nou ons meisje is goed gegroeid, is nu 62 cm en weegt 6380 gram. ik moet wel met haar naar de fysio, want haar hoofdje was wat afgeplat door haar voorkeurshouding. ik heb er zelf al van alles voor geprobeerd, maar werkt niet echt. ookmoet ik even langs de ha, want ze hoorde een heel licht ruisje, dus moet het even door de ha nog een keer laten beluisteren. verder was alles perfect!
Fijn dat verder alles goed was. Hier ligt onze zoon al drie weken in een zijligkussen ivm voorkeurshouding en afplatting. De afplatting is nu al bijna weg en ik merk dat hij ook veel minder een voorkeurshouding heeft. Dat kan snel veranderen dus.
@Jesje Hopen dat het bij de HA allemaal weer goed is en wat fijn dat je meisje verder zo goed groeit! @Jols Heeft jouw zoon nog last gehad van de prikken? Hier begint 't nu allemaal weer af te zakken maar mijn meisje heeft het heel flink te pakken gehad. Veeeeeel spugen, slecht drinken (wel steeds aan de borst willen maar telkens maar een slokje) en goed koortsig. Maar nu kan er weer een lachje af
Hopefulltimes, hij heeft vrij veel geslapen snachts werd hij 2 uur na de laatste fles huilend wakker. Omdat hij koorts had een zetpil en een paar slokken water gegeven. Vervolgens is hij weer gaan slapen. Nu lijkt hij er gelukkig geen last meer van te hebben. Hoe gaat het met jouw dame?
nou hier gisteren ook veel last van de prikjes gehad. in het begin ging het goed, maar rond etenstijd begon ze toch te huilen! met dikke tranen en vl en ik kregen haar met geen mogelijkheid stil. toen maar een zetpil gegeven en uiteindelijk na 3 kwartier werd ze rustig en heeft ze gegeten en toen was ze helemaal bekaf en viel gelijk in slaap. uiteindelijk heb ik pas om 9 uur gegeten, maar ja dat is dan maar zo. ze heeft verder geen koorts gehad gelukkig, heeft wel lang geslapen tot half 9. toen ben ik maar gaan kijken of alles wel goed ging maar ze lag gewoon lekker rond te kijken, denk dat ze net wakker werd op dat moment. vervelend is dat he als je ziet dat je kindje niet lekker is of pijn heeft. dan voel je je zo machteloos...
Zeker weten Jesje. Zo voelen wij ons ook. Sinds het weekend heeft Tim weer meer last van zijn darmen. Hij ligt echt te kronkelen van de pijn. Iedere nacht tussen 4 en 5 en nu ook vaker overdag. Net maar een afspraak met de huisarts gemaakt. Het zou toch minder moeten worden. Over een uur kunnen we terecht. Wat een grote babies hebben jullie! Ik moet volgende week naar het cb. Ben benieuwd... Hopefulltimes, jij kan zeker trots zijn op jezelf. Je zwangerschap was niet de makkelijkste en de borstvoeding is ook pittig. Maar je meisje groet hartstikke goed! Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen! Hoe gaat het met de voedingen Jols.
@Kanelly Hopen dat de HA Tim kan helpen. Zielig hoor die krampen. @Jesje Hoe is het nu met je kleine meisje? @Jols Fijn dat je zoon weer opgeknapt is Hier heeft ze nog wel wat last, niet heel erg meer, maar ze is nog niet zichzelf. Verhoging is wel zo goed als weg, maar nog erg huilerig, veel mamahonger, veel spugen, telkens onrustig drinken en vooral NIET slapen <gaaaaaaaap>. Maar goed, 't is niet anders, hoort er allemaal bij, maar als 't over is, ga ik zelf ook eens even een heeeeeeeel grote slaap inhalen
nou hier gaat het vandaag weer een stuk beter met fay. ze lag af en toe wel een beetje te klagen, maar dat was meer kreunen zeg maar. ook merk ik dat als ik aan haar beentjes kom dat ze dan een beetje schrikt zeg maar. hopefull times: kun je niet kolven meid zodat jouw man af en toe een voeding kan geven? dan heb jij ook wat meer rust. of heb je liever dat ze aan jouw borst drinkt? hier was fay vanmorgen om half 9 nog stil. ben toen maar gaan kijken of alles wel goed ging hihi, maar ze werd volgens mij net wakker, lag lekker in het rond te kijken hihi
Tim heeft geen allergie of iets dergelijks. Hij reageert erg heftig op de darmkrampen. Ze zijn met 2,5 maanden ook nog eens op zijn ergst. Vanavond echt liggen gillen. Hij was gewoon helemaal schor. Dus maar snel uit bedje gehaald. Ben benieuwd wat deze nacht gaat brengen. Ga nu tukken. Oh ja, huisarts adviseerde wel weer infacol te gebruiken, want dat schijnt nu op zijn best te werken. Tot morgen!
