin daarna met zn allen bbq. mijn zus was nog geen uur weg toen vl begon te klagen over benauwdheid en pijn op zijn borst en een tintelend gevoel in zijn arm. hij begon ook te zweten en raakte helemaal in paniek. op een gegeven moment kon hij niet meer normaal praten omdat zijn kaak op slot zat en stonden zijn vingers helemaal krom. ik zat ondertussen al meet 112 aan de tel, die waren er echt binnen 2 minuten, want het zh is bijna bij mij om de hoek. toen de ambulance kwam ging het iets beter en alles was goed gelukkig. het bleek een hyperventilatie aanval te zijn, maar dan echt een flinke. omdat vl niet echt rustig werd toch maar even meegenomen naar het zh, maar ook daar was alles goed dus mochten we toch weer naar huis. vl werkt altijd erg veel(heeft eigen bedrijf) en waarschijnlijk is dat de reden. (stress enzo) de arts zei dat hij een soort van burn-out heeft, dus even rust voor hem. ben me wel helemaal lam geschrokken hoor en hij ook. hij ging ook allemaal roepen dat ie zoveel van mij houdt enzo, omdat hij bang was dat ie dood zou gaan, zo bang was hij.

sorry voor het lange verhaal, maar moest het ff kwijt

4. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jesje
    Dat is idd een flinke schrik!
    Hyperventilatie is heel naar voor de persoon in kwestie en voor de mensen er om heen.
    Goed op rust en je lichaam en geest de tijd gunnen om de rek er weer in te krijgen!

@misselijkheid
    Die is er nog steeds.
    Gelukkig niet zo erg als tijdens mijn zwangerschap en ook minder constant. Er zijn dagen dat het best wel gaat, al ben ik dan misselijk en er zijn ook dagen dat ik echt tegen 't spugen aan zit.
    Jammer, maar niets aan te doen.
    Het zou eventueel kunnen dat het stoppen met bv geven nog positieve invloed zou kunnen hebben, maar dat is niet zeker en dat ga ik (voorlopig) dus ook niet proberen.
    Het is voor mij super belangrijk dat ik mijn kleine meisje bv geef, omdat ik vurig hoop dat een aantal kwaaltjes die waar ik zelf zeer ernstig last van heb, haar zo bespaard blijven. En dan moet ik gewoon nog maar even misselijk zijn en blijven, 't is helaas niet anders.

5. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje jesje, ja ik kan me goed voorstellen dat jullie je lam geschrokken zijn! Gelukkig valt het mee. Gaat het je vriend ook lukken om meer rust te nemen?

Hopefultimes wat naar dat de misselijkheid nog niet weg is. Knap hoor dat je nog steeds bv geeft ondanks dat het zoveel van je vraagt!

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: ja dat rust nemen is voor hem heel moeilijk. hij zei vandaag ook dat ie daar onderhand meer stress van krijgt, omdat ie dan meer tijd heeft om na te denken wat er gisteren is gebeurd enzo. hij is ook nog wel heel angstig dat het weer zal gebeuren. hij is nu even vissen met vrienden, even wat afleiding en is ontspannend voor hem.

ohh ik ben zoo trots op noa. ze heeft vandaag voor het eerst tot 2 keer toe uit zichzelf op het potje geplast:D ze ging hem daarna ook zelf door de wc spoelen en uitzwaaien haha. nu maar hopen dat ze het snel doorzet, 2 kindjes met luiers kost handenvol geld hahaha

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jesje, hoe is het nu bij jullie thuis? Zo wat knap van noa zeg! Dat scheelt je ook een hoop tijd kan ik me voorstellen als noa zindelijk is.

Wij hebben vandaag vooral binnen gezeten met de gordijnen dicht en de ventilator aan. Poeh vind het echt te warm voor de kleintjes.

