Hallo moeders! Het onderwerp zegt het al! Onze kleine meid wilt opeens niet meer in haar kamer slapen. Ze is altijd al goed gegaan. Ze sliep altijd in haar bed en deed nooit moeilijk. Alleen als ze zich niet lekker voelde Sinds een paar dagen wordt ze snachts krijsend wakker maar zodra ze bij Ons in bed ligt is alles over. We proberen haar eerst een tijdje te laten huilen maar ze geeft niet op. Zelfde probleem nu overdag! Als ik haar in bed leg begint ze al te huilen zodra ik wegloop gaat ze krijsen. Ik heb haar vandaag een half uur laten huilen maar het helpt niet. Als ik met haar op de bank ga liggen dan is ze stil en valt ze in slaap. (Ik leg haar dan wel weer terug in bed) dan slaapt zr braaf. Ze is de laatste dagen wel hangerig en Ik denk dat er weer tandje aankomt. Zou het de tandjes zijn??!!!?!! Ben dit zo niet gewend van haar en ik ben bang dat ze gewend raakt dat ze bij ons kan slapen Pfff wie heeft hier ook last van??
Hier ook af en toe. Overdag niet (klopt af) en 's avonds 1 à 2 keer per week. Dus niet structureel. Ik denk verlatingsangst. Ik prent mezelf maar in: het is een fase, gaat wel weer over.
Hier begon dat ook met precies 15 maanden, en sinds een week is het weer over (nu 16,5 maand). Slapen bij ons in bed ging niet, dan ging ze spoken en sliepen we alle drie slecht. We hebben een logeermatras naast haar ledikant gelegd en daar om en om een nacht geslapen. Ze werd vaak wakker maar als ze ons zag liggen sliep ze meteen weer verder. Sterkte, het is even pittig nu!
Ons mannetje is ook 15 maanden en hier het zelfde probleem, met als verschil dat hij wel in zijn eigen bedje gaat slapen maar s nachts rond een uur of 1 wakker word. Hij word dan alleen stil als hij bij ons in bed ligt, sterker nog, hij raakt het matras aan en hij is weg. Dit is nu iedere nacht zo. Het begint mij op te breken, manlief heeft er geen last van, die slaapt zo vast dat hij hem niet hoort. Ik krijg adviezen van laat hem een nacht door huilen en dan doet hij het niet meer, maar dit druist zo tegen mijn gevoel in en ik zwicht waarschijnlijk uiteindelijk toch. Ik weet het even niet meer. Overdag word hij na drie kwartier slapen in zijn eigen bedje wakker, terwijl hij voorheen makkelijk 2.5 lag te slapen, nu ben ik vanmiddag even tegelijk met hem op bed gaan liggen en heb hem toen hij wakker werd bij mij in bed genomen, en toen heeft hij nog een uurtje geslapen.