@Kanelly Hier ook op advies van HA infacol gebruikt, maar hier heeft 't geen baat, ik hoop dat het voor jouw mannetje wel gaat werken! @Jesje Ik wil best kolven, maar madame accepteert geen fles, dus tsja... Ik heb al advies ingewonnen van de lk, maar die heeft me verteld dat er nu eenmaal baby's zijn, die niet uit de fles drinken. Daarnaast dacht ze, gezien de situatie, dat het voor ons ook rustiger was om bv te geven, omdat ze zo onrustig drinkt en je anders ook nog de hele tijd bezig bent met voeding op temperatuur krijgen, houden etc. Ik vind het op zich ook niet erg hoor, om alleen maar live te voeden, het is meer dat ik gewoon ontzettend moe ben. Overigens zou mijn man in dit geval niet zo'n grote hulp zijn. Hij is er vaak 's avonds en 's nachts niet
@hopefull times: ja dan houdt dat op idd. ik snap heel goed dat je heel erg moe bent hoor meid! ze hadden mij allang weg kunnen rapen!
@kanelly: bij noa werkte destijds wel op zich, alleen heeft zij vanaf haar geboorte al hele erge last van obstipatie, dus let altijd goed op haar voeding, maar ja dat is nu bij tim nog niet aan de orde. ik hoop dat de infacol bij tim zijn werk zal doen! zo noa naar de psz brengen, voor het eerst dat ze nu een ochtendje gaat. was wel even plannen met 2 kindjes om op tijd klaar te zijn hihi, maar ik heb het gered
Haha jesje ik kan me goed voorstellen dat het even hard werken was om 2 kinderen op tijd klaar te krijgen. Het lijkt me al een uitdaging om dat straks als ik weer aan het werk moet met 1 kindje voor elkaar te krijgen. Maar ach dat duurt nog 6 weken. Wanneer heb je de afspraak bij de ha ivm het hartruisje? Goh wat sneu kanelly dat hij zo'n last van krampjes heeft ik dacht dat dit met 6 weken al op een hoogte punt was maar blijkbaar niet. Waarschijnlijk doe je het maar mijn zoon wordt er met krampjes altijd erg rustig van als ik hem op z'n buik op m'n arm leg ( hoofd bij m'n elleboog en kontje bij m'n hand) en dan wiegend loop
Jesje, goed dat het gelukt is met 2 kids. Nu even extra aandacht voor Fay nu Noa weg is? Zal wel even vreemd rustig zijn weer in huis. Ik weet nog dat ik Roos nachtje bij mijn ouders ging brengen en toch wat spullen vergeten was... gelukkig geen belangrijke, maar ik vond het wel even geregel. Tim vannacht goed geslapen. Wel een flesje om half 5, maar de krampjes waren kort en niet zo heftig meer. Dus ik hoop dat het weer even klaar is. Ik hoor het gegil van gisteravond nog in mijn hoofd. Zijn de kindjes de prikjes weer te boven? Tim moet volgende week. Ben ook benieuwd hoe lang en zwaar hij is. Gisteren was een vriendin met haar kindjes op bezoek. Roos lekker spelen met haar zoon van 4. Maar ze vindt het delen van haar speelgoed nu ineens heel moeilijk. Dus toen ze moe waren lekker veel strijd en huilen Haar dochter is 7 weken ouder dan Tim en het was erg leuk om ze samen te zien zeg! Wat gaat Tim dan nog veel leren de komende weken.