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: ja ik ben ook zo trots op haar. tot nu toe gaat elk plasje op het potje en helemaal uit zichzelf:D

het is echt warm he voor die kleintjes pfff. als fay er veel last van heeft maak k haar hoofdje koel met een nat washandje en ik geef haar extra water

9. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Zo Jesje, wat goed. Bij Roos lijkt het weer weg te zakken. Maar het ging sowieso niet vanuit haarzelf.

Verder gaat het zijn gangetje. Tim zit gelukkig weer op zijn schema nu het weer wat koeler is. Wel compleet Nutrilon Forte, maar het is gewoon een vreetzakje.
    Afgelopen dindsdag waren we bij het cb voor controle. Nou Jesje, hij was met 7 weken al 57,2 cm en 5630 gram dus hij kan er ook wat van!
    Hij heeft zijn vuistjes ook ontdekt. En volgens mij vanochtend voor het eerst geluidjes bij het lachen. Ben benieuwd of het een toevalstreffer was!

Hoe is het met de dames? Volgens mij waren we allemaal aan het wachten tot de hitte voorbij was....

10. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    wow kanelly dat is een flinke jongen hahaha. die geluidjes bij het lachen zou kunnen hoor, noa deed met precies 2 maanden voor het eerst schaterlachen. fay is tot nu toe wel langzamer dan noa met ontwikkelingen, maar noa was wel heel snel, loopt nu nog steeds met veel dingen voor. soms moet ik dat echt in mijn achterhoofd houden, want het maakt me soms wel onzeker of fay wel goed ontwikkelt. maar fay slaapt ook nog steeds heel erg veel, ze is alleen tussen 4 en 8 wakker en verder slaapt ze heel de dag, dus dan lijkt het mij logisch dat het bij fay dan wat langzamer gaat.

hier drinkt fay ook weer beter nu het weer minder warm is, maar ik zag dat ze vanaf donderdag weer 30 graden voorspellen;) ik hou wel van warmte, maar dit vind ik te, daarbij heeft fay er echt last van, echt zielig

11. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kanelly
    Zoooo Tim groeit zeer goed, leuk hoor.

Mijn meisje is ook al bijna 58 cm, maar alleen een stukje minder "groot" in gewicht. Ik denk zo'n 9 pond nu. Maar goed, 't gaat mij evengoed hard genoeg.
    Ze probeert al om te rollen, tijgert op mijn buik, kan haar hoofd heel goed optillen en lacht al breeduit.
    Vermaakt zich heel erg met de mobile boven de box en maakt allerlei grappige geluiden.
    Krijg bijna heimwee naar 6 weekjes terug, toen ze nog maar net geboren was.
    Aan de andere kant had ik toen enorm last van hechtingen, dus tja....;)

Vanavond gaan we uit eten (gewoon ergens buiten op een terrasje, ben benieuwd hoe madame zich gedraagd haha)

@warm weer
    Ik hoorde net op het journaal dat er een nieuwe hittegolf aan komt rollen?:$

12. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Balen hè dat het weer zo warm wordt. Ikzelf kan er normaal best tegen, maar nu niet. Zullen de hormonen wel zijn.... en Tim heeft er ook zo'n last van. Ga bijne naar de herfst verlangen:(

Hopefulltimes, zo zij gaat snel! En dat blijft hoor! Moet zeggen, Tim laten we op zijn buik slapen zonder swaddle en we vinden hem geregeld tegen het hoofdeinde aan. Of 180 graden gedraaid. Dat kende ik nog niet zo van Roos.

Tim is een flinke, maar ik maak me daar meer zorgen om als de rest (inclusief het cb). Hij schijnt het nodig te hebben. Dus daar gaan we maar van uit. En honger laat ik hem ook niet lijden.

13. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @hopefull times: oh dat is een snel meisje dan hihi. hier was noa ook heel snel met alles, fay is denk gemiddeld.

@kanelly: oh durf jij tim op zijn buik in bed te leggen? ik zou dat echt niet durven hihi. fay vind op haar buik liggen helemaal niks, maar doe het nu toch af en toe in de box, om haar hoofdje te trainen.

vandaag voor het eerst een lach met geluid gehad, was echt lief hihi

14. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    Volgend mij is iedereen gesmolten!

