@jols: heerlijk meid dat hij zo geslapen heeft ik heb ook een baby bjorn draagzak, ik heb daar ook last van hoor. ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet zo heel veel gebruik, fay vind die houding niet zo fijn, binnenkort zal ik eens proberen om haar omgedraaid erin te doen, maar dan moet haar nekje net iets steviger zijn vind ik. fay is nu weer heel rustig, heeft geslapen tot 8 uur
Mijn oom vond het heel fijn om Tim nog te zien. Maar pff wat ben ik geschrokken. Hij is in korte tijd heel erg achteruit gegaan. Ik ben blij dat ik nog langs geweest ben. Ik ben bang dat hij er na onze vakantie niet meer is... Jols, ik heb een draagdoek, een tricot sleng, en ik vind het geweldig! Bij Roos ook een baby bjorn drager gehad, maar daar kreeg ik ook last van mijn schouders en rug. Nu dus op marktplaats een draagdoek gekocht. Ik merk dus echt dat het gewicht veel beter verdeeld wordt. Het knopen valt mee hoor. De eerste twee keer de gebruiksaanwijzing erbij gehouden, maar nu doe ik het uit mijn hoofd. Tim kijkt nu nog naar mij maar zit heerlijk rechtop met zijn beentjes zo'n beetje opgevouwen. Hij vindt het ook heel fijn en valt makkelijk in slaap. De doek gaat ook mee op vakantie voor als we gaan wandelen. Vandaag moest Tim weer naar het cb, 2e ronde prikken. Wat een bink is het toch. Bijna niet gehuild! Hij is nu 62 cm en 6630 gram met 11 weken. Grote vent!
@Jols Ik ben een fervente draagster, maar een BB is echt heel slecht (ook voor de baby). Als je niet wilt knopen, zou je een manduca of bondolino kunnen proberen. Zelf ben ik een grote fan van een Mei Tai, de baby zit daar heerlijk in (en ergonomisch) en het gewicht wordt prima verdeeld, dus geen last. @Kanelly Wat erg van je oom.
Bedankt voor jullie reacties, ik ben wat aan het zoeken geweest en een mei tai lijkt me wel wat. Mogelijk kan ik hem ( met hulp ) wel zelf maken. Hopefultimes gebruik jij hem nu al?ik las namelijk op sommige sites dat hij pas vanaf 4 tot 6 maanden gebruikt mag worden. Zo ja wordt het hoofdje van je baby dan nu voldoende ondersteund? Heb jij geen last van je schouders / rug bij het dragen?
Kanelly onze zoontjes gaan qua lengte en gewicht aardig gelijk op. Flinke ventjes Wat verschrikkelijk naar van je oom. Heb je een goede band met hem? Jesje, wat fijn voor je dat fay nu weer beter heeft geslapen!
@Jols Ik heb een hop-tye Mei Tai, die kun je vanaf de geboorte gebruiken omdat hij ook bij de heupen verstelbaar is. Overigens heb ik zelf, uit voorzorg, omdat madame eerst zo "fijntjes" was, wel gewacht tot ze 8 pond woog. Als je de MT goed gebruikt, wordt de nek voldoende gesteund hoor, maar mijn meisje kan haar nek al heel goed zelf rechtop houden. Dat schijnen baby's juist overigens door het dragen in een doek, ook beter te ontwikkelen. Wat last betreft met schouders en rug.... Ik heb reuma en scoliose, maar heb hier met dragen niet echt last van. Zaak is wel, dat je zorgt dat de MT écht goed zit. Natuurlijk, na een paar uur (ik loop soms 4 of 5 uur met 'r in een doek)ga je 't wel voelen, maar ja.... dat lijkt me wel logisch. Heb je niemand in de omgeving, waar je er één van zou kunnen lenen, om 't te proberen? Als je bij mij in de buurt woonde, zou je de mijne wel mogen proberen
Hopefulltimes, bedankt voor het aanbod maar wij wonen vast niet bij elkaar in de buurt ( ik woon in het noorden van Nederland ). Ik heb wel al wat sites gevonden waar ik een mei tai kan huren. Dan kan ik eens proberen of het bevalt en met m'n moeder uitvogelen of we het zelf kunnen maken.
