@kanelly: ja ik ben ook blij dat ik hem heb laten zetten hoor. ik was vanmiddag even een uurtje op bed gaan liggen en sindsdien nergen meer last van, ook geen buikpijn meer. bij fay zit er trouwens al een hele tijd 4 uur tussen haar fles, soms komt ze iets eerder en dan geef ik dat ook gewoon hoor. ik heb vandaag de kleertjes van noa in maat 68 opgezocht. jeetje wat is dat veel haha, zijn gewoon 2 volle wasmachines fay zit al weer even in 62 en sommige dingen beginnen al te krap te worden dus dacht ga maar even een maat groter zoeken, nou ik heb echt niks meer nodig voor haar haha. ik heb gelijk maar even maat 50 en 56 uit haar kast gehaald en uitgezocht, maar merkte dat ik daar toch wel veel moeite mee had. misschien omdat fay onze laatste is en mijn kindjes die kleertjes nooit meer aan zullen hebben. als fay in maat 74 zit wil ik een x op de rommelmarkt gaan staan en de kleertjes die niet meer passen daar verkopen, kan ik van dat geld weer wat leuks voor noa en fay kopen
@Kanelly Fijn dat je een goede nacht hebt gehad! En succes met hardlopen. Sportief hoor, ik zou er niet aan moeten denken. @Jesje Zoooo jouw meisje gaat hard. Kan me voorstellen dat het een beetje een dubbel gevoel is, als je weet dat je de kleertjes niet meer nodig zult hebben. Ik denk dat ik daarom stiekum ook een beetje baal dat ons meisje zich zo vlug ontwikkeld. Aan de ene kant.... nooit gedacht dat we nog eens een eigen baby in ons leven zouden mogen verwelkomen. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik alles heel bewust moet meemaken, omdat er geen tweede zal komen. Van mij zou ze nog wel heeeeeeeeel lang baby mogen blijven (met iets meer regelmaat in de voedingen dan haha), maar goed, als ik dat hardop zeg, kijken mensen me echt aan, zo van: "die is gek...."
Jesje, wat zijn zeg dat het je meegevallen is. Blijft gek he dat iemand tussen je benen moet zijn / kijken Hopefultimes, ik kan me wel voorstellen dat je zo lang mogelijk van het baby zijn wil genieten. Mag ik vragen waarom jullie zo zeker weten dat er geen tweede komt? Heeft dat te maken met je zwangerschap? Wij moeten volgende week naar het cb voor de eerste prikjes. Ik ben benieuwd hoe hij er op gaat reageren. Hoe reageerden jullie kindjes hierop?
@Jols Hier ook volgende week voor de prikken heen, hoewel ik nog steeds in dubio ben over 't al dan niet vaccineren. Ik lees zoveel artikelen over de schadelijke effecten van vaccineren, dat ik er nog niet over uit ben. Enfin, nog een weekje om na te denken @geen tweede kindje Het is ons door de artsen ernstig afgeraden, gezien de fysieke complicaties van mijn zwangerschap. En 't is een klein wondertje dat ons meisje zelf kerngezond is. Daarnaast is mijn gezondheid behoorlijk wankel en ga ik aan één kindje mijn handen al vol hebben en ga ik dat waarschijnlijk niet met werk kunnen combineren. En ik ben liever een beschikbare en blije mama van één kindje, dan een oververmoeide, op bed liggende mama van meerdere kindjes. Om nog maar niet te spreken over 't feit dat ik natuurlijk ook nog een partner heb, die ook aandacht verdiend. Gelukkig staat manlief volledig achter mij en is hij bereid om heel veel dingen (financieel) op te geven. Liever krap maar gelukkig dan veel geld, maar geen energie om 't te kunnen besteden. En 't heeft ook heel veel jaar geduurd voor dit meisje zich aandiende, als een volgende zwangerschap weer zo lang duurt, ben ik bijna Sara voor 't zover is. Enfin, ook al maakt 't mij soms een beetje verdrietig / weemoedig, aan de andere kant ben ik intens gelukkig, elke ochtend weer als ik mijn ogen open doe en mij realiseer dat we nu toch echt een kindje hebben!