Ben blij dat het nu weer koeler is.

Ja Jesje, ik durf dat. We hebben Tim eerst alleen overdag in de box gelegd als we erbij waren en hij vindt het heerlijk. Als ik hem zijn nekje wilde laten trainen legde hij zijn hoofd al op de zijkant neer. Niets omhoog houden! Inmiddels kan hij zijn hoofdje al zo hoog houden dat hij naar voren kijkt, dus dat zit wel goed!
    Maar hij slaapt op zijn rug zo onrustig. Waarschijnlijk door krampen en/of melk die steeds omhoog komt. En bovendien hebben we een aerosleep in zijn bedje. Zo slaapt Tim een stuk beter en wij dus ook. Vannacht voor het eerst van 12 tot 6 geslapen. Joehoe, nu hopen dat het vaker gaat gebeuren!

Hoe gaat het met de andere dames?

15. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    het is echt rustig hier he haha

ik had niet zoveel zin om met die hitte binnen te zitten, veel in het zwembad gelegen.

kanelly: ik ben altijd zo'n bange muts met dat soort dingen haha, maar als het goed gaat en hij slaapt zo veel rustiger, dan is het goed he!

fay sllapt normaal van 12 tot 7, maar de laatste 3 dagen was het 6 uur en noa wordt dan ook gelijk wakker:( fay gaat na haar fles gelijk weer slapen, maar ja noa doet dat niet.

verder gaat alles heel goed hier, fay lacht nu regelmatig met geluid, echt heel schattig is dat:D

16. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kanelly
    Fijn zo'n rustig nachtje!

@Jesje
    Leuk dat lachen en lekker hoor, zulke lange nachten.

Hier nog steeds nachten met elke 1-2 uur een voeding.
    Maar de laatste paar nachten ligt 't gelukkig iets dichter tegen de 2 uur aan. Ik ben namelijk super moe.
    Verder denk ik dat ze last heeft van een sprongetje.
    Heel veel huilen en niet alleen willen zijn, alleen door mij getroost willen worden. Dus ik loop continu met een draagdoek. Mmmm warmpjes nu haha.

@Polomimi
    Hoe is het toch met jou?

17. kanelly

kanelly Actief lid

5 feb 2013
    137
    0
    0
    @hopefulltimes. Jeetje inderdaad warm. Ik loop nu echt niet met de draagdoek. Maar ik gebruik hem ook alleen buitenshuis. Op zich is het wel heel fijn dragen hè?
    En pfff, ik vind het knap van je hoor. Nog steeds zulke korte slaapjes. Ik zou denk ik allang gevloerd zijn. Ik krijg al last van het feit dat ik al 3 maanden niet meer dan 3 a 4 uur achter elkaar kan slapen. Vannacht was ik om kwart voor 1 klaar met voeden, maar Roos was om kwart over 2 wakker. Tja, dan lukt het nog niet. Maar om 6 uur kon ik blijven liggen. Toen is mijn man eruit gegaan!

@jesje, wat gaaf dat Fay al met geluid lacht! Tim probeert wel te 'kletsen' en glimlacht veel. Dus schaterlachen zal binnenkort wel gebeuren.
    Hoe gaat het met Noa en het potje? Roos is de interesse helaas helemaal kwijt:(

18. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @kanelly: ja is echt superschattig dat lachen, is net een schaapje haha. met noa gaat het heel goed op het potje, als ze maar geen luier aan heeft, want dan doet ze het gewoon in haar luier. thuis laat ik haar nu gewoon in haar blote kont lopen, het is toch warm en dan gaat ze netjes uit zichzelf op het potje. ze heeft deze week zelfs 2 keer gepoept op het potje:D

hopefull times: pffff hoe hou je het vol meid, petje af hoor! ik kan echt heel slecht tegen te weinig slaap, dus mij zou je dan kunnen opruimen!

19. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben de afgelopen tijd erg druk geweest dus heb niet echt de tijd genomen om te reageren.
    Hier hebben we ook nog steeds gebroken nachten. Rond half 8 krijgt onze zoon z'n laatste fles vervolgens leggen we hem on 8 uur op bed. Meestal slaapt hij tussen half 9 en 9 uur. Tegen 12 uur maak ik hem wakker voor de laatste fles hij komt dan tussen 2 en 3 en tussen 6 en 7 weer voor een voeding. Tegen 8 uur is hij meestal wakker en wil hij uit bed. Pffff ik merk dat ik het zwaar begin te vinden 8 weken al van deze gebroken nachten dus ja ik kan me voorstellen dat jij helemaal moe bent hopefultimes! Onze zoon maakt de langste ruk slaap tussen 8 en 12 maakt. Ik hoop dat hij dit snel gaat verplaatsen naar de nacht.

Na overleg met de wijkverpleegkundige hebben we deze week een afspraak gehad met een kinderfysiotherapeut. Onze zoon heeft namelijk een hardnekkige voorkeirshouding en ik meende een lichte afplatting van z'n hoofd te zien. De fysio was blij dat ik al aan de bel had getrokken want zijn hoofd begon inderdaad af te platten. We blijven druk bezig om hem te stimuleren om de andere kant op te kijken verder ligt hij nu in een zijligkussen zodat z'n hoofdje weer rond kan worden.

Ik had deze week ook wat.... De baby was huilerig ik had hem op de arm en liep naar de babykamer om z'n luier te verschonen. Botste ik zo met z'n hoofd tegen de deurpost. Brullen!!! Oh wat voelde ik me schuldig ik heb een potje met hem mee staan huilen. Ik vond het zo naar. Gelukkig leek het bij hem snel over te zijn.

Hier beginnen de eerste lachjes (zonder geluid) te komen, zo leuk!

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    @jols: dat overkomt elke moeder wel een keer hoor meid, maar denk dat elke moeder zich dan schuldig voelt;) ik had dat bij noa toen ze 3 maanden was. ik dacht toen verschoon haar ff snel op de bank. ik draaide even mijn hoofd om, om natte doekjes te pakken en hup ze lag op de grond:$ ik heb kei-hard samen met haar zitten janken! had toen wel ff de ha gebeld, maar die zei toen dat zolang ze alert bleef enzo er niks aan de hand was. gelukkig bleef ze goed alert, maar wat voelde ik mij schuldig toen! dat doe ik dus nooit meer hahaha

fay begon hier al met 2 weken met lachen, net als haar zus. mijn zus vertelde dat dit heel snel was en ook het lachen met geluid. alleen fay heeft weer moeite met haar hoofdje optillen, ze begint het nu wel iets meer te doen gelukkig.

zijn jullie alweer begonnen met anticonceptie? ik wilde vorige maand tijdens mijn eerste ongi een spiraal laten plaatsen, maar mocht pas vanaf 12 weken zei de gyn. nu ben ik vandaag ongi geworden en weet ik dus niet of ze hem nu wel willen zetten. ik wil hem nu toch echt wel hoor, wordt helemaal zenuwachtig van alleen een condoom, kan ook een scheurtje inzitten ofzo. morgen maar bellen en hopen dat ze hem zetten. vind het ook raar want mijn zus had hem 5 weken na de bevalling al laten zetten.

gebroken nachten: die heb ik hier niet meer, al vanaf 3 weken niet meer gelukkig, maar noa is met de dag vroeger wakker. vandaag was het 5 uur. heb nog geprobeerd om haar bij mij in bed te laten slapen, maar dat had geen nut. om 6 uur werd fay ook wakker, dus ja. vanmiddag maar even een dutje mee doen als noa naar bed gaat. noa heeft ook in de laatste weken ineens weer 2 kiezen bij en de derde is onderweg. dan nog 1 te gaan en dan zijn al haar tanden door gelukkig! dan kan fay beginnen hahaahah:p

Deel Deze Pagina