Jols, Tim zit het liefst tegen ons aan en dan onze pink in zijn mond. Het zuigen leidt hem dan zo af dat hij er beter tegen kan. Dus dan doen we dat. Maar af en toe denk ik dat hij mijn pink eraf zuigt, zo hard doet hij het! Zit dan ook even geen gevoel meer in Oh, jij hebt nog 6 weken voor je moet werken. Ik nog 4. 12 september is de grote dag. Maar gelukkig is het dan papadag. Kan ik rustig wennen! Maar de vrijdag kunnen we aan de bak. En dan zal Roos de lastige factor zijn, want die wil alles contra hebben. Is meestal dan niet zo gezellig helaas. Maar ja, we moeten op de tijd de deur uit. Vanochtend ging ik haar luier verschonen en leg haar neer. Slaat ze haar armpjes om mijn nek en geeft me grote knuffel en kus! *smelt*
Kanelly wat een kracht kunnen ze dan hebben met hun mond he? Dat lijkt me een goed begin dat jullie kindje de eerste dag zonder jou lekker bij z'n vader is! Ik vind het inderdaad wel lekker dat ik nig zoveel tijd heb. Ik heb tot 4 week voor de bevalling gewerkt en ik neem 4 weken vakantie op. Hiermee is onze zoon dik 16 week voor ik weer aan het werk moet. Pfff wat een nacht hebben wij achter de rug. De laatste week hadden we een mooi ritme: 8 uur op bed, half 12 wakker maken voor fles, rond 5 uur werd hij wakker voor de volgende voeding en vervolgens sliep hij door tot 8 a 9 uur. Maar vannacht....... Om 11 uur gillend wakker niets hielp alleen drinken, vervolgens om half 3 wakker voor volgende fles. Om 5 uur weer wakker maar tegen de tijd dat ik bij hem was sliep hij weer. Om 6.30 weer wakker dus een klein flesje van 60cc gegeven. Hierna nog een uurtje slapen / wakker zijn waardoor ik ook nog maar nauwelijks geslapen heb. Inmiddels zitten we al drie kwartier weer wakker in de woonkamer Ik heb nog nooit eerder duidelijk een sprongetje gemerkt en volgens de schema's zou hij met 10 weken geen sprongetje moeten hebben. Maar zou het dan toch een sprongetje zijn of iets anders?
@jols: he balen meid dat hij zo veel wakker is geweest vannacht ik weet wel dat fay rond die tijd ook iets slechter sliep, misschien toch weer een ontwikkeling die ze doormaken. @kanelly: dat niet willen delen hoort echt bij haar leeftijd hoor. hier nog zo'n eentje hihi. gisteren had ik een deken op de grond gelegd en lag een beetje met fay te spelen daarop met knuffels enzo, wilde noa de knuffel van fay hebben. dus toen zei ik: ok je mag die hebben, maar dan mag fay met jouw beertjes(ze heeft 2 vaste beertjes) hebben. nou dat wilde ze dus echt niet, ze gaf gelijk fay haar knuffel terug hihi. ik had gisteren de ha willen bellen, maar had het zo druk dat ik het helemaal ben vergeten maandag maar gelijk even bellen. fay is dinsdag alweer 3 maandjes, gaat echt snel zeg!
Jeetje, Jesje, dat gaat snel zeg. Alweer 3 maanden! Jols, wij hadden die nacht ook zo'n onrustige nacht. Maar nog veel last van krampen. De infacol lijkt wel te helpen. Gister een keer vergeten en dan meteen onrustiger. Ik hoop dat de probioticum ook zijn werk gaat doen. Verder zijn het drukke dagen geweest. Gisteren nog laatste spulletjes voor vakantie gekocht. Vanochtend hopelijk nog bij mijn oom op bezoek. Hij is opgegeven. Hij zou nog op kraamvisite komen bij Tim en dat gaat niet meer lukken. Dus ik neem Tim mee, zodat hij hem toch nog heeft gezien. Hoe is het met de andere dames?
jeetje kanelly wat erg van je oom...wel mooi dat jij dan met tim naar hem gaat zodat hij hem toch nog gezien heeft. lekker hoor op vakantie! hoe is het verder hier met iedereen? hoe zou het bij kleinmonster zijn? ik denk dat fay in een of ander prongetje zit ofzo. slaapt ineens veel slechter en huilt ineens een stuk meer. eerst was het alleen als ze honger had, maar nu ook tussendoor. vanmorgen schrok ik me echt rot door haar. het was half 6 en ineens begint ze kei-hard te krijsen, ik dacht dat er heel wat was, maar toen ik haar oppakte was er niks meer aan de hand denk dus dat het echt een sprongetje ofzo is
Pfff kanelly wat naar van je ook! Hoe vond hij het om Tim te kunnen zien? Jesje hoe gaat het nu met fay, os ze weer wat rustiger? Hier gaat alles prima. Ik heb nog lekker verlof en het wordt steeds makkelijker om ergens naar toe te gaan dus ik leg de laatste tijd veel bezoekjes af. Verder zijn we aan het genieten van het mooie weer door veel te wandelen ( goed tegen de zwangerschapskilos ). Ik heb een baby Björn draagzak van een vriendin deze gebruik ik nu veel. Ik merk echter dat ik op een gegeven moment last van m'n schouders krijg. Heeft iemand ervaring met een draagzak ( het knopen van doeken zie ik niet zo zitten) die de schouders en rug meer ontziet doordat er druk op de heupen ligt? Sinds vrijdag een aantal onrustige nachten gehad, maar vannacht..... Half 12 laatste fles vannacht werd ik 2x wakker doordat m'n zoon geluidjes maakte, beide keren viel hij weer in slaap. Uiteindelijk werd hij om 6 uur wakker voor een fles en heeft hij vervolgens geslapen tot half 9! Dat mag hij van mij wel vaker doen