dikke ontlasting / kramp

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Puk19854, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Hoi Dames

Graag jullie raad?

Ik heb hier een kleine man van bijna 8 weekjes oud.
    Hij heeft onwijs last van krampjes.
    We hadden eerst voeding van Nutrilon want dit kreeg hij ook in het ziekenhuis maar hier reageerde hij niet goed op.
    Daarna overgestapt op Friso standaard maar hier kreeg hij harde ontlasting van, werd geadviseerd om een schepje jbpm doorheen te doen maar hier werd het niet beter van.
    Toen Friso comfort gaan gebruiken (nu 1,5 wkn) maar zijn ontlasting is nog steeds hard, waardoor het elke dag huilen geblazen is om het eruit te krijgen. Maar ook laat hij de hele dag door scheten en soms moet hij hiervan zelf huilen.
    We hebben ook een tijdje infacol gebruikt ook hier werd niet op gereageerd, nu gebruiken we 10 druppels sab simplex door de fles, hiermee lijkt het iets beter te worden.
    Soms voel ik me zo hopeloos dat ik mijn kleine knul niet kan helpen of troosten, echt zo zielig!
    's Nachts slaapt hij overigens prima, hij komt halverwege de nacht voor een voeding en gaat daarna weer lekker pitten.

Al het advies is welkom dames!!! Alvast bedankt!
    Groetjes

2. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook een paar keer harde ontlasting gehad toen we net een weekje op flesvoeding zaten, ze moest hier gewoon nog aan wennen. Ik heb tussendoor wel eens 20 cc water gegeven dit hielp wel. Het was hier ook binnen een week over.

3. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Okay, bedankt voor je reactie, gewoon nog ff aankijken dus.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Of de volgende flessen met 10 of 15 cc water ophogen...

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Mijn oudste had t ook, kon vanaf t begin niet goed poepen, heel sneu. Daardoor veel krampen uiteraard. Vanalles gprobeerd, tot kinderarts aan toe.
    Die adviseerde om s hypo allergene voeding te proberen, is anders van structuur. En dat hielp!

Nu bij jongste direct mee gestart en die heeft geen krampjes gehad! Is natuurlijk geen garantie of wondermiddel, elk kindje is natuurlijk anders.

Maar je zou t s kunnen overwegen, wellicht n idee. Je zou er in eerste instantie niet aan denken omdat ze eigenlijk omneo hievoor adviseren, maar dat hielp hier helemaal niks.

Succes!!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaak helpt het om 15-20cc xtra water in elke fles te doen.
    Verstopping kan ook te maken hebben met allergie of overgevoeligheid, en dan helpt hypoallergene voeding beter.

Dat je met comfort geen verschil ziet is niet raar, want dat bevat ook gewoon jhpm.

Infacol, Sab simplex of Aeropax, allemaal één pot nat, werkt het één niet, dan werkt het ander ook niet, omdat ze allemaal dezelfde 'werkzame' stof, siliconen, bevatten. De werkzaamheid daarvan is nooit bewezen. Het is trouwens dezelfde stof die ook in luizenlotion zit (dimeticon/simeticon).

7. Onje

Onje Niet meer actief

Wat meer water toevoegen idd dat kan helpen.
    Sab simplex werkte hier weer niet, infacol dan weer wel.

Mijn zoontje heeft ook een paar weekjes gehad had ook echt moeite met het eruit krijgen zegmaar. Baby's weten ook vaak nog niet hoe het moet. Ze hebben moeite om de weg te vinden klnkt een beetje vreemd maar het is zo. Alles moet op gang komen.
    Bij mij zoon werd het steeds minder moelijk. In het begin hoorde ik hem echt keihard persen/kreunen en dat ging uren door tot het eruit was. Nu kan ik alleen nog maar opmaken aan zijn vuurrode gezicht en de lucht dat hij aan het poepen is haha.

Kijk het even aan als je het nou echt niet vertrouwd en de ontlasting blijft veeeelste lang uit dan zou ik even met de huisarts gaan bellen.

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Inderdaad, hier hielp extra water in de fles ook. Dit icm de ha voeding was DE oplossing.

Succes en sterkte, is niet fijn!

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    jasper had er ook erg last van, ik ben toen de voeding tegen krampjes en moiezame ontlasting van kruidvat gaan gebruiken ( de extra care is dat) vergelijkbaar met nutrilon omneo.

En toen ging het na een paar dagen gelijk al beter. Nu met 7 maanden nog steeds op die voeding, en gaat super. Nog 1 x gewisseld naar de gewone, en gelijk weer darm problemen.

10. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Sab Simplex werkte bij ons ook goed.

Kleine man heeft er hier zo goed op gereageerd, na een week had hij 'normale' ontlasting.
    Ik moest hem daarvoor echt dagelijks van zijn ontlasging afhelpen met de thermometer in zn kontje.... ah wat zielig was dat.

11. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Bedankt iedereen voor de reacties, we doen nu 10 cc extra water in de fles en onze knul heeft weer flinke luiers, heb nu ondertussen al flinke broeken vol gehad en kwam zelfs al 2 keer aan de zijkanten eruit. Liever dat dan een verstopping.:)

12. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 sibje, 23 apr 2012
    Laatst bewerkt: 23 apr 2012
    Hier ben ik over op de extra comfort van Kruidvat. Die is ook nog eens hypo-allergeen.

Ontlasting wordt dunner, maar lijkt of hij nog wel moeite heeft met poepen. Uren aan het persen en dan komt het ineens met een harde wind eruit.

Helpt de 10cc ook tegen de krampen?

Deel Deze Pagina