@hopefull times: ik snap dat wel hoor dat jullie het hierbij laten. ik heb het ook met fay hoor dat ik soms heb van, blijf is klein je bent de laatste hihi. maar fay is nooit echt een klein baby'tje geweest hihi
@hopefulltimes, ik kan me goed voorstellen dat jullie het dan bij 1 kindje houden. Liever een blije mama dan hoor. @jesje, fijn dat het is meegevallen! Je hebt het in ieder geval weer voor jaren gehad! @prikjes, Tim moest even huilen, maar was eigenlijk heel snel stil. En hij heeft die dag veel geslapen. 's Avonds om 8 uur had hij 38,5 verhoging en de verpleegkundige had gezegd dat we dan een paracetamol 120 mg mochten geven. Dat hebben we gedaan en verder hebben we er niets van gemerkt. Gelukkig Tim heeft vannacht weer doorgeslapen! 11 uur laatste fles en vanochtend om 10 voor 7 weer. Moet wel zeggen dat de laatste fles 180ml was. En anders kreeg hij in de nacht nog 100ml. Nog even en hij slaapt iedere nacht door! Gisteren hadden we de Avent-fles weer een keer geprobeerd. Hij smakte nu niet meer, maar meteen weer meer krampen, dus gisteravond snel weer op de Dr. Brown-fles over gegaan. Die laatste vind ik op vakantie alleen wat onhandig schoonmaken, dus we hoopten dat hij de Avent-fles nu wel aankon. Maar helaas. Over 2 weken nog maar een keer proberen. Vanochtend zette ik Tim weer eens op zijn buik met zijn handjes onder zijn borst. Dan kan hij echt onwijs goed zijn hoofd omhoog houden! Hij lag in zijn bedje en wat denk je? Hij gooit zijn hoofd opzij en rolde zich op zijn rug Ik wijt het maar aan het feit dat hij op zijn matras lag. Zelf zijn handen onder zijn borst zetten lukt nog niet. Maar ik vond het ook wel snel gaan. Ik begrijp wat je zegt hoor Hopefulltimes! Nog 2 weken en we gaan met vakantie! Ik kijk er zo naar uit! Effe fotootje spammen!
zo kanelly wat knap dat hij zijn hoofdje al zo goed omhoog houdt! en knap ventje heb je hoor! of dar draaien toeval was of niet zul je snel geoeg merken, als hij het vaker gaat doen zal het toch echt bewust zijn noa was vlug, was 3 maanden, maar niets is onmogelijk hoor! fay begint nu eindelijk haar hoofdje beter op te tillen, maar wel meer als ze op mijn borst ligt zeg maar, maar begint nu ook als ze gewoon op het aankleedkussen of in de box ligt. wel kletst ze heel veel, wij waren vanavond aan het eten en in 1 keer gaf ze een hele harde gil hahaha, wij schrokken ons dood, lag ze gewoon weer nieuwe geluidjes te maken in haar box. ze vind op het moment haar handjes wel heel interessant, dara kan ze echt een hele tijd naar kijken haha. soms wordt ze wel gefrustreerd dat ze nog niet snapt hoe ze iets kan pakken, maar denk dat ze dat wel snel door zal hebben. dan spam ik ook maar even een foto
Wat een prachtige baby's zeg! Leuk he om te zien hoe snel de kinderen zich ontwikkelen. Onze zoon was vanaf het begin fysiek al vrij sterk nu begint hij meer te lachen en me aan te kijken als ik met hem praat. Zo leuk! Ook lukt het hem steeds beter om op z'n eigen vuistjes te sabbelen. Hopefultimes, ik kan me goed voorstellen dat jullie het hierbij laten. Zo heb je alle tijd en energie om intens te genieten van jullie meisje. Kanelly waar gaan jullie naar toe op vakantie? Meestal wordt onze zoon rond 7 uur wakker en wil hij uit bed. Gisteren hoorde ik hem om 7 uur een beetje jammeren ik dacht even afwachten wat er gebeurt. Na 5 minuten was hij stil en ik schrok zelf on 9 uur weer wakker. Dit zijn we niet gewend dus ik ben zelf even haan kijken of alles goed ging maar meneer lag heerlijk te slapen . Om half 10 werd hij wakker vanochtend werd hij om half 9 wakker. Heerlijk al 2 ochtenden uitgeslapen, dat maakt 2 x in de nacht opstaan voor een fles toch makkelijker!
Leuk hè Jols, als ze gaan lachen. Tim begint dan geluidjes te maken en het lijkt net of hij hele verhalen wil vertellen! En zijn handjes zijn bere interessant. Het wordt steeds leuker met die interactie! En ja hoor vandaag in de box weer omrollen! Moet wel zijn handjes onder zijn borst zetten, maar dan weet hij niet hoe snel hij zijn hoofd naar de zijkant moet gooien. Wow, dat gaat snel. Veel sneller als bij Roos... Jesje, wat een mooi lachebekje is die Fay. Heerlijk om te zien! Oh, wat is Roos dwars op dit moment. Haar standaard antwoord is nee. Maakt niet uit wat je zegt. Ik word daar op gegeven moment chagrijnig van. Komt ook omdat ik zo moe ben. Tim haalde me om half 5 uit hele diepe slaap. Vannacht dus niet doorgeslapen. Maar ik heb nog steeds beetje zwaar hoofd. Ben blij dat ze nu allebei liggen te tukken. Kan mama even bijkomen met een kop koffie! Maar Jols bij jou zit het doorslapen er ook aan te komen! Heerlijk!
