De 1ste domme opmerking, ik heb em te pakken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ben me al helemaal voor aan het bereiden op alle goede bedoelde adviezen, clichés, etc etc voor als we het straks aan iedereen hebben verteld maar heb het op mijn werk al 'moeten' vertellen omdat ik zoveel klachten heb/had. Heb dus vandaag de eerste domme opmerking gekregen van een collegaatje die notabene zelf 3 kinderen heeft en weet dat het bij ons niet makkelijk zou worden enz... en die luidde als volgt....C = collega....I = ikke

C: En heb je er al spijt van?
    I: Huh waarvan?
    C: Nou, heb je al spijt dat je zwanger bent geworden omdat je er zo ellendig van bent?
    I: Nee natuurlijk niet, het hoord erbij en gaat echt wel over..........
    Maar ik dacht: Nee trut, natuurlijk niet, jij wel van je zoon nu je hebt gezien hoe lelijk die is...? Jezus wat een k*t vraag... :rolleyes:

En heb net een uur geleden m'n eerste domme opmerking te pakken komt de tweede er al achteraan...B= mijn baas...I = weer ikkke

B: Weet je eigenlijk wel hoe duur een kind is...wel E 100.000 op een heel leven?
    I: Ohhh die van ons niet hoor, die gaat gelijk werken na de kleuterklas...
    Maar ik dacht: Nou en stomme (piep)....al kost het me een miljoen....van jou k*tsalaris moet ik het in ieder geval niet hebben...

Ik ben benieuwd wannneer ik me niet meer in kan houden en denken zeggen word :oops:

Liefs!

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Oww wat kunnen sommige mensen toch verschrikkelijk irritant zijn. :rolleyes:

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Je had eigenlijk gelijk loonsverhoging moeten vragen na de opmerking van je baas ;)

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jeetje, soms zeggen mensen de domste dingen.

Mijn baas vroeg of dat ik er wel blij mee was?!

Ik stond daar met grote glimlach en echo in mijn hand. Ben volgens mij toch overduidelijk blij!

Mijn moeder (heeft zelf 6 kinderen) vroeg met 11 wkn of dat ik snachts al wakker werd ivm schopjes van de baby?! Moet zij toch weten dat dat nog lang niet zo vroeg is!

Och, lach er maar gewoon om.

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Die is wel heel leuk, ik moest heel hard lachen om jouw opmerking: Die van ons gaat meteen werken na de kleuterklas! Die moet ik echt onthouden! :D

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tjonge jonge jonge...of je er spijt van hebt!
    Werkelijk waar, leren sommige mensen niet dat je gewoon maar alles kunt zeggen wat je denkt!?!

7. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik irriteer me nu al aan al die 'goedbedoelde'adviezen!

De een zegt je moet op die dagen werken dan zegt de ander weer nee op die dagen..

Je moet thuis bevallen, neej je moet in het ziekenhuis

Ik ga niet mee doen aan pufcursussen, nou mensen vallen bijna van dr stoel als ik dat zeg..

bahbah wordt ik nu al moe van, en ik heb nog zo'n lange weg te gaan...

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wat dacht je als mensen vragen; en is het gepland :confused: . Dat vraag je toch niet!

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had er gelijk een:
    Dat word dan tijd voor opslag meneer!

Over heen gegooit :p

10. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik heb eens gelezen dat een kind je zeker 1 miljoen (100.000 is wat weinig) kost, dus zoals hierboven ook al werd gezegd, gewoon opslag vragen! :)

11. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Sommige mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen dus zeggen ze maar de irritante cliche dingen. Tenminste dat idee heb ik heel vaak. Aan mij wordt ook met regelmaat gevraagd of het gepland/de bedoeling was. ALsof het er wat toe doet en wat gaat het hun aan.... :(

Toch zijn jouw opmerkingen wel heel grappig, hou ze bij voor later en lach erom. Verspil je energie niet aan de onnozele vragen die tegenwoordig alleen nog maar gesteld kunnen worden.

12. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

De eerste opmerking nadat ik testte, had ik gelijk een vriendin opgebeld om het te vertellen, de domste fout die ik kon maken, omdat zij zelf heel erg ermee zit dat ze nog geen kinderen heeft met haar vriend & iedereen om haar heen wel oof zwanger is, omdat in zijn cultuur er eerst getrouwd moet worden voordat je kinderen krijgt...

het eerste wat ze zei: "Sjah, komt niet goed uit he, een abortus is beter voor jou op dit moment" :(

Nu is ze zelf zwanger & express ook.. Omdat ze niet wil "achterblijven" en is ze dus van de pil afgegaan.. Het enige wat ik er kon zegge: khoop dat hij het goed opvat & zo niet is et wel je eigen schuld.. Maar kga iemand niet zeggen om abortus te laten doen, dat is iemands eigen keuze.. Zij had nota bene voor mij al de verwijsbrief aangevraagd, omdat ze d8 dat ik et niet zou doen.. & indd, ik zou het indd niet doen & ben blij toe! Bij ons is het heel onverwachts & ongepland gegaan, maar we zijn er egt super blij mee & super trots & het is van harte welkom, alles is er al helemaal klaar voor!

13. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ik word ook gek van al dat 'negativisme' rondom mijzelf !

als ik een nacht heel slecht geslapen heb, krijg ik steenvast het antwoord : tja verwacht je als de baby er is maar aan vele slapeloze nachten

als ik eens geen zin heb om te koken, is het onmiddellijk van : oh maar als je kids hebt, moet je elke dag koken hoor

grrrrrr ik weet ook wel dat baby'tjes wakker worden al huilend en dat ze geen rekening houden met het uur; maar het moederschap lijkt me zo leuk en mooi dat ik al de 'negatievere' puntjes er graag bij neem (ook al kan blijkbaar niet iedereen dat geloven)

14. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Kids lusten ook heel graag een patatje van de snackbar of uit de eigen frituurpan haha :) (wel met appelmoes derbij)

15. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hahahaha ja heeeeel herkenbaar!

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

dan was dat denk ik een grapje, want ik vind 1 miljoen wel heel erg overdreven..

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Jaa heel herkenbaar!

Als mensen me vroegen hoe het ging en ik zei 'och gaat wel , beetje last van m'n bekken maar ik mag niet klagen' kreeg ik als antwoord 'ja,dat wist je vantevoren he!'

grrr

18. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Klopt.. ik geloof dat onderzoek uitwijst dat een kind je een porshe kost. dus 100.000 euro (was nog in het gulden tijdperk hihi)

Ach jongens.. Zooo herkenbaar! En ik vond de bijdehande opmerkingen die TS niet gezegd heeft maar wel gedacht super!
    Ik moet zeggen dat het met een 2de minder wordt die opmerkingen.

Liefs Jazzie

19. Ikke1984

Ikke1984 Actief lid

17 jul 2008
    279
    0
    0
    Nou hier ook hoor.. toen we het mn schoonvader gingen vertellen kreeg ik als vraag van zijn vriendin of ik er ook blij mee ben? wat is dat nou weer voor een vraag.. als ik er nu nog aan denk zit ik me gewoon te ergeren.. pff dat vraag je toch niet!

20. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    En het wordt nog erger als je kindje er 1maal is :)

Hier iedere keer dezelfde opmerking al vanaf dag 1 (voornamelijk van oudere mensen) dat ik toch echt nodig wat aan mn buikje moet doen :confused: mn dochter is 2 weken oud....wat verwachten ze nou dan...dan ik direct liposuctie aanvraag ofzo of direct de sportschool in ren zodra ze geboren was :rolleyes:

En mn meisje huilt de laatste paar dagen wat meer....tja jullie wilden kinderen :rolleyes:

Deel Deze Pagina