@kanelly: ook al zo'n flinke jongen haha. fay zit ook rond die koers, maar is een meisje, dus echt groot voor een meisje hihi. ik moet nog 2 kilo afvallen en dan zit ik op mijn oude gewicht ben nu door het lijnen 6 kilo kwijt, ben echt blij ik wil nog minimaal 4 kilo kwijt, maar liever nog 9. was voor de zwangerschap al wat stevig namelijk...
Goed bezig jesje! Knap hoor. Ik moet nog drie kilo kwijt en dan zit ik op m'n gewicht van voor de bevalling maar eigenlijk wil ik proberen om nog 3 kilo extra kwijt te raken. Ik probeer dat te bereiken door weinig te snoepen / weinig tussendoortjes te nemen en veel te wandelen. Wat doe jij om af te vallen?
Dank jullie wel. Mijn oom is gister einde middag overleden. Zo snel had ik het niet verwacht. Ik ben echt heel blij dat ik dinsdag geweest ben! Ik zag hem nu niet veel meer, maar sprak hem geregeld. Vroeger zag ik hem wel vaak. Jesje, wat goed van je. Wij hebben thuis geen weegschaal. 5 weken geleden moest ik nog 6 kilo, maar ik wil er nog 5 extra af hebben. Ik probeer ook niet te snoepen en veel te wandelen. En straks hardlopen dus. Ik word nog ongelukkig als ik mijn buik zie. Net naar fysio geweest en die was tevreden. Oefeningen voor mijn buik moeten weer zwaarder omdat ze me al te makkelijk afgaan Onze kindjes hebben straks lekker reserve als we de winter ingaan. Vind het wel fijn dat ik me niet meteen zorgen hoef te maken als ze een keer ziek zijn.
@kanelly: he bah meid toch nog heel snel gegaan dan. gecondoleerd meid. wel fijn dat je nog langs bent geweest. dikke knuffel voor jou! ik lijn wel echt. ik ben namelijk iemand die niet zomaar afvalt helaas...ik tel calorieen, dat heb ik toen na noa ook gedaan en dat ging me goed af. en ookal ben ik blij dat ik ben afgevallen, mijn buik vind ik echt om van te kotsen. is echt zoooo slap. doe nu wel buikspieroefeningen, maar het is gewoon veel los vel door het vele aankomen. want ja bij noa 25 kilo erbij en bij fay 21. in september gaan wij ook een midweek naar centerparcs en ga dan maar echt een tankini kopen, anders durf ik echht niet in bikini. ahh noa was vandaag gestoken door een wesp, was echt zielig. ze zat lekker in de tuin te stoepkrijten en ineens gaat ze toch gillen. dus ik til haar op en toen ging ze nog harder gillen. toen zag ik hem zitten in haar nekje. ik heb gelijk het gif eruit gezogen en toen ging het wel weer. had wel voor de zekerheid de ha gebeld, want ja ik wist niet of ze allergisch is. ik moest gewoon afwachten en goed in de gaten houden, maar gelukkig niet allergisch. ik ben trouwens echt trots op haar. ze is overdag helemaal zindelijk en al 4 nachten een droge luier vanmorgen had ze met uit bed komen nog even een luier aan en toen ze moest plassen trok ze hem mooi uit en ging op het potje plassen. ze zei toen: niet in de luier plassen, moet op het potje. ook moest ik vanmiddag even bij de prenatal zijn en onderweg erheen zei ze dat ze moest plassen, dus ik dacht al oh oh, dat wordt een ongelukje. maar ze had het netjes opgehouden tot we daar waren en daar op de wc geplast. ben echt trots op haar! ik heb weer veel te veel gekletst zie ik wel hihi
@Kanelly Gecondoleerd @Jesje Wat goed dat Noa al zo aan het zindelijk worden is! Heeft ze verder nog last van de bijensteek? @Jols Idd dan wonen we niet in de buurt van elkaar. Ik woon even onder de Randstad. @afvallen Zoooooo knap hoor dames! Petje af voor jullie allen. Hier gaat 't met het gewicht ook weer de goede kant (de andere kant als bij jullie) Ben toch maar met de bijvoeding gestart, omdat ik bijna een kilo per week verloor. (en door de HG niet echt reserve opgebouwd in de zwangerschap) Ben nu sinds een kleine 2 weken stabiel en volgens mij zelfs een ietsje gegroeid haha Oké die bijvoeding is troep, maar 't werkt wel en omdat ik nog steeds misselijk ben, kan ik 't met gewoon eten niet compenseren. Hoewel, ondanks de misselijkheid heb ik gewoon best veel trek en eet ik volgens mij heel behoorlijk, 't smaakt alleen voor geen meter
@hopefull times: wat goed dat je weer een beetje bijkomt dan. wel minder dat het zo vies is, maar ja is voor een goed doel he. zijn dat van die pakjes drinken? die kreeg mijn moeder ook om aan te komen. noa heeft niet echt last gehad van de steek. hij ging op een gegeven moment wel jeuken en toen begon ze een beetje te klagen, maar meer niet gelukkig!