`@kanelly: wat is tim snel dan met draaien zeg! fay ligt sinds gisteren elke x dwars in haar bedje en in haar box hihi, maar ze heeft nog geen neiging om te rollen. en over dat nee zeggen van roos, je weet wat ze zeggen he, ik ben 2 en ik zeg nee. noa heeft het sommige dagen, maar de peuterpuberteit uit zich hier voornamelijk in heel veel aandacht vragen, wat ze normaal niet doet. @jols: heerlijk dat je nu wat meer mag slapen, nu hopen dat de nachten binnenkort langer worden, dat zou helemaal top zijn natuurlijk! maar het begin is er oh ik moest vanmorgen zo lachen om noa. de laatste tijd komt ze als ze wakker is nog even lekker bij ons in bed liggen en gaat dan nog wat liggen suffen. nou was fay vanmorgen een beetje aan het rommelen en nog niet echt aan het huilen, dus ik bleef nog even liggen. zegt noa tegen mij: mama fay is wakker. ik: ja weet ik schatje mama gaat er zo uit. toen begon fay op een gegeven moment te huilen omdat ze wakker was, zegt noa tegen mij: mama ik zeg toch dat fay wakker is! en dat zei ze echt heel beledigd, zo van: hallo luister eens naar mij joh hahaha, gekke meid
Pffff kanelly dat klinkt zwaar zo'n opstandige dochter. Heb je vannacht beter kunnen slapen? Jesje volgens mij gedraagt noa zich echt als een groe zus. Wat prachtig dat ze zo zorgzaam is! Eind vorige week heb ik de voeding opgehoogd. Hij krijgt nu 3x 150 en 3x 180 cc per dag. Sinds we dit doen slaapt hij na de fles van 11 uur eenmaal ongeveer 4,5 uur en vervolgens nog een keer 3 uur. Hij slaapt bij lange na nog niet de nacht door maar het is een begin . Volgens mij krijgt hij nu meer voeding dan volgend de richtlijnen mag maar volgens mij heeft hij het nodig. Dinsdag naar cb ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is en hoe hij is vergeleken met het gemiddelde. Mijn zus was zo lief om gisteravond op te passen zodat wij naar een feestje konden ( is een jaarlijkse traditie waarbij onze gehele vriendengroep aanwezig is ). Heerlijk avondje gehad en ik vond het fijn om er even uit te zijn. Maar ja we lagen half 2 op bed en vanochtend om 8 uur besloot onze zoon dat hij toch echt voldoende geslapen had. dat gecombineerd met 2 voedingen maakt het dus een kort nachtje maar dat was het zeker waard!
@jols: die hoeveelheid mag fay ook sinds ze 2 maanden is hoor, alleen krijgt zij vaak de flessen van 180 niet op. 150 is geen probleem, maar als ik 180 maak blijft precies dat beetje meer staan. ik moet ook deze week weer op controle, ben ook heel benieuwd! is toch spannend he wat ze weer gegroeid zijn! noa is idd een hele zorgzame zus maar ze kan soms ook wel jaloers zijn hoor haha. als ik fay dan op schoot heb en met fay aan het spelen ben, dan vind ze dat fay maar in de box moet en ik met haar moet spelen hihi. maar gelukkig gaat het het grootste deel heel erg goed en is ze er heel lief voor. is ook wel leuk, want fay reageert echt het meeste op noa, is dan zo lief om die interactie te zien tussen die 2.
@Kanelly Wat leuk dat Tim al omrolt. En hopen dat de "dwarse" periode van Roos maar kort is! Heel herkenbaar overigens... de 2=NEE periode. Heb ook een aantal kindjes in de omgeving die hier erg last van hebben (gehad). @Jols Wat leuk dat jullie een avondje uit zijn geweest. Vond je het nog moeilijk om je zoontje achter te laten? @Jesje Toch leuk dat jouw dochtertjes al zo een interactie hebben. En ook logisch dat Noa af en toe gewoon haar mama voor zichzelf wil hebben. Dat had ze tenslotte de hele tijd, tot haar kleine zusje om de hoek kwam gluren. @CB Ik moet van de week ook heen om de prikken op te halen. Ben zo benieuwd hoeveel ons meisje is gegroeid. Ze wordt gewoon mega lang (dat zegt iedereen en ik vind het zelf ook opvallend). Echt "dikker" wordt ze niet, hoewel ze gelukkig niet meer zo fragiel is als met haar geboorte.
ik denk dat fay met lengte wel meevalt. ze is gewoon best stevig zeg maar haha, daardoor worden truitjes van maat 62 echt aan de krappe kant, ze heeft nogal een dik buikje haha, maar ze heeft niet echt lange beentjes, maar vl en ik hebben allebei geen lange benen. ach ja ik zie het woensdag wel. noa gaat vandaag weer naar de psz, vakantie is hier weer voorbij. ze heeft het al de hele ochtend erover, dus ze zal er wel weer aan toe zijn hihi. heb ik lekker een paar uurtjes voor mezelf en fay
Nou wij zijn net terug van het cb. Onze jongen is flink gegroeid hij weegt 6,3 kg en is ongeveer 40,6 cm lang. Waarschijnlijk is hij iets langer maar meneer wilde zijn benen niet helemaal strekken Daarmee zit hij wel behoorlijk hoog in het gemiddelde maar ja wat wil je met zo'n onverzadigbaar jochie Ik heb met de wijkverpleegkundige ook over zijn voeding gesproken omdat hij al bij een liter per dag krijgt is het fverstandiger om terug te gaan naar 5 voedingen van 180/6 ( had ik zelf ook al bedacht). Hij krijgt echter dan 90cc minder dan wat hij nu krijgt, ik ben een beetje bang dat hij hierdoor snachts weer eerder komt terwijl hij nu sinds een paar dagen na de laatste fles bijna 5 uur slaapt. Ik ga maar eens op zoek naar rijstebloem mogelijk dat dit kan helpen om hem wel verzadigd te houden. Hij heeft ook zijn prikjes gehad. Dit was even gillen en hard huilen, toen ik hem echter ging aankleden leek het alweer over te zijn. Stoere vent. Jesje, heeft noa het naar haar zin gehad op de psz? Hopefulltimes, wanneer moet jij naar het cb?
@Jols Fijn dat je zoon zo goed groeit, maar euh.... 40 cm??? @CB Ik ben gisteren naar 't CB geweest. Mijn meisje heeft haar prikken ook te pakken en is goed beroerd geweest en nog. Gisteravond bijna 39 graden, heel huilerig en ontzettend warm. Wilde deze nacht ook alleen maar bij mama liggen en om de haverklap een mondje drinken en veel spugen. Gelukkig had ik me er al op voorbereid en had ik er voor gezorgd dat ik gisteren niets hoefde, alleen maar voor mijn meisje zorgen. Enfin, ben nu wel heel moe, heb niet echt kunnen slapen. Inmiddels met pctm wel de koorts onder controle, maar ze zit nog niet lekker in d'r hummetje Was ontzettend goed gegroeid, vooral in de lengte. Bijna 60 cm en krap 11 pond. Ben zo trots (ook op mezelf). Ik had eerlijk gezegd zo'n schuldgevoel, al die maanden dat de artsen tijdens mijn zwangerschap speculeerden over een veeeel te kleine baby, groeiachterstand etc... oké ze is uiteindelijk met een net gewicht geboren, maar het heeft er mentaal toch ingehakt. En al gaat 't nu moeilijk met de reflux, toch ook een beetje mede dankzij mijn inspanning, dat ze goed groeit (denk ik???)
Haha eh foutje moet 62 cm zijn! Wat sneu dat je dochter er zo beroerd van was. Mijn zoon ligt nu heerlijk te slapen, ik ben benieuwd naar wat wij er verder van merken. Ik weet wel zeker dat ze door jou inspanning zo goed groeit. Ondanks alle tegenslagen houdt je vol met de bv en daar groeit ze super op. Je mag zeker trots zijn op jezelf!!!!!!!!
wow jols dat is echt een flinke jongen haha hopefull times: jij mag zeker trots zijn op jezelf hoor meid! en ik weet zeker dat jouw meisje door al jouw inspanningen zo goed gegroeid is! ik denk dat veel moeders het al hadden op gegeven met bv in zo'n situatie ik mag vanmiddag naar het cb, ben benieuwd hoe fay er dit keer op reageert. vorige x had ze alleen wat last van haar beentjes verder niks. hopen dat dat dit keer weer zo is. ben ook heel benieuwd hoe ze gegroeid is! fay ligt nu nog te slapen hihi, noa is al even wakker maar zij slaapt nog heerlijk door
Tja ik hoef me er niet druk om te maken dat hij te weinig groeit Hoe was het vandaag op het cb jesje?