Dank jullie wel! Wow Jesje, wat goed van Noa! Bij Roos is interesse weg Hopefulltimes, gewicht kwijtraken is lastig, maar aankomen kan ook heel lastig zijn. Maar het gaat bij jou de goede kant op. Fijn! Ik baal wel een beetje. Crematie van mijn oom is dinsdag en dan zijn wij op vakantie. Kan er dus niet bij zijn. Ik wil dan een kaarsje branden in Canada, zodat ik er toch bij stil kan staan. Anders is het zo'n vreemde afsluiting. Nu dus druk aan het pakken. Voor mezelf niet zoveel ingepakt, maar ik ben bang dat ik voor de kinderen teveel meeneem. Maar ik wil wel voor warm en koud weer bij me hebben voor ze.
@kanelly: he bah meid dat is vervelend dat je daar nu niet bij kan zijn. en weet je niet wat voor weer het nu daar is dan? ben benieuwd hoe het je bevalt zo ver vliegen met zo'n kleintje!
Jesje, het wordt overal waarschijnlijk rond de 20 graden. Dus lange en korte mouwen shirts, korte en lange broeken. En 6 setjes want 2x in de week wassen vind ik genoeg En ik ben ook benieuwd naar het vliegen. Al maak ik me meer zorgen over Roos dan over Tim. Hij ligt lekker tegen ons aan en heeft een feestdag. Roos moeten we bezig houden. Maar gelukkig is ze gek op vliegtuigen! ! Ik zal dus de komende 2 weken niet reageren. Koffers zijn gepakt. Genoeg melkpoeder en infacol mee voor Tim, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
@Kanelly Een heel fijne vakantie gewenst! @Jesje Ik heb flesjes en poeder om de zaak een beetje op te krikken Fijn dat Noa verder niet echt last heeft gehad van haar ontmoeting met de bij. Hier een heel blij iemand Vandaag tante geworden van een lief meisje <kwijl>. Wat is mijn meisje dan al weer groot zeg. Kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat zij ook zo klein (of beter gezegd, nog 500 gram kleiner) is geweest.
@hopefull times: gefeliciteerd met je nichtje! dan zie je het verschil pas he! @kanelly: fijne vakantie meid! ik moet vandaag naar 3 verjaardagen blehh geen zin in
Kanelly mocht je dit nog lezen, fijne vakantie gewenst! Jesje, wat knap zeg van noa! Hopefultimes, gefeliciteerd met je nichtje. Het zal zeker wel een heel verschil zijn als je jou dochter en je nichtje naast elkaar legt. Hier gaat alles z'n gangetje. Onze zoon heeft nu een periode dat hij niet in z'n box wil zo gauw ik hem er in leg begint hij werkelijk te krijsen en te brullen. Op het moment dat ik hem er uit pak is het over. Momenteel hebben we hem dus veel op schoot of in het wipstoeltje en tja soms heeft hij ook even pech.